idag, den 24:e juni 2008...

tack allihop!:) och jag ska köra med insidan och akta mig för alla farliga jävlar ute i trafiken:tummenupp

tja du... valet av hoj...:va nånting snyggt med bra vägegenskaper som är mellanklassregat:D nu blir jag väl mobbad antar jag men jag har funderat på en yamaha virago 535:a...:rodnar

Mellanklasskort men kör 125a. :rofl

Skoja, grattis!

Köp en RD 500 eller nåt sånt.

Edit: ska du köpa 535a så kan jag nog få fram en sån till dig, 02 eller 03 som har under 300 mil på mätaren har jag för mig, med dönerör.

Ja GRATTIS kommer ihåg hur jag kände det när jag tog hoj kort bara skrek för samma ag jag klarade det gick teori tiden ut så det va på det berömda håret men nu ca tolv år senare e jag fortfarande lika glad när jag sätter mig på hojjen eller ja hojjarna har ju två numera cbr 900 rr och gsx1000r

men kör försiktigt det finns billister därute som inte gillar mc åkare

Ja GRATTIS kommer ihåg hur jag kände det när jag tog hoj kort bara skrek för samma ag jag klarade det gick teori tiden ut så det va på det berömda håret men nu ca tolv år senare e jag fortfarande lika glad när jag sätter mig på hojjen eller ja hojjarna har ju två numera cbr 900 rr och gsx1000r

men kör försiktigt det finns billister därute som inte gillar mc åkare

samma dag!:skrämd fyfan, det var verkligen på håret då då!:D

känslan ska aldrig försvinna...:tummenupp

jag lovar:D

Mellanklasskort men kör 125a. :rofl

Skoja, grattis!

Köp en RD 500 eller nåt sånt.

Edit: ska du köpa 535a så kan jag nog få fram en sån till dig, 02 eller 03 som har under 300 mil på mätaren har jag för mig, med dönerör.

hehe, jag har faktiskt inte kört en meter på nån av mina 125:or sen jag tog kortet...:hihi

jag vet, tack:tummenupp

jag skulle vilja ha en rd500, det är min "drömhoj" eller vad man ska kalla det... men nåt säger mig att det kan bli jobbigt att regga den som mellanklass...:va kanske bättre med en rd350?

den får du gärna berätta mer om!:tummenupp

Last edited:
Virago 535

.......... jag har funderat på en yamaha virago 535:a

Jävligt bra val tycker jag, otroligt skön och lättkörd hoj. Du kommer att lessna på den ganska snabbt men då har du hunnit bli varm i kläderna och är mogen för något större/vassare.

Kom alltid ihåg att betrakta dig själv som osynlig på vägen.... ingen ser dig och om du kör med den tanken i bakhuvet så slipper du närkontakt med alla blindstyren i plåtlådor som ständigt är ett hot på vägarna.

/Lappjäveln

.......... jag har funderat på en yamaha virago 535:a

Jävligt bra val tycker jag, otroligt skön och lättkörd hoj. Du kommer att lessna på den ganska snabbt men då har du hunnit bli varm i kläderna och är mogen för något större/vassare.

Kom alltid ihåg att betrakta dig själv som osynlig på vägen.... ingen ser dig och om du kör med den tanken i bakhuvet så slipper du närkontakt med alla blindstyren i plåtlådor som ständigt är ett hot på vägarna.

/Lappjäveln

jo, jag med:) morsan äger en och den är mellanklassregad så det är den jag övningskört och sedermera kört upp på. väldigt "mysig" hoj som ändå känns hyfsat rapp för att vara en 25kw glidarhoj.
hehe, två år till...:D :yoparty

bra tips, tack ska du ha!:tummenupp

grattinerar :) men något mindre soffigt får du allt ha å glassa på ;)

tack:tummenupp hehe, soffigt...:hihi vi får se vad det blir:) hittar jag en billig och bra hoj som jag trivs med så slår jag väl till så det kan bli allt möjligt:tummenupp

Största felet med viagrorna är att de är så hornhinnebrännande fula.
Har aldrig kört 535an, men 1100 är en skoj cykel att busa runt med.
Olik de andra glidarna, med lätthanterligt chassie och hyfsat rapp motor, som gillar varv.
Men som jag nämnt tidigare, så skulle jag välja en Savage om jag var tvungen att ha mellanklassglidare.
Slapp jag glideriet, skulle jag satsa på någon mellanstor off-road.
DR350 eller XR250 borde funka.

Största felet med viagrorna är att de är så hornhinnebrännande fula.
Har aldrig kört 535an, men 1100 är en skoj cykel att busa runt med.
Olik de andra glidarna, med lätthanterligt chassie och hyfsat rapp motor, som gillar varv.
Men som jag nämnt tidigare, så skulle jag välja en Savage om jag var tvungen att ha mellanklassglidare.
Slapp jag glideriet, skulle jag satsa på någon mellanstor off-road.
DR350 eller XR250 borde funka.

535:an är väl ändå inte riktigt sååå ful...?:rolleyes:
tja, 1100:an lär jag ju inte få köra förrän om två år så den är ju bara att glömma.
savagen har väl bara en cylinder?:va på glidare ska det vara v-twin:fakta
jag har funderat på en rd350 också så om du går med på en bokstavsvändning så blir det nog bra där:tummenupp

jaja, vi får se vad det blir:) när rätt hoj dyker upp så blir det en sån:tummenupp

köp nån sport 600 lr motard då... lätta att regga som 25kw.

grattis hur som helst.

köp nån sport 600 lr motard då... lätta att regga som 25kw.

grattis hur som helst.

sport 600 har jag funderat på, men jag vill helst ha en som redan är reggad som mellanklasshoj... känns bökigt att fixa det själv liksom... ska man ändå göra det kan man ju köpa vilken hoj som helst (rd500:an exempelvis) och sen fixa det själv så... nu när du säger det, kanske ska man sikta in sig på rätt typ av hoj istället för att bara begränsa sig till mellanklassreggade saker?:va jag får fundera lite på det här...

men nej, motard gillar jag inte så det går fetbort:) onödigare hojtyp finns ju knappt... lika klumpiga och obekväma som en cross, men tack vare däcken går de inte ens att framföra offroad... man har därmed lyckats ta bort den enda fördelen med en cross, och ersätta den egenskapen med en annan som alla andra hojar redan har. helt onödiga med andra ord:dummer

tack ska du ha:tummenupp

sport 600 har jag funderat på, men jag vill helst ha en som redan är reggad som mellanklasshoj... känns bökigt att fixa det själv liksom... ska man ändå göra det kan man ju köpa vilken hoj som helst (rd500:an exempelvis) och sen fixa det själv så... nu när du säger det, kanske ska man sikta in sig på rätt typ av hoj istället för att bara begränsa sig till mellanklassreggade saker?:va jag får fundera lite på det här...

men nej, motard gillar jag inte så det går fetbort:) onödigare hojtyp finns ju knappt... lika klumpiga och obekväma som en cross, men tack vare däcken går de inte ens att framföra offroad... man har därmed lyckats ta bort den enda fördelen med en cross, och ersätta den egenskapen med en annan som alla andra hojar redan har. helt onödiga med andra ord:dummer

Haha! Ja, oooj vad en motard är klumpig! :rofl

jojo, men du har ju förmodligen motardkitt och crossdäck och isdäck så har du kul året om! :tummenupp dessutom så går de knappt att hitta en smidigare hoj :tuttar , försäkringen är dessutom en spotstyvel.

jag reggade min 600 till 25kw själv. mkt smidigt, tror regbes och stryp gick på 1-1,5 tusen allt som allt...

jojo, men du har ju förmodligen motardkitt och crossdäck och isdäck så har du kul året om! :tummenupp dessutom så går de knappt att hitta en smidigare hoj :tuttar , försäkringen är dessutom en spotstyvel.

jag reggade min 600 till 25kw själv. mkt smidigt, tror regbes och stryp gick på 1-1,5 tusen allt som allt...

jo, kanske i och för sig sant... men ändå, bökigt att byta fram och tillbaka sådär:tungan och som sagt, crosshojar är inte direkt kända för bekvämlighet eller driftsäkerhet och jag ska nog köra längre sträckor av och till så... men tack iallafall, alla tips beaktas:tummenupp och att de var osmidiga var bara nåt jag drog till med eftersom jag egentligen inte hade så många punkter att klanka ner på...:hihi jag har sett filmklipp med bankörning för motards så jag vet att härkarna svänger på femöringar:tummenupp

ok, en 600 sport då eller? verkar ju najs... får kanske bredda mitt urval lite och satsa på att få fixa med strypning och omreg själv... något tips på vart man kan vända sig för att strypa en hoj? så vitt jag fattat det består det av tre moment: köp och montering av strypmedel, bänkning och regbesiktning. vilka fixar vad och hur?

har nämligen funderat på en yamma fzr600 men det verkar ont om strypta diton på begagnatmarknaden... har dock hittat en inte alltför långt hemifrån och som dessutom ligger inom min prisklass så lyckas man bara få sålt gammelhojarna innan den är såld så får vi väl se vad det kan bli:tummenupp

Last edited:
Smått avundsjuk!

Har själv uppkörning om en månad - och jag kan inte ens föreställa mig hur gött du måste ha det.

Herregud, hur har jag kunnat missa?! :gnissla
Grattis! Se nu till att köpa "stor" hoj så du slipper komma och gnälla inför Vilseturerna. :hihi "Kommer jag att hinna med?"

Smått avundsjuk!

Har själv uppkörning om en månad - och jag kan inte ens föreställa mig hur gött du måste ha det.

hehe, jag förstår dig... var själv smått överjävla avis på alla med tungt kort fram till dagen då jag tog mitt eget så...

lycka till med din uppkörning, du klarar det säkert:tummenupp bara ta det lugnt och kör säkert så grejar du det lätt:tummenupp

nej, det var en rätt jävla bra känsla när jag fick höra att jag var godkänd... aldrig mer mc-uppkörning liksom!:yoparty

oroa dig inte, snart är det din tur:tummenupp

Herregud, hur har jag kunnat missa?! :gnissla
Grattis! Se nu till att köpa "stor" hoj så du slipper komma och gnälla inför Vilseturerna. :hihi "Kommer jag att hinna med?"

hehe, du har ju hittat nu iallafall!:tummenupp tack ska du ha:)

haha, jag skaaa...:gnissla ja, nu jävlar blir det en stor tuffjävel till räserhoj och sen ska jag sööra snappast av alla satan!:yoparty :hihi

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back