Idag är jag förbannad därför att...

Mm blev lokala färghandeln för det var inte helt ostökigt att hitta något rent natural på hyllan.. online. Dom har utbud men ingen sida så. Tyvärr ingen flott liten plåtburk för linoljan dock utan blev en plastflaska Nitor rå kallpressad.

Mm blev lokala färghandeln för det var inte helt ostökigt att hitta något rent natural på hyllan.. online. Dom har utbud men ingen sida så. Tyvärr ingen flott liten plåtburk för linoljan dock utan blev en plastflaska Nitor rå kallpressad.
Gysinge har ju återförsäljare lite här och var.
Vet inte vem som gör deras olja men den är bra.
Nästan lika bra som Biltemas :rofl

Jag blev jagad av en schäfer i byn jag nästan bor i. När jag kom på motorcykeln genom byn såg jag i ögonvrån att hunden ryckte i kopplet. Efter nån sekund såg jag i backspegeln att kärringen hade tappat taget och hunden sprang bakom mig. Lyckligtvis är toppfarten på en KTM 1290 högre än på en schäfer.
Samma hund slet sig och bet vår bordercollie för nåt halvår sen när min fru passerade till fots.
Idag fick jag veta att samma schäfer bitit en kvinna som bor mellan mig och byn dagen efter att jag blev jagad. Hon fick skador på händerna, vet inte hur allvarliga. Hon som blev biten tar bussen alldeles utanför där hunden bor.

Idag fick jag veta att samma schäfer bitit en kvinna som bor mellan mig och byn dagen efter att jag blev jagad. Hon fick skador på händerna, vet inte hur allvarliga. Hon som blev biten tar bussen alldeles utanför där hunden bor.
Värj er från hundattack med fötter och underben, händerna på ryggen, rikta spark (överdriv inte kraften) mot mjukdelarna på hunden. Håll händer borta pga hunden uppfattar det som anfallsföremål och brukar sikta på dem, skydda ansiktet med armbågarna.
Tipset kom från hundtränaren på brukshundsklubben.

Värj er från hundattack med fötter och underben, händerna på ryggen, rikta spark (överdriv inte kraften) mot mjukdelarna på hunden. Håll händer borta pga hunden uppfattar det som anfallsföremål och brukar sikta på dem, skydda ansiktet med armbågarna.

Av det där har jag nu lärt mig att jag ska hålla händerna så att jag lurar hunden att attackera händerna samtidigt som jag är redo att dra undan händerna och samtidigt attackera hunden.

En apa utan verktyg kommer fara illa mot en hund av någorlunda kapacitet, om pappan i klippet inte hade haft en liten vass grej på sig hade flickan blivit betydligt värre tilltygad, behöver kanske inte säga mer än så :tummenupp

En apa utan verktyg kommer fara illa mot en hund av någorlunda kapacitet, om pappan i klippet inte hade haft en liten vass grej på sig hade flickan blivit betydligt värre tilltygad, behöver kanske inte säga mer än så :tummenupp

Ett par fingrar i ögonen på hunden så skulle den ha varit oskadliggjord på några sekunder. Den var ju redan fokuserad på barnet så ögonen var ju öppet mål.
Svårare attackera ögonen på en hund som inte har bitit sig fast.

Nåja, apa och apa, nu var det ju en homo sapiens.
Hade det vart en schimpans hade det blivit jobbigare som vovve.

Nåja, apa och apa, nu var det ju en homo sapiens.
Hade det vart en schimpans hade det blivit jobbigare som vovve.

Är vi inte apor? Attans då... :(

Yawning Darwin.JPG

Benägen att hålla med där. Även om man fick använda valfritt verktyg hade jag hellre handskats med en hund än schimpans. Speciellt en schimpans som flippat ur på xanax :crash USA är ett bra konstigt land ibland :va

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back