Idag är nog slutet på MC-sesongen =(

Tompo-NsrR

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Kawa KX250 1995
Tja!! Idag jag plockat upp cylindern och i den fanns inte så mycket kvar för användning! Det är en Nsr 125R -91....finskuren mm............Experter?? Kan man borra upp en sådan nsr cylinder eller måste den fodras om isf?? Kom gärna med massa tips om bra, billiga grejjer och saker man kan göra!!


Mvh // Mclös Tomas
 
Har för mig att dom är nicasil behandlade, så d går kanske att borra men då måste den behandlas igen, kostar en del...
 
Kvalité....

Men för mig är det inte slut, på med ett par isdäck sen när det kommer vitt....= ut och gassa!! :D :D
 
Dom e känsliga dom där tvåtaktarna. :D




<--------Läs där.
 
Tompo-NsrR skrev:
Jo jag känner mig verkligen som en sporthojjare nu!!
Jaja. Du hann alla fall köra ett tag. Min motor havererade samma dag som jag tog körkortet.

Ett bakdäck hann jag med alla fall :banana (fan vad jag älskar banan smilisen)
 
Bara å köpa en ny cylinder. Går på strax över 3000 med kolv å alla packningar å så. :)
 
Out_Spinner skrev:
Jaja. Du hann alla fall köra ett tag. Min motor havererade samma dag som jag tog körkortet.

Ett bakdäck hann jag med alla fall :banana (fan vad jag älskar banan smilisen)


OJda!! Du måste bara langa upp mer bilder på hojjen!! Och hur fan fick du kröken RÖD??!! :skrämd
 
Out_Spinner skrev:
Jaja. Du hann alla fall köra ett tag. Min motor havererade samma dag som jag tog körkortet.

Ett bakdäck hann jag med alla fall :banana (fan vad jag älskar banan smilisen)

Haha!! Jo det måste juh kännas skönt =) Faan va du måste

ha bjude eftersom kröken e alldeles röd :rock thats the way!!! :banana
 
Tompo-NsrR skrev:
jo dom e juh de..tyvärr =( Och allt e såå jävla dyrt å fixa!!

3000 e jävligt billigt!! Tycker i varje fall jag. Min hoj rasade också förra veckan. Ny cylinder, kolv, ringar, bult, nållager hela cylinder kitet asså Och vevstakskit e beställt. Så snart ska den gå som fan. Sedan kommer ju effektsystemet om 2 veckor eller ngt också :bow Då blir det drag. Cylinder kitet gick på 3000 kr, Vevstaks kitet 1000 kr. Detta var ju till crm dock, men nsr priser e nog ung. likadane :cool:
 
Min motor renoverades, då byttes kolv, cylborrning, ramlager, vevparti bla, gick på 6000. Vevpartiet var boven. Så 3000 är bra pris, ev hör med nån skrot eller nån som säljer begagnat.
 
Poffer skrev:
3000 e jävligt billigt!! Tycker i varje fall jag. Min hoj rasade också förra veckan. Ny cylinder, kolv, ringar, bult, nållager hela cylinder kitet asså Och vevstakskit e beställt. Så snart ska den gå som fan. Sedan kommer ju effektsystemet om 2 veckor eller ngt också :bow Då blir det drag. Cylinder kitet gick på 3000 kr, Vevstaks kitet 1000 kr. Detta var ju till crm dock, men nsr priser e nog ung. likadane :cool:


vafan, har den rasat för dig? :D men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?

btw, ge mig din ICQ
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top