PostMord har tydligen slarvat bort mitt paket, fick en notis om att "Vi har precis levererat ditt paket" trots att det sannerligen inte varit någon här och lämnat nåt jävla paket... Sprang ett varv runt kåken för att se om de lämnat skiten vid tomtgränsen men såg ingenting. Ringer kundtjänst, får knappa in mitt spårningsnummer och blir därefter upplyst av den automatiska röstinspelningen om att "ditt paket levererades idag klockan si och så". Möjligt, men fan inte till rätt adress isåfall...

Efter en stund kopplas jag vidare till handläggare som svarar efter en halvtimme i kö. Får uppge namn, adress och så spårningsnummret ytterligare en gång. "Ja men ditt paket har nyligen levererats ser jag här!" Menförhelvete

Får försöka förklara för handläggaren att här finns inget jävla paket och får till svar att "Jo men budet har lagt upp en bild här med ditt paket utanför din dörr"...
- Jag står utanför min dörr, här finns inget paket.
"Jo men du heter si och så, du bor där och där och sändningsnumret var bluttan blä, det stämmer?"
- Ja, det stämmer...
"Och jag ser paketet ligga här framför en röd dörr med vit trävägg bredvid"
- Där har vi felet. Mitt hus är rött med brun dörr.
"... Låt mig kika på detta och återkomma"
*väntemusik*
"Hej igen. Det kan vara så att budet levererat ditt paket till fel adress..."
- Nähä, det menar du inte?? Det var väl fullkomligt jävla uppenbart om han nu lagt pakethelvetet vid en dörr som inte är min...

"Ja, så jag har försökt ringa honom så han kan komma och leverera rätt men det är upptaget... Jag försöker igen om en kvart, jag sparar ditt nummer så hör jag av mig efter det. ok?"
- Det blir fint, tack.
*klick*
Det var en timme sedan... Nu sitter jag i telefonkö igen. Man blir trött...
Edit: Ytterligare kö, budhelvetet går fortfarande inte att nå. PostMord tycker att jag ska anmäla det inträffade till avsändaren så får de upprätta en reklamation och begära ersättning samt skicka en ny vara... Bara för att det satans budet inte passar telefonen på arbetstid...

Inkompetensen inom detta jävla skitföretag vet verkligen ingen gräns.