Idag är jag förbannad därför att...

Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.

Någon vapenkunnig person gjorde en sammanställning på vilka pistoler som hade vilken avtryckarvikt, och polisens vapen var inte speciellt tungtryckta i sammanhanget.

Det tittades väl även på att bygga om för lättare avtryck, men det rekomenderades inte annat än för prickskytte, då risken för vådaskott ökade enormt.

Någon vapenkunnig person gjorde en sammanställning på vilka pistoler som hade vilken avtryckarvikt, och polisens vapen var inte speciellt tungtryckta i sammanhanget.

Det tittades väl även på att bygga om för lättare avtryck, men det rekomenderades inte annat än för prickskytte, då risken för vådaskott ökade enormt.
Med tanke på begåvningskravet är ju risken för vådaskott stor som det är?

Har haft Glock 17/Pistol 88 som tjänstevapen och upplevde den inte som tungtryckt. Har även skjutit polisens Sig Sauer, inte heller den nåt att anmärka på.

Begriper faktiskt inte hur klen man ska vara för att inte orka. Svinga batong anser jag vara betydligt mer ansträngande.

Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Hen hävdade att det beror på att jag överanstränger ackommodationen och att det var dags att börja använda läsglasögon till vardags.
"Du är ju ändå 42 år gammal"

Vafan!
Jag är ju bara några och tjugo.
Läsglasögon är för gubbar och tanter.

Samma för mig var hos optiker och hon konstatera att jag behöver läsglasögon. Använde dom inte i början men nu blir det som för dig ser dubbelt och får gissa vad det står så det är bara att bita i sura äpplet och använda glasen. Jag var 45 när skaffade kom ihåg att min far var 40

Besök hos ögondoktorn idag p.g.a. att jag emellanåt får dubbelseende (även i nyktert tillstånd).
Hen hävdade att det beror på att jag överanstränger ackommodationen och att det var dags att börja använda läsglasögon till vardags.
"Du är ju ändå 42 år gammal"

Vafan!
Jag är ju bara några och tjugo.
Läsglasögon är för gubbar och tanter.
Jag reagerade exakt likadant. O med glasögon så blir reaktionen. Helvete vad bra jag ser?

Läget på polisskolan. Kling och Klang framstår som föredömliga.

Det finns även studenter som i termin 3 inte kan öppna huven på radiobilen för att genomföra kontroll innan körning. Individer som inte vill bära vapen och/eller uniform. Exempel finns också på de som inte orkar avfyra tjänstevapnet.

Källa på ovanstående är rediga tjänstemän inom myndigheten.

Vid närmare eftertanke är jag mer rädd och uppgiven än förbannad...

Fasen, man kanske skulle söka? Vid 45 års ålder inser jag iaf att jag inte kan skjuta verkanseld på berusade hursomhelst, kan tanka en bil och skrivit med resultatet 7 på en 9-gradig skala gällande begåvning. Fystestet borde fixas med litet förövning.

Själv ska jag till audionom imorgon. Hör illa, ser illa och luktar illa. ?
Joråsåatte....
:näsblod

Med tanke på begåvningskravet är ju risken för vådaskott stor som det är?

Har haft Glock 17/Pistol 88 som tjänstevapen och upplevde den inte som tungtryckt. Har även skjutit polisens Sig Sauer, inte heller den nåt att anmärka på.

Begriper faktiskt inte hur klen man ska vara för att inte orka. Svinga batong anser jag vara betydligt mer ansträngande.
Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.

Har man haft en M/07 som tjänstevapen så vet man vad tungavtryckt betyder, inbytet till M/40 var en befrielse.
Var det husqvarnas järnspis?
Den sköt jag lite med och upplevde inte den heller som farligt tungtryckt.

Men VIKTEN på den...

Var det husqvarnas järnspis?
Den sköt jag lite med och upplevde inte den heller som farligt tungtryckt.

Men VIKTEN på den...
Det jobbiga med en 07var att du hade tumgreppsäkringen så du fick klämma åt om kolven samtidigt som du inte skulle ta spjärn i varbygeln.
Jag vill minnas M/07 som väldigt varierande i avtrycket dessutom, troligen p g a slitage och vanskötsel. Ingen ville ju ha dem.
Som tur var fick jag nästan omgående en M/40 då jag tävlade lite.

Det jobbiga med en 07var att du hade tumgreppsäkringen så du fick klämma åt om kolven samtidigt som du inte skulle ta spjärn i varbygeln.
Jag vill minnas M/07 som väldigt varierande i avtrycket dessutom, troligen p g a slitage och vanskötsel. Ingen ville ju ha dem.
Som tur var fick jag nästan omgående en M/40 då jag tävlade lite.
Jag tar ditt ord för det, det var så länge sedan att jag inte ens minns att det var någon speciell säkring på den.

Jag kollade upp den på Wikipedia och slogs av att det är en 120 år gammal konstruktion, och ändå så (relativt) finmekanisk om man jämför med annat från den tiden.
Vapen drev utvecklingen helt klart

Jag läste någonstans att polisens Sig Sauer hade en avtryckarvikt på 7 kg, och är det så så är det nog en och annan som kan ha problem..

Det brukade gå att fixa med lite silvertejp runt kolven med "stångfrigöraren" intryckt redan från början. Det gjorde under för träffsäkerheten som den nu såg ut.
"Träffsäkerhet" är väl inte ett ord jag skulle använda i samma mening som en /07.
Kort pipa och kort kula och uschlig laddning. Förmodligen ett farligare vapen om man kastade det på en angripare. Men nu är vi väl off topic.

Skrämmande om vår kanelbullepolis inte orkar skjuta. Men det är väl en följd av att antagningskraven anpassas till de sökande istället för att de sökande gallras mot behovet och verkligheten.

"Träffsäkerhet" är väl inte ett ord jag skulle använda i samma mening som en /07.
Kort pipa och kort kula och uschlig laddning. Förmodligen ett farligare vapen om man kastade det på en angripare. Men nu är vi väl off topic.

Skrämmande om vår kanelbullepolis inte orkar skjuta. Men det är väl en följd av att antagningskraven anpassas till de sökande istället för att de sökande gallras mot behovet och verkligheten.

Risken är att våldet eskalerar om Poliserna är så taniga att en ranglig förorts tonårining med död uppsyn och en magväska med knark får för sig att han kan spöa en snut och komma undan.

Då kanske polisen måste använda sitt tungtryckta tjänstevapen, och när ett vapen är tungtryckt så träffar dom kanske inte där dom tänkt och ynglingen får en bula i pannan direkt

Träffsäkerhet är väl ngt relativt. Jag menade nog mer som från att träffa ladugårdsvägg till att ev. få in något på tavlan...

Jag undrar just hur många som skulle t.ex vilja ha med sjukvård att göra om man gjorde samma sorts anpassning av läkarutbildningen. Skulle de som gjort sänkningarna av kraven möjliga vilja flyga med en besättning antagna till utbildning på det sättet.

Och rimligen så om antagningskraven är så erbarmligt låga måste också godkännandekraven anpassas till "förutsättningarna". Det lär knappast gör under för vare sig polisens verksamhet eller status för yrket.
F-n det borde vara tvärtom, skitsvårt att komma in och ännnu svårare att komma ut godkänd och jäkligt bra betalt för de som fixar det.

Jag undrar just hur många som skulle t.ex vilja ha med sjukvård att göra om man gjorde samma sorts anpassning av läkarutbildningen. Skulle de som gjort sänkningarna av kraven möjliga vilja flyga med en besättning antagna till utbildning på det sättet.

Och rimligen så om antagningskraven är så erbarmligt låga måste också godkännandekraven anpassas till "förutsättningarna". Det lär knappast gör under för vare sig polisens verksamhet eller status för yrket.
F-n det borde vara tvärtom, skitsvårt att komma in och ännnu svårare att komma ut godkänd och jäkligt bra betalt för de som fixar det.

"Eftersom det är sån pilotbrist har vi avskaffat synkravet, så vi ber om ursäkt om pilotens ledarhund springer lös i planet..."

Fast språkkraven har dom redan avskaffat för piloter, helvitti så dåliga dom är på engelska, inte ens dom fraser dom upprepar vid varje start/landning kan dom uttal begripligt.
Speciellt postflygen som flygs av Zimex.

...vissa stannar bilen helt för att passera en ca 4 cm hög kant i asfalten där ett mindre vägarbete har resulterat i att man skalat av själva asfaltsskorpan.
Idag hade det bildats en hundratalet meter lång kö framför rödljuskorsningen just pga att en del bilförare tror att både däck, fjädring o stötdämpare exploderar om man rullar på kanten i hastigheter över -1 km/h.
Det hann växla mellan grönt o rött 4 ggr där framme innan man kunde åka vidare till jobbet ?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D