Idag är jag förbannad därför att...

IMG_20230322_151443.jpg
Blev lätt irriterad idag.?

För besiktning av ny murade o putsade toalett grupper detta var en handikapp toa som höll 222,7 cm i mått o dom skall vara 223 cm.

Bes person vägrade att ge sig på dessa 3 mm, en handikappad skall inte behöva uppleva att det är trångt o besvärligt.

Tog då fram tors hammare o gav vägghelvetet några snabba rundpall, så det såg ut som i Ukraina när vägg eländet sprack upp o väggen rasade i ett dam moln.

Bes personen dröp av duktigt fort helt plötsligt..

Ahh jag får väll något samtal om att det var onödigt betende, men det kändes jävligt bra?

View attachment 482159

För besiktning av ny murade o putsade toalett grupper detta var en handikapp toa som höll 222,7 cm i mått o dom skall vara 223 cm.

Bes person vägrade att ge sig på dessa 3 mm, en handikappad skall inte behöva uppleva att det är trångt o besvärligt.

Tog då fram tors hammare o gav vägghelvetet några snabba rundpall, så det såg ut som i Ukraina när vägg eländet sprack upp o väggen rasade i ett dam moln.

Ahh jag får väll något samtal om att det var onödigt betende, men det kändes jävligt bra?

Verkar vara dåligt med tolerans i byggbranschen... :rofl

Tänkte ingen av er på att 2227mm är väl inom toleranserna för 2230mm?

Jag har varit med om liknande paragraf ryttare till besiktningsman. Som hänger upp sig på någon bagatell bara för att visa sin makt.

Nu påminde ni mig om att jag fick nedslag på att infarten inte var handikappanpassad när huset var nybyggt. Det kunde ju inte jag veta att ena besiktningsmannen satt i rullstol.
Det räckte med en gubbe för att kontrollera resten av huset.

För många år sedan ändrades riktlinjerna för djurhållning, då var det en bonde som hade byggt ny lagård som skulle måsta bygga om den för att båsen var en cm för smala enligt dom nya riktlinjerna.

Lyckligtvis var båsen byggda av väldigt grova rör, och reglerna sa ingenting om att rören inte fick vara ovala eller tunnare.

Jag minns inte hur han gjorde men initialt hade han tänkt platta till rören, alternativt beställa nya båsrör i tunnare dimension.
Eventuellt fick han dispens efter att tidningen hade tagit upp det orimliga

Japp efter kakling. Puts är före kakling.

Vi gör förbesiktningar så att det inte kommer ex att nöd larm knappar sitter på fel ställen vid golvet.

HHar haft scenario där allt varit färdigt o dom slått ned på att knapp suttit 10mm fel.

Handikapp toaletter är exakta vanliga lite sisådär noga i utförandet.

För många år sedan ändrades riktlinjerna för djurhållning, då var det en bonde som hade byggt ny lagård som skulle måsta bygga om den för att båsen var en cm för smala enligt dom nya riktlinjerna.

Lyckligtvis var båsen byggda av väldigt grova rör, och reglerna sa ingenting om att rören inte fick vara ovala eller tunnare.

Jag minns inte hur han gjorde men initialt hade han tänkt platta till rören, alternativt beställa nya båsrör i tunnare dimension.
Eventuellt fick han dispens efter att tidningen hade tagit upp det orimliga
Det var många som lade ned då spalten var tvungen att förlängas med 10-20 cm även minimum i takhöjd ändrades har jag för mej.
Våran Gammla ladugård revs iallafall för en ny.

View attachment 482159

Varit med om något liknande på een ombyggnation.

"Kom hit du din jävel så ska jag handikappsanpassa Dig!" Blev svaret från en gammal väljusterad hantverkare.

Inge poppis....

Jag är mest förbannad för att min lunchlåda inte går att micra ätbar.
Efter 7,5 minut är 2cm in härdsmälta varmt och stenhårt medan jag fortfarande har en 6-7cm isbit av nudlar i mitten. :mad:

Vad fan är det för jävla talangvakuum som kodat termodynamiken i den här simuleringen? Den suger verkligen getpung! :4skrika

Jag är mest förbannad för att min lunchlåda inte går att micra ätbar.
Efter 7,5 minut är 2cm in härdsmälta varmt och stenhårt medan jag fortfarande har en 6-7cm isbit av nudlar i mitten. :mad:

Vad fan är det för jävla talangvakuum som kodat termodynamiken i den här simuleringen? Den suger verkligen getpung! :4skrika
Jag hade det problemet på ett ställe jag knegade på. MAn fick öppna och hacka sönder isbitarna under tiden man värmde för att man inte skulle få en lunch som var en klump is med aska som skal.

Microvågor är usla på att värma is, fukta isklumpen med vatten innan du micrar den så tar det en bråkdel av tiden, då vattnet på isklumpen värms upp och i sin tur omvandlar isklumpen till mer vatten.

Man kan koka (pyttelite) vatten i en skål gjord av (tjock) is i en microvågsugn

Microvågor är usla på att värma is, fukta isklumpen med vatten innan du micrar den så tar det en bråkdel av tiden, då vattnet på isklumpen värms upp och i sin tur omvandlar isklumpen till mer vatten.

Man kan koka (pyttelite) vatten i en skål gjord av (tjock) is i en microvågsugn
Is är ju transparent mot microvågor så man drar i en matsked två vatten/mjök i bunken eller under plastfolien o drar på.

Börjar ju o ånga o vips är rätten klar på utsatt tid

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...