Joker skrev:vafan, har den rasat för dig?men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?
btw, ge mig din ICQ
haha, japp =) Mmm, men nu e den snart FRÄSCH som fan i motorrummer


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joker skrev:vafan, har den rasat för dig?men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?
btw, ge mig din ICQ
cRoC skrev:Min motor renoverades, då byttes kolv, cylborrning, ramlager, vevparti bla, gick på 6000. Vevpartiet var boven. Så 3000 är bra pris, ev hör med nån skrot eller nån som säljer begagnat.
Joker skrev:Kostar? lite, jag fixar det själv...köper traktor dubb som det kallas.
5mm dubb typ...![]()
![]()
Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efterOlle_TZR skrev:OJda!! Du måste bara langa upp mer bilder på hojjen!! Och hur fan fick du kröken RÖD??!!![]()
Tompo-NsrR skrev:Jo känns ju väldigt kul måste jag erkänna!! Snacka om att vara LESS!!!!
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltagetOut_Spinner skrev:Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efter
åh en banan till![]()
Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projektNisse Järnet skrev:Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltagetDet märkte jag på min när jag hade den.
![]()
![]()
Out_Spinner skrev:Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projekt![]()
Nisse Järnet skrev:Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltagetDet märkte jag på min när jag hade den.
![]()
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |