Idag är jag ledsen för att...

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
En god vän, ett par år äldre än jag har börjat bli senil på riktigt.
Hen upprepar samma manus varenda gång vi ses, minns inget och anklagar mig för att ljuga när hen inte minns vad vi kommit överrens om eller sagt, typ mötas på ett fik eller en pub.

Det smärtar mig att se detta förfall och jag tycker såklart synd om, med hen blir mest arg hela tiden för att jag försöker "luras"

Trist..

Hen upprepar samma manus varenda gång vi ses, minns inget och anklagar mig för att ljuga när hen inte minns vad vi kommit överrens om eller sagt, typ mötas på ett fik eller en pub.

Det smärtar mig att se detta förfall och jag tycker såklart synd om, med hen blir mest arg hela tiden för att jag försöker "luras"

Trist..
- Känner situationen. Min pappa är senil med Alzheimer och kan fråga mig var jag bor 10 ggr under ett samtal. Farsan som var en social och trevlig idrottsman med stort umgänge behöver nu bo på vårdhem och mår inte alls bra där eftersom han är för fysiskt frisk egentligen. Därför är jag ledsen idag. Och imorgon. Och i övermorgon. Och....och..

Trist..
Riktigt otäckt. Har det i min släkt och det är en sak som jag är rädd över att själv drabbas av.
Pratade med en bekant som bor i Thailand som jag träffade för några veckor sedan. Jag frågade om hur det var med en annan gubbe som jag träffat några gånger tidigare. Men han hade blivit så dement att han inte klarade sig själv längre och satt på ett hem 71år gammal.

En kompis på jobbet har en granne där hon drabbats av frontalglobs demens. Har gått jättefort och hon har inte ens hunnit bli pensionär. Hennes man trodde inte att han skulle kunna ta hand om henne själv så länge till.

- Känner situationen. Min pappa är senil med Alzheimer och kan fråga mig var jag bor 10 ggr under ett samtal. Farsan som var en social och trevlig idrottsman med stort umgänge behöver nu bo på vårdhem och mår inte alls bra där eftersom han är för fysiskt frisk egentligen. Därför är jag ledsen idag. Och imorgon. Och i övermorgon. Och....och..
Ja det går utför och man är tyvärr maktlös.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back