SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåjo, snöar som fasen.Är det på holmen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nåjo, snöar som fasen.Är det på holmen?
Passa på att bränna på grannens fru också.
Klassiskt aprilväder.
Dåligt som i att siffran borde vara högre eller som i att de borde vetat bättre?Det måste väl ändå ses som rätt dåligt, om man är rockstjärna, rik, känd, och har tillgång till droger?![]()
Man kan väl debattera om de borde vetat bättre, vanliga människor hade ju gjort det, men det vet man ju redan av vadslagningen att de inte gjorde.Dåligt som i att siffran borde vara högre eller som i att de borde vetat bättre?
Jag läste boken Dirt för några år sedan och jag kan säga att även om livet som rockstjärna till en början verkade rätt kul så gick det ganska snabbt över till att bara verka tragiskt. Filmen som släpptes på Netflix skrapade bara på ytan.
Så nu får dom sitta hemma och ha tråkigt.
Det låter ju autentiskt Amerikanskt/Kinesiskt.Visste inte det var så illa. Intresset för NY bil blir allt mindre.
En ny Volvomodell helt utan strålkastarrengöring? JA !![]()
n'Jonas: När omsorgen var om kunden – inte biltillverkaren
Kåseri. En gång i tiden låg Sverige i framkant när det gällde att göra bilarna fiffigt funktionssäkra. Det var mycket länge sen.www.dn.se
Reservdäcken som alltid fungerade är bortrationaliserade sedan många år och ersatta av billiga lagningssatser, som bara kan användas ibland.
Sa jag att den nya el-Volvon saknar låskolvar i dörrarna? Om elektroniken inte fungerar (vilket den inte alltid gjorde för mig) finns inget reservsystem att öppna dörren.
Har själv på en väns bil (Volvo 40) upptäckt det var omöjligt höja det för låga halvljuset (25 meters räckvidd), fy faen.
Reservhjulet kan jag hålla med om dock fast på en elbil med platt golv bak är det åtminstone förståeligt.Särskilt som man idag gjort om vägarna så att vägrenen blivit till ett andra körfält, eller nybyggda vägar som inte har någon alls. Då är det farligt att byta där.Tycker det låter mer som en cyklist vilken försökt begripa sig på bilteknikReservhjulet kan jag hålla med om dock fast på en elbil med platt golv bak är det åtminstone förståeligt.
En cyklist i försök att byta ett bilhjul i väggrenen och 2-3 ton tjänstevikt, nja då låter nog bärgare som ett säkrare alternativ.
Låskolvar???? Han menar nog låscylindrar (dvs där du sticker in nyckeln). Försvann för många år sedan på många bilar - men nu är vi i Sverige då måste man som journalist få det att låta som en ny el-Volvo sticker ut.Visste inte det var så illa. Intresset för NY bil blir allt mindre.
En ny Volvomodell helt utan strålkastarrengöring? JA !![]()
n'Jonas: När omsorgen var om kunden – inte biltillverkaren
Kåseri. En gång i tiden låg Sverige i framkant när det gällde att göra bilarna fiffigt funktionssäkra. Det var mycket länge sen.www.dn.se
Reservdäcken som alltid fungerade är bortrationaliserade sedan många år och ersatta av billiga lagningssatser, som bara kan användas ibland.
Sa jag att den nya el-Volvon saknar låskolvar i dörrarna? Om elektroniken inte fungerar (vilket den inte alltid gjorde för mig) finns inget reservsystem att öppna dörren.
Har själv på en väns bil (Volvo 40) upptäckt det var omöjligt höja det för låga halvljuset (25 meters räckvidd), fy faen.
Det läskigaste jag gjort är att få totalpunka på ett hjul på motorvägen mitt i natten, i regn, och i radioskugga. Det är inte mysigt att sitta i höstmörkret med ryggen mot 110 km/h blindstyren.Måste man stanna I vägrenen för att byta hjul så tycker jag det är en bra ide att ställa bilen en aning snett så att man blir skyddad av bilen.
Alltså om man har punktering på vänster framhjul så låt bakänden stå 1 meter längre ut mot vägen än fronten på bilen. Då blir man lite skyddad av sin egen bil.
Har man punktering bak så låt fronten på bilen sticka ut 1m längre på vägen. Det är inte lika bra fysiskt skydd, egentligen tvärtom skulle man då kunna bli klämd men det är nog ändå godnatt ifall man blir påkörd av en bil på landsvägen och folk lämnar gärna mer avstånd då till den yttersta punkten på bilen.
Varningstriangeln skall ställas 75-100m bort och en bit in i filen, inte på vägrenen. Puckon som inte ser triangeln hör iallafall när de kör över den.Det läskigaste jag gjort är att få totalpunka på ett hjul på motorvägen mitt i natten, i regn, och i radioskugga. Det är inte mysigt att sitta i höstmörkret med ryggen mot 110 km/h blindstyren.
Nog det snabbaste däckskiftet jag någonsin gjort.
Lyckligtvis hade jag varningstriangel som folk kunde ignorera, och en varselväst på mig så jag iaf syntes.

Blev lite nyfiken, och tittade på massor av källor och ingenstans säger de att den ska sättas en bit in i körfältet. Misstänker att det kan ge lite problem om den orsakar skador eller olycka om man gör det.Varningstriangeln skall ställas 75-100m bort och en bit in i filen, inte på vägrenen. Puckon som inte ser triangeln hör iallafall när de kör över den.![]()
...så ambulanpersonalen lättare hittar dig ute på åkernoch en varselväst på mig så jag iaf syntes...
Bröstkorgsdelen iaf....så ambulanpersonalen lättare hittar dig ute på åkern![]()
Låskolvar???? Han menar nog låscylindrar (dvs där du sticker in nyckeln). Försvann för många år sedan på många bilar - men nu är vi i Sverige då måste man som journalist få det att låta som en ny el-Volvo sticker ut.
Värst idag - i mitt tycke - är alla j-la "handikappsystem" som tutar, blinkar o rycker i ratten i tid o otid. OCH som måste STÄNGAS AV VARJE NY KÖRCYKEL (dvs efter tändning av).
Något som tillverkarna känner att de måste lägga till för att få fem stjärnor i EU NCAP rating.

Fick det där tipset av en bärgare som hade en hel del åsikter om trafiklanter och deras uppmärksamhet.Blev lite nyfiken, och tittade på massor av källor och ingenstans säger de att den ska sättas en bit in i körfältet. Misstänker att det kan ge lite problem om den orsakar skador eller olycka om man gör det.
Å andra sidan hittade jag ett ställe där det stod att om båda körfälten var blockerade så skulle det ställas varningstriangel i båda sååå, kanske?
Men jag brukar knalla rätt långt med triangeln när jag behöver den, gärna 150 meter, så att folk har lite chans att reagera på den med. Och längre om det är kass sikt.
Sedan ser man folk som ställer triangeln vid fordonet. Mycket bra varning där.![]()
Blev lite nyfiken, och tittade på massor av källor och ingenstans säger de att den ska sättas en bit in i körfältet. Misstänker att det kan ge lite problem om den orsakar skador eller olycka om man gör det.
Å andra sidan hittade jag ett ställe där det stod att om båda körfälten var blockerade så skulle det ställas varningstriangel i båda sååå, kanske?
Men jag brukar knalla rätt långt med triangeln när jag behöver den, gärna 150 meter, så att folk har lite chans att reagera på den med. Och längre om det är kass sikt.
Sedan ser man folk som ställer triangeln vid fordonet. Mycket bra varning där.![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |