Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Detta är personligt?

Går ut på sk långfredag o gör ett härke lyft så mycket jag bara orkar.

Känner att det knäpper till i arslet?? helvete vad det började värka omgående?.
In på toa o känner efter??? den där bölden fanns inte för en timme sedan?

Värker satan perkele, ringer vårdcentralen och får komma direkt.

In hos fru doktor med tillhörande kalaspinglan till syster komenderas ned med brallor o av med kallingar?.

Systern särar på skinkorna så solen når in där solen inte normalt lyser varpå fru doktor säger något liknande, OJ!!! Den var imponerade? systern råkar fnittra till så jag antar att påsen med kulor som hänger i grenen tillsammans med den snabbt växande röda kulan i arslet ser kul ut på något vis.
Typ Rudolf med röda mulen.

Nå fru doktor säger att naturen sköter detta självt på någon vecka så det går över av sig självt.

Får en kommentar att se det positivt hade du varit en babian på savannen hade du varit otroligt attraktiv just nu, varav systern brister ut i ett halvt hysteriskt fnitter o ber o det djupaste om ursäkt för sitt beteende.

Jag är kränkt?
Sjukt oproffsig syrra, det där.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Detta är personligt?

Går ut på sk långfredag o gör ett härke lyft så mycket jag bara orkar.

Känner att det knäpper till i arslet?? helvete vad det började värka omgående?.
In på toa o känner efter??? den där bölden fanns inte för en timme sedan?

Värker satan perkele, ringer vårdcentralen och får komma direkt.

In hos fru doktor med tillhörande kalaspinglan till syster komenderas ned med brallor o av med kallingar?.

Systern särar på skinkorna så solen når in där solen inte normalt lyser varpå fru doktor säger något liknande, OJ!!! Den var imponerade? systern råkar fnittra till så jag antar att påsen med kulor som hänger i grenen tillsammans med den snabbt växande röda kulan i arslet ser kul ut på något vis.
Typ Rudolf med röda mulen.

Nå fru doktor säger att naturen sköter detta självt på någon vecka så det går över av sig självt.

Får en kommentar att se det positivt hade du varit en babian på savannen hade du varit otroligt attraktiv just nu, varav systern brister ut i ett halvt hysteriskt fnitter o ber o det djupaste om ursäkt för sitt beteende.

Jag är kränkt?
Får vi snart se en sån här dyka upp i "det här köpte jag idag"-tråden? ;)

sittring_480x480bp.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kallt i kåken när jag kom hem kväll....
Oljebrännaren håller på och "knäpper" - tänder/slocknar tänder/slocknar tänder/slocknar i snabb ordningsföljd, tills fotosensorn slår ifrån och sen står det kallt när man kommer hem. :gnissla
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gott om öl, bubbel och rom hemma. Käkar smärtstillande som inte är kompatibla med alkohol. ?

Humidoren är tom.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hemma, nykter med en skotträdd hund, och om året följer tidigare års modell dröjer det minst 2-3 timmar innan eländet är över.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Egentligen igår, men kom att tänka på det när jag läste om fallolyckor. Skulle passa på att ta bort löv ur hängrännan när det var plusgrader. Ställde mig på en stol, lagom högt. Tredje flytten av stolen så kliver jag upp på stolen med tyngden lite för långt fram (på stolen) så att tyngdpunkten hamnar framför stolen. Den tippar, slår undan benen på mig med ryggstödet när den tippar och jag dyker rakt ner på stolen och armarna bakom rakt ner på stenplattorna. Idag har jag rejält ont i högerhanden, var nog den som tog värsta smällen.

Dock fick stolen karma för sitt tilltag, ryggstödet är rejält krokigt från att jag föll på det.

Men mest är jag dock förbannad på mig själv att jag inte tog fram stegen i stället.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skruvat.se
Fyllde i regnummer för att få rätt delar. "Följande delar passar din bil!"
Beställer.
Upptäcker först när det är dags att montera att de nya delarna inte passar.
Kontaktar dem för reklamation.
"Du borde själv ha kontrollerat om de passade innan du beställde! Din sopa!"
Inte ordagrant, men sådan var meningen.
Skit också!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skruvat.se
Fyllde i regnummer för att få rätt delar. "Följande delar passar din bil!"
Beställer.
Upptäcker först när det är dags att montera att de nya delarna inte passar.
Kontaktar dem för reklamation.
"Du borde själv ha kontrollerat om de passade innan du beställde! Din sopa!"
Inte ordagrant, men sådan var meningen.
Skit också!
Har hänt mig med, men vad värre är så beställde jag bladfjädrar till min pickis av billigaste sorten, fick besked att dom var slut, beställde näst billigaste sorten, fick besked att dom var slut osv.

Nu har dom helt tagit bort dom från sidan, dom existerar inte längre
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Senast eller sista gången jag handlade på xl-moto. Man lägger in sin hoj och årsmodell och får upp alla delar som passar.
Denna del passar din Kawasaki z750 b 1982. Mmmm det är en twin, b tillverkades 76-79, den hette g -80 min heter LTD eller S1. Visst, den passade om man kapar ett rör i samma längd som diffen och tätar det mot botten i luftburken. Det var nog så de menar. Eller har leverantören fel i sina listor? Nej inte idag i alla fall.
Leveransen tog en jävla tid eftersom de väntade på oljefilter. Sedan gav de upp och skickade det de hade.
-Vi kommer inte att få in oljefilter till din hoj igen. Någonsin.
Okej. Ett år senare när jag var inne och hatsurfade på deras sida så fanns det oljefilter.
Jag gillade att kunna beställa och hämta i butik och betala med kortet. Det går inte. Faktura via Klarna. Det vill jag inte. Försämring. Gillar inte försämringar. Nog för att jag kan betala i tid men ett onödigt steg. Klarna lever ju gott på förseningsavgifter.

image.jpegimage.jpeg

Alla listade modeller är fyrcylindriga.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Fick magsjuka på söndagkvällen ?
Kaffe var borta till igår.
Har tränat några gånger igår och idag men är fortfarande frusen typ å tröttare än vanligt
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Fast LTD -82 är väl tvåcylindrig? Eller missförstår jag vad du menar?

Vad gäller Klarna så är ju fördelen att man inte behöver vänta på återbetalning om prylarna inte dyker upp. Även returer blir smidigare då man kan berätta för Klarna att man returnerat delar av ordern och då pausas fakturan tills returen registrerats hos säljande företag.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Fast LTD -82 är väl tvåcylindrig? Eller missförstår jag vad du menar?

Vad gäller Klarna så är ju fördelen att man inte behöver vänta på återbetalning om prylarna inte dyker upp. Även returer blir smidigare då man kan berätta för Klarna att man returnerat delar av ordern och då pausas fakturan tills returen registrerats hos säljande företag.
Dom LTD modellerna som heter H1, H2 och H3 är fyrcylindriga. Samma motor som i min fyrcylindriga z750 E1 från -80.

Xl-moto ligger på samma gata som st-1, Sifverts skruv, nära bolaget och Örby Mc. Ofta vägarna förbi. Några km hemifrån så det var smidigt att hämta där när smset kommit. Alltid trevlig personal dessutom. Undrar om dom saknar mig :Dimage.jpgimage.jpg

Hittade en gammal broschyr under kudden. :)
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Dom LTD modellerna som heter H1, H2 och H3 är fyrcylindriga. Samma motor som i min fyrcylindriga z750 E1 från -80.

Xl-moto ligger på samma gata som st-1, Sifverts skruv, nära bolaget och Örby Mc. Ofta vägarna förbi. Några km hemifrån så det var smidigt att hämta där när smset kommit. Alltid trevlig personal dessutom. Undrar om dom saknar mig :DView attachment 467285View attachment 467286

Hittade en gammal broschyr under kudden. :)
Aha, där ser man. Jag visste att det var lite rörigt med modellerna men eftersom min Ltd -82 är tvåcylindrig så trodde jag att alla från samma år var det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top