Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ringhals 4 förlänger stopp och ligger nere även i helgen. Hade ju inte gjort något om vi hade haft tillräckligt med andra verk, men det har ju de rödgröna lyckats sabba...
![]()
Förlängt stopp av Ringhals 4
När Ringhals 4 stängdes ned ledde det till högre elpriser. Nu är det klart att stoppet kommer att vara längre än man först trodde.norrahalland.se

Ärligt talat får nog alla partier stå i skamfrån över det. Och en stor del av rikets befolkning med, som röstade för avveckling.Ringhals 4 förlänger stopp och ligger nere även i helgen. Hade ju inte gjort något om vi hade haft tillräckligt med andra verk, men det har ju de rödgröna lyckats sabba...
![]()
Förlängt stopp av Ringhals 4
När Ringhals 4 stängdes ned ledde det till högre elpriser. Nu är det klart att stoppet kommer att vara längre än man först trodde.norrahalland.se
Olkiluoto 3 är ju relativt nytt och har säkert lite barnsjukdomar. Kommer bli bra när de rökt ut dessa.![]()
Elpriset når dyr rekordnivå i dag – tre orsaker skapar perfekt storm
I dag når elpriset rekordnivåer. Olkiluoto 3 står samtidigt som det är kallt och vindstilla. Varierande elpriser är…www.hbl.fi
Hur jävla svårt kan det vara att bedriva kärnkraft?![]()
M har väl aldrig varit emot kärnkraft på något sätt.Ärligt talat får nog alla partier stå i skamfrån över det. Och en stor del av rikets befolkning med, som röstade för avveckling.
M stod för linje 1 för omröstningen. Den innebar också avveckling av kärnkraften. ALLA partier stod för avveckling. Det fanns inget alternativ som inte innebar avveckling.M har väl aldrig varit emot kärnkraft på något sätt.
L/Fp gick väl på sossarnas mittlinje i folkomröstningen 1980 men har efter det varit för kärnkraft så de får väl anses förlåtna vid det här laget.
KD(s) var väl i någon valteknisk samverkan med C under 80-tal och början av 90-tal men har efter det varit för.
C, S, MP och V(PK) har däremot varit emot ända sedan 70-talet. Ja MP fanns knappt då, men de startades främst av folkpartister som bland annat var emot kärnkraft.
Så säger dom, men dom har liksom lovat och testat rätt länge nu.Olkiluoto 3 är ju relativt nytt och har säkert lite barnsjukdomar. Kommer bli bra när de rökt ut dessa.
Lite hårklyveri, och jag ger dig delvis rätt, men med liten reservation. Enligt Wikipedia:M stod för linje 1 för omröstningen. Den innebar också avveckling av kärnkraften. ALLA partier stod för avveckling. Det fanns inget alternativ som inte innebar avveckling.
Så säger dom, men dom har liksom lovat och testat rätt länge nu.
Är inte kärnkraft en 80 år gammal teknologi, som man borde ha koll på vid det här laget?
Nej, men man borde ju förfinat konsten hur man bygger dem på den tiden. Tekniken är ju densamma, det är inte som att de försöker sig på en fusionsreaktor.Det är inte ett 80 år gammalt kärnkraftverk som dom har nytillverkat
Finnarna tittar på att bygga ett till kärnkraftverk uppe vid Svenska gränsen, så dom kanske räddar vår stjärt igen
Nej, men man borde ju förfinat konsten hur man bygger dem på den tiden. Tekniken är ju densamma, det är inte som att de försöker sig på en fusionsreaktor.
Olkiluoto 3 var planerat att gå i drift för 15 år sedan, och de har fortfarande efter 8 månader i drift inte arbetat ut problemen. Så jag skulle inte hålla andan för någon räddning därifrån ännu på ett tag...
Vad är detta för fall?
Blir inte det stackars barnet omhändertaget enligt LVU är det skandal.
Blir inte det stackars barnet omhändertaget enligt LVU är det skandal.
Kan inte komma på ett straff tillräckligt medeltidsaktigt för såna sorgliga ursäkter till människor. Oavsett vem man är, hur man mår och vilket kön man har så finns det jävlarimig gränser för vad man tar sig till mot försvarslösa!
Jag är en ganska fridsam människa men ibland känns dödsstraff i straffskalan hyfsat nära...Vad är detta för fall?
Följer nästan slaviskt utvecklingen av fallet med den torterade flickan i Löberöd. Ok, inte plöjt Fupen på 3000 sidor men nu är det rättegång i nån månad.
En sån total genomklappning hos alla instanser som ska skydda. Kan dock inte säga att jag är förvånad över den biten.
Grymheten går säkert att beskriva, men jag kan inte göra det.
En flashbacktråd på hundratals sidor som givetvis innehåller både skräp och substans.
Här är hela länken till aftonblaskan.Vad är detta för fall?
Följer nästan slaviskt utvecklingen av fallet med den torterade flickan i Löberöd. Ok, inte plöjt Fupen på 3000 sidor men nu är det rättegång i nån månad.
En sån total genomklappning hos alla instanser som ska skydda. Kan dock inte säga att jag är förvånad över den biten.
Grymheten går säkert att beskriva, men jag kan inte göra det.
En flashbacktråd på hundratals sidor som givetvis innehåller både skräp och substans.
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |