Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Krigar vidare mot Länsförsäkringar, de försöker precis som jag misstänkte påstå att försäkringar inte kan annulleras i förtid utan löper till förfallodatum. Samtidigt står det på deras hemsida att försäkring kan sägas upp ifall försäkringsskyldigheten upphör, exempelvis vid försäljning. Avställda fordon är ju dock inte heller försäkringspliktiga, så jag testade att ställa av samtliga mina fordon och ringde därefter upp igen, meddelade att fordonen är avställda och att jag inte önskar teckna någon avställningsförsäkring. Nu plötsligt gick det hur bra som helst att ta bort försäkringarna. Märkligt att de inte kunde ha informerat om denna lösning när jag hörde av mig första gången...
En sak som oroar mig är dock att de påstår att det finns någon slags vilande försäkringsteckning så att försäkringen går igång igen ifall jag ställer på fordonen, men det kan väl inte stämma?För det första kan jag väl inte ens ställa på ett fordon utan att ha en giltig försäkring? Och för det andra, om jag nu tecknar en försäkring i ett annat bolag och ställer på fordonet, då kan väl inte gärna länsförsäkringar autoteckna mig på ytterligare en försäkring på mitt redan försäkrade fordon?
Är det någon som har koll på detta?
Se bara till att teckna försäkring hos någon annan innan du ställer på fordonet, om Länsförsäkringar har någon autoförsäkring som går igång samtidigt när du ställer på så bör dom skicka ett brev till dig om att dom försäkrat bilen, då ringer du bara upp och säger att du redan har en annan försäkring.
För det första kan jag väl inte ens ställa på ett fordon utan att ha en giltig försäkring? Och för det andra, om jag nu tecknar en försäkring i ett annat bolag och ställer på fordonet, då kan väl inte gärna länsförsäkringar autoteckna mig på ytterligare en försäkring på mitt redan försäkrade fordon?