Idag är jag förbannad därför att...

Gott om öl, bubbel och rom hemma. Käkar smärtstillande som inte är kompatibla med alkohol. ?

Humidoren är tom.

Hemma, nykter med en skotträdd hund, och om året följer tidigare års modell dröjer det minst 2-3 timmar innan eländet är över.

Egentligen igår, men kom att tänka på det när jag läste om fallolyckor. Skulle passa på att ta bort löv ur hängrännan när det var plusgrader. Ställde mig på en stol, lagom högt. Tredje flytten av stolen så kliver jag upp på stolen med tyngden lite för långt fram (på stolen) så att tyngdpunkten hamnar framför stolen. Den tippar, slår undan benen på mig med ryggstödet när den tippar och jag dyker rakt ner på stolen och armarna bakom rakt ner på stenplattorna. Idag har jag rejält ont i högerhanden, var nog den som tog värsta smällen.

Dock fick stolen karma för sitt tilltag, ryggstödet är rejält krokigt från att jag föll på det.

Men mest är jag dock förbannad på mig själv att jag inte tog fram stegen i stället.

Skruvat.se
Fyllde i regnummer för att få rätt delar. "Följande delar passar din bil!"
Beställer.
Upptäcker först när det är dags att montera att de nya delarna inte passar.
Kontaktar dem för reklamation.
"Du borde själv ha kontrollerat om de passade innan du beställde! Din sopa!"
Inte ordagrant, men sådan var meningen.
Skit också!

Skruvat.se
Fyllde i regnummer för att få rätt delar. "Följande delar passar din bil!"
Beställer.
Upptäcker först när det är dags att montera att de nya delarna inte passar.
Kontaktar dem för reklamation.
"Du borde själv ha kontrollerat om de passade innan du beställde! Din sopa!"
Inte ordagrant, men sådan var meningen.
Skit också!
Har hänt mig med, men vad värre är så beställde jag bladfjädrar till min pickis av billigaste sorten, fick besked att dom var slut, beställde näst billigaste sorten, fick besked att dom var slut osv.

Nu har dom helt tagit bort dom från sidan, dom existerar inte längre

Senast eller sista gången jag handlade på xl-moto. Man lägger in sin hoj och årsmodell och får upp alla delar som passar.
Denna del passar din Kawasaki z750 b 1982. Mmmm det är en twin, b tillverkades 76-79, den hette g -80 min heter LTD eller S1. Visst, den passade om man kapar ett rör i samma längd som diffen och tätar det mot botten i luftburken. Det var nog så de menar. Eller har leverantören fel i sina listor? Nej inte idag i alla fall.
Leveransen tog en jävla tid eftersom de väntade på oljefilter. Sedan gav de upp och skickade det de hade.
-Vi kommer inte att få in oljefilter till din hoj igen. Någonsin.
Okej. Ett år senare när jag var inne och hatsurfade på deras sida så fanns det oljefilter.
Jag gillade att kunna beställa och hämta i butik och betala med kortet. Det går inte. Faktura via Klarna. Det vill jag inte. Försämring. Gillar inte försämringar. Nog för att jag kan betala i tid men ett onödigt steg. Klarna lever ju gott på förseningsavgifter.

image.jpegimage.jpeg

Alla listade modeller är fyrcylindriga.

Fick magsjuka på söndagkvällen ?
Kaffe var borta till igår.
Har tränat några gånger igår och idag men är fortfarande frusen typ å tröttare än vanligt

Fast LTD -82 är väl tvåcylindrig? Eller missförstår jag vad du menar?

Vad gäller Klarna så är ju fördelen att man inte behöver vänta på återbetalning om prylarna inte dyker upp. Även returer blir smidigare då man kan berätta för Klarna att man returnerat delar av ordern och då pausas fakturan tills returen registrerats hos säljande företag.

Fast LTD -82 är väl tvåcylindrig? Eller missförstår jag vad du menar?

Vad gäller Klarna så är ju fördelen att man inte behöver vänta på återbetalning om prylarna inte dyker upp. Även returer blir smidigare då man kan berätta för Klarna att man returnerat delar av ordern och då pausas fakturan tills returen registrerats hos säljande företag.
Dom LTD modellerna som heter H1, H2 och H3 är fyrcylindriga. Samma motor som i min fyrcylindriga z750 E1 från -80.

Xl-moto ligger på samma gata som st-1, Sifverts skruv, nära bolaget och Örby Mc. Ofta vägarna förbi. Några km hemifrån så det var smidigt att hämta där när smset kommit. Alltid trevlig personal dessutom. Undrar om dom saknar mig :Dimage.jpgimage.jpg

Hittade en gammal broschyr under kudden. :)

Last edited:
Dom LTD modellerna som heter H1, H2 och H3 är fyrcylindriga. Samma motor som i min fyrcylindriga z750 E1 från -80.

Xl-moto ligger på samma gata som st-1, Sifverts skruv, nära bolaget och Örby Mc. Ofta vägarna förbi. Några km hemifrån så det var smidigt att hämta där när smset kommit. Alltid trevlig personal dessutom. Undrar om dom saknar mig :DView attachment 467285View attachment 467286

Hittade en gammal broschyr under kudden. :)
Aha, där ser man. Jag visste att det var lite rörigt med modellerna men eftersom min Ltd -82 är tvåcylindrig så trodde jag att alla från samma år var det.

Som många andra över elräkningen.

Förbrukning är lägre än samma period i fjol, förfjol och året innan det. Kostnad i häradet dubbelt.

Radiatorer avstängda då de är direktverkande. Två luft/luftvärmepumpar står för värmen och de är ställda under 20 grader samt har rena filter. Tofflor anbefalls inomhus och i sängarna ligger yllefiltar. All belysning LED. Nya vitvaror. Golvvärmen i badrummet nedställd under komfortgräns. Varmvatten till dusch förbrukas i snitt varannan dag och ungarna badar någon gång i veckan. Återstår gör att inte köra disk- och tvättmaskin eller laga mat på spisen dagtid men vad mer går att göra? Binda elpriset nu är inte klokt har jag förstått.

Visst kan jag fimpa utebelysningen nattetid men den drar under 20 watt så det kommer inte märkas. Vad drar två LCD-tv i standby?

Visst, relativt sett till andra familjer vedermödor gällande bostad har vi det bra. Men det gör mig inte mindre förbannad över fakturan i fråga.

Som många andra över elräkningen.
Vi är redan så jävla bra på att inte slösa El i sverige sedan barnsben att det finns tyvärr inte myckket mera att spara på när man måste

"Sänk temperaturen 2 grader inomhus"
Jo tjena, jag har hela livet haft låg temperatur inomhus då jag trivs med det, just nu har jag 18c, ska jag sänka till 16c då?

Släck alla onödiga lampor, jag har två fönsterlampor igång när det är mörkt, det är LED, jag har 2 utebelysningar på skymmningsrelä, det är också LED

Jag ser aldrig TV, så hela multimediabänken är avstängd med strömbrytare, ingen stand-by där.

Det är lite grann samma sak med miljömålen, Sverige har frivilligt dragit ner sina CO2 utsläpp sedan 70talet och har för ett I land med uppvärmningsbehov och långa transportsträckor oerhört låga utsläpp, ändå förväntas vi halvera våra utsläpp också, om andra länder gör det.

Det är oerhört lätt att halvera från en katastrofalt hög nivå, nästa gång man halverar blir det svårare, nästa gång blir det oerhört svårt osv...

Om USA och Australien drar ner sina utsläpp per capita till Svensk nivå så behöver ingen annan dra ner sina för att vi ska nå klimatmålen

Vi är redan så jävla bra på att inte slösa El i sverige sedan barnsben att det finns tyvärr inte myckket mera att spara på när man måste

"Sänk temperaturen 2 grader inomhus"
Jo tjena, jag har hela livet haft låg temperatur inomhus då jag trivs med det, just nu har jag 18c, ska jag sänka till 16c då?

Det är lite grann samma sak med miljömålen, Sverige har frivilligt dragit ner sina CO2 utsläpp sedan 70talet och har för ett I land med uppvärmningsbehov och långa transportsträckor oerhört låga utsläpp, ändå förväntas vi halvera våra utsläpp också, om andra länder gör det.

Det är oerhört lätt att halvera från en katastrofalt hög nivå, nästa gång man halverar blir det svårare, nästa gång blir det oerhört svårt osv...

Om USA och Australien drar ner sina utsläpp per capita till Svensk nivå så behöver ingen annan dra ner sina för att vi ska nå klimatmålen
Får väl demontera hälften av vägguttagen också då.

(Spelar på kommentaren, "vadå elbrist, sätt upp fler vägguttag")

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back