Idag är jag förbannad därför att...

Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Hen hävdade att det beror på att jag överanstränger ackommodationen och att det var dags att börja använda läsglasögon till vardags.
"Du är ju ändå 42 år gammal"

Vafan!
Jag är ju bara några och tjugo.
Läsglasögon är för gubbar och tanter.

Vafan!

Jag behöver inte läsglasögon än, betyder det att jag har en bit kvar till gubbe?

Det börjar nog vara dags dock, för nu måste jag ställa mig i ljuset för att läsa stoleken på Mikunis lilla runda munstycken...

Läget på polisskolan. Kling och Klang framstår som föredömliga.

Det finns även studenter som i termin 3 inte kan öppna huven på radiobilen för att genomföra kontroll innan körning. Individer som inte vill bära vapen och/eller uniform. Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.

Källa på ovanstående är rediga tjänstemän inom myndigheten.

Vid närmare eftertanke är jag mer rädd och uppgiven än förbannad...

Fasen, man kanske skulle söka? Vid 45 års ålder inser jag iaf att jag inte kan skjuta verkanseld på berusade hursomhelst, kan tanka en bil och skrivit med resultatet 7 på en 9-gradig skala gällande begåvning. Fystestet borde fixas med litet förövning.

Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Hen hävdade att det beror på att jag överanstränger ackommodationen och att det var dags att börja använda läsglasögon till vardags.

Vafan!
Själv ska jag till audionom imorgon. Hör illa, ser illa och luktar illa. ?

Precis.. bara man blir förvarnad om ev. fysprov så finns det ju en chans :tråkad

Fast jag tror sopgubbe är ett tacksammare yrkesval än att försöka få bukt på levande s...

Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.

Någon vapenkunnig person gjorde en sammanställning på vilka pistoler som hade vilken avtryckarvikt, och polisens vapen var inte speciellt tungtryckta i sammanhanget.

Det tittades väl även på att bygga om för lättare avtryck, men det rekomenderades inte annat än för prickskytte, då risken för vådaskott ökade enormt.

Någon vapenkunnig person gjorde en sammanställning på vilka pistoler som hade vilken avtryckarvikt, och polisens vapen var inte speciellt tungtryckta i sammanhanget.

Det tittades väl även på att bygga om för lättare avtryck, men det rekomenderades inte annat än för prickskytte, då risken för vådaskott ökade enormt.
Med tanke på begåvningskravet är ju risken för vådaskott stor som det är?

Har haft Glock 17/Pistol 88 som tjänstevapen och upplevde den inte som tungtryckt. Har även skjutit polisens Sig Sauer, inte heller den nåt att anmärka på.

Begriper faktiskt inte hur klen man ska vara för att inte orka. Svinga batong anser jag vara betydligt mer ansträngande.

Vafan!

Samma för mig var hos optiker och hon konstatera att jag behöver läsglasögon. Använde dom inte i början men nu blir det som för dig ser dubbelt och får gissa vad det står så det är bara att bita i sura äpplet och använda glasen. Jag var 45 när skaffade kom ihåg att min far var 40

Vafan!
Jag reagerade exakt likadant. O med glasögon så blir reaktionen. Helvete vad bra jag ser?

Läget på polisskolan. Kling och Klang framstår som föredömliga.

Det finns även studenter som i termin 3 inte kan öppna huven på radiobilen för att genomföra kontroll innan körning. Individer som inte vill bära vapen och/eller uniform. Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.

Källa på ovanstående är rediga tjänstemän inom myndigheten.

Vid närmare eftertanke är jag mer rädd och uppgiven än förbannad...

Fasen, man kanske skulle söka? Vid 45 års ålder inser jag iaf att jag inte kan skjuta verkanseld på berusade hursomhelst, kan tanka en bil och skrivit med resultatet 7 på en 9-gradig skala gällande begåvning. Fystestet borde fixas med litet förövning.

Själv ska jag till audionom imorgon. Hör illa, ser illa och luktar illa. ?
Joråsåatte....
:näsblod

Med tanke på begåvningskravet är ju risken för vådaskott stor som det är?

Har haft Glock 17/Pistol 88 som tjänstevapen och upplevde den inte som tungtryckt. Har även skjutit polisens Sig Sauer, inte heller den nåt att anmärka på.

Begriper faktiskt inte hur klen man ska vara för att inte orka. Svinga batong anser jag vara betydligt mer ansträngande.
Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.

Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.
Var det husqvarnas järnspis?
Den sköt jag lite med och upplevde inte den heller som farligt tungtryckt.

Men VIKTEN på den...

Var det husqvarnas järnspis?
Den sköt jag lite med och upplevde inte den heller som farligt tungtryckt.

Men VIKTEN på den...
Det jobbiga med en 07var att du hade tumgreppsäkringen så du fick klämma åt om kolven samtidigt som du inte skulle ta spjärn i varbygeln.
Jag vill minnas M/07 som väldigt varierande i avtrycket dessutom, troligen p g a slitage och vanskötsel. Ingen ville ju ha dem.
Som tur var fick jag nästan omgående en M/40 då jag tävlade lite.

Det jobbiga med en 07var att du hade tumgreppsäkringen så du fick klämma åt om kolven samtidigt som du inte skulle ta spjärn i varbygeln.
Jag vill minnas M/07 som väldigt varierande i avtrycket dessutom, troligen p g a slitage och vanskötsel. Ingen ville ju ha dem.
Som tur var fick jag nästan omgående en M/40 då jag tävlade lite.
Jag tar ditt ord för det, det var så länge sedan att jag inte ens minns att det var någon speciell säkring på den.

Jag kollade upp den på Wikipedia och slogs av att det är en 120 år gammal konstruktion, och ändå så (relativt) finmekanisk om man jämför med annat från den tiden.
Vapen drev utvecklingen helt klart

Jag läste någonstans att polisens Sig Sauer hade en avtryckarvikt på 7 kg, och är det så så är det nog en och annan som kan ha problem..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman