"Idag var jag senil"-tråden

I lördags morse flög jag upp ur sängen kl 05.50 då klockan ringde. Hann få på mig jeansen innan jag tänkte "Hm, varför skulle jag vara ute och festa igår när jag ska jobba idag". Det tog en liten stund innan jag insåg att jag var ledig, lyckligtvis kom jag på det innan jag hann bege mig iväg.

Idag så glömde jag bort att jag betalat trafikfösäkringen på bilen.Jag fick lite smått panik när jag gick igenom mina papper och såg att det skulle vara betalt innan den fjortonde jag hadde ändå för mig att jag betalat den men när jag kolla på internett banken hadde det inte registerat nån överförning.

Pinsamt pinsamt hur fan kan man glömma att betala försäkringen på bilen tänkte jag! :) Men efter en tio minuter kom jag ihåg att jag hadde betalat den från nån annans konto :D

Oj, jag hade kunnat skriva i denna tråden varje dag!:rodnar Det räcker med att jag går in på "min" Konsum, så skrattar personalen. Jag glömmer eller tappar alltid något... 4 barn = förvirring!

För ett vag sedan var jag och handlade tyg. Lastar ut matvarorna för att få in barnvagnen. Körde hem. Upptäcker hemma att matvarorna står kvar 1 mil hemifrån :rolleyes: Tack o lov hade någon sett mig och tagit in matkassarna i affären...

En klassiker är ju statoilkaffet på biltaket, jag har gjort den med ett mjölkpaket också.

IOFS har jag lite att åka med, så att det stod kvar vid acceleration kanske inte är så konstigt, men jag tyckte inte att jag bromsade så hårt heller innan mjölkbomben slog ner framför bilen.

Rädd blir man också.

Bomme skrev:
2664833 Idag så glömde jag bort att jag betalat trafikfösäkringen på bilen.Jag fick lite smått panik när jag gick igenom mina papper och såg att det skulle vara betalt innan den fjortonde jag hadde ändå för mig att jag betalat den men när jag kolla på internett banken hadde det inte registerat nån överförning.

Pinsamt pinsamt hur fan kan man glömma att betala försäkringen på bilen tänkte jag! :) Men efter en tio minuter kom jag ihåg att jag hadde betalat den från nån annans konto :D

Blev det gratis med andra ord? (hacker?) :va :D

I morse gjorde jag något riktigt korkat. Om jag bara kan komma ihåg vad
det var ska jag skriva och berätta om det.

I sommras va man mycke på landstället med polarna i norrtälje. en gång på väg hem mitt på sthlm-vägen (30 min körning) så ramla min polares plånbok ner från den öppna takluckan :gnissla hur mycke tur får man ha igentligen?

Haha en klassiker som jag alltid lyckas med är att när vi är ute på raggen med polarnas bilar på sommrarna så dricks det ju en hel del öl. Och jag lyckas alltid ställa min öl på bil taket när vi stannar och pissar eller liknande . När vi sen sätter oss i bilen och ska fara så undrar jag vart fan jag gjorde av ölen och tar en ny, sen när vi rullar iväg så låter det alltid från bakluckan och då vet jag vart fan ölen är.. bilen luktar pilsner och jag får skämmas. Tur farsan äger en bilfägs firma

Nursey skrev:
2666325 Alltså..jag toppar listan!! Jag har tappat bort en hel vecka :O
Var helt dödssäker på att julafton är NÄSTA söndag..men så varejunte *PANIK*:gnissla

Nursey, sluta ta dom där konstiga pillerna med glada gubbar på.

Dom behöver jag..

Nursey skrev:
2666325 Alltså..jag toppar listan!! Jag har tappat bort en hel vecka :O
Var helt dödssäker på att julafton är NÄSTA söndag..men så varejunte *PANIK*:gnissla

Vi går efter samma kalender hör jag, jag skulle planera något i dag på jobbet, och kollade i kalendern, så jag drog iväg på lunchen och köpte julklappar, sen efter jobbet köpte jag resten.
Nu är jag äntligen klar med den biten, så nu kan julstämmningen få infinna sig.

centrallåset på min bil funkade inte riktigt som det skulle i dag på morgonen. den låste sig varje gång jag stängde dörren, så jag bestämde mig för att starta bilen och skrapa rutorna med dörren uppe.
allt gick bra tills jag startade bilen och gick ut, ja det var väl allt som gick bra.. sen small det till, helvete tänkte jag, stängde jag dörren nu. där stog jag jämte bilen med radion på högsta volym och kom inte in i bilen.. efter ca 30 min försök att bryta mig in i min egen bil så hittade jag reservnyckeln, jag hann även ringa och avboka assistanskåren från att komma..
jaja bilen var ju varm hela vägen till jobbet sen iaf..

Groove skrev:
2666384 centrallåset på min bil funkade inte riktigt som det skulle i dag på morgonen. den låste sig varje gång jag stängde dörren, så jag bestämde mig för att starta bilen och skrapa rutorna med dörren uppe.
allt gick bra tills jag startade bilen och gick ut, ja det var väl allt som gick bra.. sen small det till, helvete tänkte jag, stängde jag dörren nu. där stog jag jämte bilen med radion på högsta volym och kom inte in i bilen.. efter ca 30 min försök att bryta mig in i min egen bil så hittade jag reservnyckeln, jag hann även ringa och avboka assistanskåren från att komma..

Vad oväntat att det händer dig!! :D:yoparty

Groove skrev:
2666384 centrallåset på min bil funkade inte riktigt som det skulle i dag på morgonen. den låste sig varje gång jag stängde dörren, så jag bestämde mig för att starta bilen och skrapa rutorna med dörren uppe.

Hahaha, exakt samma sak hände mig imorse. Stod och ryckte i dörrarna i 10min innan jag gav upp. Lyckades även att haffa en brandbil som stod längre ner på gatan, men de kunde bara erbjuda en inslagen ruta eller avklippt tak. :gnissla
Hade mina husnycklar i bilen också, så jag var tvungen att ta taxi hem till päronen (180:- enkel resa) och hämta reservnycklarna och sen tillbaka igen. Bilen stod på tomgång med fläkten på full värme i över en timme, dvs bastubil. :huvet

Letade efter fjärrkontrollen till TV'n i en halvtimma. Sedan tröttna jag och skulle ta ett glas oboy. Då ser man fjärrkontrollen ligga i kylen.

Vanligt är ju annars att leta efter saker man håller i, fråga saker man nyss frågat osv.

Back