Idag är nog slutet på MC-sesongen =(

Joker skrev:
vafan, har den rasat för dig? :D men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?

btw, ge mig din ICQ

haha, japp =) Mmm, men nu e den snart FRÄSCH som fan i motorrummer :cool: Tänkte först köpa trim, men jag lugnade ner mig o köpte en orginal cylinder :crash Får räcka med effektsystem =) Sorry om vi går lite "offtopic" Min icq är: 168962388
 
cRoC skrev:
Min motor renoverades, då byttes kolv, cylborrning, ramlager, vevparti bla, gick på 6000. Vevpartiet var boven. Så 3000 är bra pris, ev hör med nån skrot eller nån som säljer begagnat.

Jo visst e det de men känns ändå tungt å lägga ut de!! Med tanke på att min nästan gått 5000mil =/
 
Olle_TZR skrev:
OJda!! Du måste bara langa upp mer bilder på hojjen!! Och hur fan fick du kröken RÖD??!! :skrämd
Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efter :banana





åh en banan till :banana
 
Tompo-NsrR skrev:
Jo känns ju väldigt kul måste jag erkänna!! Snacka om att vara LESS!!!!

jag har 2 st skurna ståndes på mitt skrivbord.. that's the tvi-takt way of life.. så att säga.. ;)
 
Out_Spinner skrev:
Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efter :banana





åh en banan till :banana
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltaget :) Det märkte jag på min när jag hade den. :tummenupp :banana
 
Nisse Järnet skrev:
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltaget :) Det märkte jag på min när jag hade den. :tummenupp :banana
Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projekt :banana
 
Last edited:
Out_Spinner skrev:
Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projekt :banana

ja en eller 2 st 120mm Dälta fläktar BÖR få motorn svalare... men ja tror inte du märker nån sörre skillnad då du maxxar fart... men Lär ju vara skit bra då man ställer fast eller bara leker på en parkering då det inte strömmar så mycke luft i kylaren... :rock
 
Ja det vore fint när man står i stadstrafiken, eller när man leker :D En 20x20cm badrumsfläkt ? :rock
 
Nisse Järnet skrev:
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltaget :) Det märkte jag på min när jag hade den. :tummenupp :banana

hehe.. jo.. sålänbge det funkar.. min slng te kylarna har oxå gett sig.. det resulterade i ett hål i kolven.. vilket itne var alllt för bra... de blev lite dyrt.. hmm..
 
Out_Spinner??

upp me fler bilder på din hojj, har ente sett hur den blev :cool:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top