En snubbe jag jobbade med för 20 år sen gick i pension, och på kvällen efter sista arbetsdagen satte han sig i tvsoffan med en öl och fick en stor hjärtinfarkt och dog.Har en äldre herre som jag känner och brukar träffa och ta några öl & snacka när jag är på semester.
Han har levt målmedvetet och sparat ihop till ett bra liv som pensionär (har precis passerat 70). Så han lever nere i värmen lång tid av året (han har sagt att ska aldrig mer skotta snö)
Träffade han förra månaden när jag var på semester. Då hade han fått problem med halsen och en böld/svullnad och skulle till läkaren.
Det visar sig vara någon form av cancer så nu får vi se hur aggressiv det är och hur det går att behandla.
Själv har jag sagt i många år att jag planerar att göra som han. Försöker lägga undan och placera pengar nu så kan sluta jobba tidigare och slippa vintern här hemma.
Sen blir tacken från karma att man blir sjuk och dör innan hunnit njuta av livet.
Ta vara på livet allihopa man vet aldrig vad som händer
Alla på arbetsplatsen kände att det var lite extra jävligt, inte minst för han hade varit både trevlig, hjälpsam och flitig och han hade planer för pensioneringen och tänkte inte bli soffpotatis.
Så lev fan med livet innan det lever fan med dig.