Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dåligt som i att siffran borde vara högre eller som i att de borde vetat bättre?

Jag läste boken Dirt för några år sedan och jag kan säga att även om livet som rockstjärna till en början verkade rätt kul så gick det ganska snabbt över till att bara verka tragiskt. Filmen som släpptes på Netflix skrapade bara på ytan.
Man kan väl debattera om de borde vetat bättre, vanliga människor hade ju gjort det, men det vet man ju redan av vadslagningen att de inte gjorde.

Jag menar att det borde gått att få en betydligt högre siffra, om de försökte.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tyckte det var en god idé att rensa luftintaget på sågen, ser ut som det endast är att lossa handtaget för att pillra upp kåpan. Jaha vad är det för torx där nere i djuphålet.. !? Insex, men för helvete.. får apsinne snart. Bokstavligen alla övriga grundare skruv är torx. Kollar biltema först bara för att se vad dom där vikbara seten kallas, vikbar. F.ö. bra många insektssaker som dyker upp när man söker insex, hm undrar om det gäller omvänt också? Jajjemen, ingen dumskalle som skapat den där sökalgoritmen.

Lokala brädgården får jag även träff, dock inte på insekts :) Bra, nä dom stängde för 10 min sen.. hjulas hade fått en stjärna "Sprack första gången" och set om 3st jag inte behöver. Nehepp.. just det muminhandeln också, jodå äkta Ironside för dubbla pengen mot temat men det äter bempan upp så kan lika gärna välja ekoGretaalternativet. Saldo och öppet är det, också.

Jo jag har 1000 bits men långa var knappt uppfunna när dessa var standard om man inte köpte en 120 mm på tools för 140 pengar styck, true story. Fanns dom där överhärdade kantiga tjocka också i exklusiv plåtask med formpassad glassplast i som alltid gick av när man behövde det som minst, hade inte gått ner i hålet heller. Testade med smalaste förlängaren jag kunde frambringa men för stor, varför tillverkar dom inte en supertunnväggig av borförstärkt pansar 600 kryptonitstål? Skulle jag lätt lägga en tvåhundralapp på.

Hittar inte reservhundväskan till Alfred heller och han skulle garanterat hoppa ping pong i bilen annars, utöver att det är dåligt hundmanér utan :mattias Så nu får dom sitta hemma och ha tråkigt.

Skitsöndag.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visste inte det var så illa. Intresset för NY bil blir allt mindre.
En ny Volvomodell helt utan strålkastarrengöring? JA !
Reservdäcken som alltid fungerade är bortrationaliserade sedan många år och ersatta av billiga lagningssatser, som bara kan användas ibland.
Sa jag att den nya el-Volvon saknar låskolvar i dörrarna? Om elektroniken inte fungerar (vilket den inte alltid gjorde för mig) finns inget reservsystem att öppna dörren.
Har själv på en väns bil (Volvo 40) upptäckt det var omöjligt höja det för låga halvljuset (25 meters räckvidd), fy faen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visste inte det var så illa. Intresset för NY bil blir allt mindre.
En ny Volvomodell helt utan strålkastarrengöring? JA !
Reservdäcken som alltid fungerade är bortrationaliserade sedan många år och ersatta av billiga lagningssatser, som bara kan användas ibland.
Sa jag att den nya el-Volvon saknar låskolvar i dörrarna? Om elektroniken inte fungerar (vilket den inte alltid gjorde för mig) finns inget reservsystem att öppna dörren.
Har själv på en väns bil (Volvo 40) upptäckt det var omöjligt höja det för låga halvljuset (25 meters räckvidd), fy faen.
Det låter ju autentiskt Amerikanskt/Kinesiskt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tycker det låter mer som en cyklist vilken försökt begripa sig på bilteknik :fakta Reservhjulet kan jag hålla med om dock fast på en elbil med platt golv bak är det åtminstone förståeligt.

En cyklist i försök att byta ett bilhjul i väggrenen och 2-3 ton tjänstevikt, nja då låter nog bärgare som ett säkrare alternativ.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Tycker det låter mer som en cyklist vilken försökt begripa sig på bilteknik :fakta Reservhjulet kan jag hålla med om dock fast på en elbil med platt golv bak är det åtminstone förståeligt.

En cyklist i försök att byta ett bilhjul i väggrenen och 2-3 ton tjänstevikt, nja då låter nog bärgare som ett säkrare alternativ.
Särskilt som man idag gjort om vägarna så att vägrenen blivit till ett andra körfält, eller nybyggda vägar som inte har någon alls. Då är det farligt att byta där.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Visste inte det var så illa. Intresset för NY bil blir allt mindre.
En ny Volvomodell helt utan strålkastarrengöring? JA !
Reservdäcken som alltid fungerade är bortrationaliserade sedan många år och ersatta av billiga lagningssatser, som bara kan användas ibland.
Sa jag att den nya el-Volvon saknar låskolvar i dörrarna? Om elektroniken inte fungerar (vilket den inte alltid gjorde för mig) finns inget reservsystem att öppna dörren.
Har själv på en väns bil (Volvo 40) upptäckt det var omöjligt höja det för låga halvljuset (25 meters räckvidd), fy faen.
Låskolvar???? Han menar nog låscylindrar (dvs där du sticker in nyckeln). Försvann för många år sedan på många bilar - men nu är vi i Sverige då måste man som journalist få det att låta som en ny el-Volvo sticker ut.
Värst idag - i mitt tycke - är alla j-la "handikappsystem" som tutar, blinkar o rycker i ratten i tid o otid. OCH som måste STÄNGAS AV VARJE NY KÖRCYKEL (dvs efter tändning av).
Något som tillverkarna känner att de måste lägga till för att få fem stjärnor i EU NCAP rating.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Måste man stanna I vägrenen för att byta hjul så tycker jag det är en bra ide att ställa bilen en aning snett så att man blir skyddad av bilen.

Alltså om man har punktering på vänster framhjul så låt bakänden stå 1 meter längre ut mot vägen än fronten på bilen. Då blir man lite skyddad av sin egen bil.

Har man punktering bak så låt fronten på bilen sticka ut 1m längre på vägen. Det är inte lika bra fysiskt skydd, egentligen tvärtom skulle man då kunna bli klämd men det är nog ändå godnatt ifall man blir påkörd av en bil på landsvägen och folk lämnar gärna mer avstånd då till den yttersta punkten på bilen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Måste man stanna I vägrenen för att byta hjul så tycker jag det är en bra ide att ställa bilen en aning snett så att man blir skyddad av bilen.

Alltså om man har punktering på vänster framhjul så låt bakänden stå 1 meter längre ut mot vägen än fronten på bilen. Då blir man lite skyddad av sin egen bil.

Har man punktering bak så låt fronten på bilen sticka ut 1m längre på vägen. Det är inte lika bra fysiskt skydd, egentligen tvärtom skulle man då kunna bli klämd men det är nog ändå godnatt ifall man blir påkörd av en bil på landsvägen och folk lämnar gärna mer avstånd då till den yttersta punkten på bilen.
Det läskigaste jag gjort är att få totalpunka på ett hjul på motorvägen mitt i natten, i regn, och i radioskugga. Det är inte mysigt att sitta i höstmörkret med ryggen mot 110 km/h blindstyren.
Nog det snabbaste däckskiftet jag någonsin gjort.
Lyckligtvis hade jag varningstriangel som folk kunde ignorera, och en varselväst på mig så jag iaf syntes.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det läskigaste jag gjort är att få totalpunka på ett hjul på motorvägen mitt i natten, i regn, och i radioskugga. Det är inte mysigt att sitta i höstmörkret med ryggen mot 110 km/h blindstyren.
Nog det snabbaste däckskiftet jag någonsin gjort.
Lyckligtvis hade jag varningstriangel som folk kunde ignorera, och en varselväst på mig så jag iaf syntes.
Varningstriangeln skall ställas 75-100m bort och en bit in i filen, inte på vägrenen. Puckon som inte ser triangeln hör iallafall när de kör över den. :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varningstriangeln skall ställas 75-100m bort och en bit in i filen, inte på vägrenen. Puckon som inte ser triangeln hör iallafall när de kör över den. :fakta
Blev lite nyfiken, och tittade på massor av källor och ingenstans säger de att den ska sättas en bit in i körfältet. Misstänker att det kan ge lite problem om den orsakar skador eller olycka om man gör det.
Å andra sidan hittade jag ett ställe där det stod att om båda körfälten var blockerade så skulle det ställas varningstriangel i båda sååå, kanske?

Men jag brukar knalla rätt långt med triangeln när jag behöver den, gärna 150 meter, så att folk har lite chans att reagera på den med. Och längre om det är kass sikt.
Sedan ser man folk som ställer triangeln vid fordonet. Mycket bra varning där. :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Låskolvar???? Han menar nog låscylindrar (dvs där du sticker in nyckeln). Försvann för många år sedan på många bilar - men nu är vi i Sverige då måste man som journalist få det att låta som en ny el-Volvo sticker ut.
Värst idag - i mitt tycke - är alla j-la "handikappsystem" som tutar, blinkar o rycker i ratten i tid o otid. OCH som måste STÄNGAS AV VARJE NY KÖRCYKEL (dvs efter tändning av).
Något som tillverkarna känner att de måste lägga till för att få fem stjärnor i EU NCAP rating.

Många av dom brukar gå att "programmera" bort, förmodligen inget seriös verkstad ställer upp på men sett att t.o.m. rel. enkla obd-puckar med mobilmjukvara erbjuder detta. Även sett det för auto stänga av motorn stillastående.

Bara ett tips :hej
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Blev lite nyfiken, och tittade på massor av källor och ingenstans säger de att den ska sättas en bit in i körfältet. Misstänker att det kan ge lite problem om den orsakar skador eller olycka om man gör det.
Å andra sidan hittade jag ett ställe där det stod att om båda körfälten var blockerade så skulle det ställas varningstriangel i båda sååå, kanske?

Men jag brukar knalla rätt långt med triangeln när jag behöver den, gärna 150 meter, så att folk har lite chans att reagera på den med. Och längre om det är kass sikt.
Sedan ser man folk som ställer triangeln vid fordonet. Mycket bra varning där. :tummenupp
Fick det där tipset av en bärgare som hade en hel del åsikter om trafiklanter och deras uppmärksamhet.
Jag tycker att det tar lång tid/sträcka att bara kolla hastigheten, ska nog börja med nån HUD i bilen
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Blev lite nyfiken, och tittade på massor av källor och ingenstans säger de att den ska sättas en bit in i körfältet. Misstänker att det kan ge lite problem om den orsakar skador eller olycka om man gör det.
Å andra sidan hittade jag ett ställe där det stod att om båda körfälten var blockerade så skulle det ställas varningstriangel i båda sååå, kanske?

Men jag brukar knalla rätt långt med triangeln när jag behöver den, gärna 150 meter, så att folk har lite chans att reagera på den med. Och längre om det är kass sikt.
Sedan ser man folk som ställer triangeln vid fordonet. Mycket bra varning där. :tummenupp

Bästa är nog några blinkljuspuckar som man kan lägga ut så det signalerar lite filbyte. För ett gäng år sen sluta snutten med signal/tändbloss för att ersättas med led istället, då fick jag en bunt bloss av polisgaragegrabbarna. Använt en gång irl vilket fungera över förväntan förmodligen för att dom ser lite läskiga ut på vägbanan =O)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Verkar ha fått bältros, på röven just där bältet i brallorna är.
Men, lyckligtvis är det ju under min nervskada, så jag känner det nästan inte alls, och upptäckte det bara för att jag kliade mig lite på röven imorse och kände något som kändes som sårskorpor på röven. Nåja, sårtvätt och storplåster över skiten och sen kör jag på som vanligt. Ingen feber vad jag kan känna iaf, och eftesom att jag bara känner smärtan som en mild hetta, och ingen klåda alls så eh, kunde ju vara värre.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Verkar ha fått bältros, på röven just där bältet i brallorna är.
Men, lyckligtvis är det ju under min nervskada, så jag känner det nästan inte alls, och upptäckte det bara för att jag kliade mig lite på röven imorse och kände något som kändes som sårskorpor på röven. Nåja, sårtvätt och storplåster över skiten och sen kör jag på som vanligt. Ingen feber vad jag kan känna iaf, och eftesom att jag bara känner smärtan som en mild hetta, och ingen klåda alls så eh, kunde ju vara värre.
Bältros är ett helvete enligt de som fått, och det tar tid innan det läker. Överväg gärna att kontakta läkare för en hästdos antivirala.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bältros är ett helvete enligt de som fått, och det tar tid innan det läker. Överväg gärna att kontakta läkare för en hästdos antivirala.
Har ingen feber, och är fortfarande inte sådär värst gammal så skulle antagligen inte få antivirala, särskilt inte eftersom att jag inte har några påtagliga besvär. De flesta i min ålder får recept på smärtstillande av läkaren för att hjälpa till med den biten. Jag har ju lite förutseende sett till att jag inte kan känna smärta under naveln så det är ju inget problem. Och inte smittar det särskilt mycket heller, de flesta lär ju inte dra ner brallorna på mig för att tafsa mig på röven liksom.
Men en vända till mottagningen behöver jag ändå göra för annat så kan ju ta upp det med dem då.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkar ha fått bältros, på röven just där bältet i brallorna är.
Men, lyckligtvis är det ju under min nervskada, så jag känner det nästan inte alls, och upptäckte det bara för att jag kliade mig lite på röven imorse och kände något som kändes som sårskorpor på röven. Nåja, sårtvätt och storplåster över skiten och sen kör jag på som vanligt. Ingen feber vad jag kan känna iaf, och eftesom att jag bara känner smärtan som en mild hetta, och ingen klåda alls så eh, kunde ju vara värre.
Ju fortare du får antiviralt ju bättre!

Min fru, som haft, identifierade min snabbt så jag kunde påbörja behandling morgonen efter.
Så min blev lindrig men det var inte kul ändå. 😞

Ser ut som små blåsor i områden, ofta runt midjan.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top