Idag är jag förbannad därför att...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Å dubbat är ingen vits. Dåligt fäste på barmark, ännu sämre i regn. När sen snön kommer ser de dubb som är kvar ut som nitskallar med grepp därefter.

Inne på tredje säsongen med mina Hankook nu och de har rullat 6000 mil plus och det saknas 1 dubb och den försvann i ett rejält potthål inga nedslitna dubb. Mönsterdjupet ligger på 6 - 7 mm och den rullar i Skåne
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Inga problem med de. Nog det bästa vinterdäcken jag har haft och då har det varit Michelin, Hakka etc och inga budgetdäck.

Håller med dig hade Hankook vinterdäck på min förra bil är dom bästa jag haft. Har även haft sommardäck från dom ska köpa nya till bilen när det är dags att byta blir nog dom igen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En bekant till mig's farsa köpte en ny VAZ på 80 talet, och fick med Ryska vinterdäck, han körde på dom första vintern, men dom var i princip värdelösa, så han tog aldrig av dom till sommaren, sedan använde han dom som sommardäck tills han sålde bilen tio år senare.

Det var inget vidare fäste på sommaren heller, vilket han sket i, dom nöttes aldrig ut i alla fall.

Jag själv försökte köra gislaved frost dubbdäck som hade tappat dubbarna som sommardäck, dom överhettade och separerade trots rejält högt tryck, bakdäcken klarade sig bättre eftersom det var mindre vikt på dom, men dom nöttes ner som billiga suddgummin.

Hankook har jag aldrig kört på själv men jag jobbade på en däckverkstad som sålde dom, då var dom ett billigt alternativ, men kunderna gillade dom, många som hade kört hankook frågade efter dom när dom bytte
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vette fan vad jag skall lägga det här men circus 400 brudar har lagt till mig på fejsbook sen förra veckan :3freak - typ 100 om dan...

Det är ett jävla practical joke eller nått :rofl , hela jävla jordklotet - horor,vanliga brudar,gamla russin typ haha 12 åringar o gerillabrudar .

Mitt flöde är proppat med kex


Kommer ta veckor o rensa , dom flesta finns på riktigt med äkta profiler :hihi

Det enklaste som jag ser det måste vara att aldrig öppna facebook mer.
Klara du det. ?
Gör du inte det ?

Då är du Torsk, torskat dit helt enkelt.

Det hela tyder på att Facebook är desperata över att du inte lägger mer tid på fejan.
För ju mer tid du lägger på fejan desto mer intäkter får Facebook.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
En bekant till mig's farsa köpte en ny VAZ på 80 talet, och fick med Ryska vinterdäck, han körde på dom första vintern, men dom var i princip värdelösa, så han tog aldrig av dom till sommaren, sedan använde han dom som sommardäck tills han sålde bilen tio år senare.

Det var inget vidare fäste på sommaren heller, vilket han sket i, dom nöttes aldrig ut i alla fall.

Jag själv försökte köra gislaved frost dubbdäck som hade tappat dubbarna som sommardäck, dom överhettade och separerade trots rejält högt tryck, bakdäcken klarade sig bättre eftersom det var mindre vikt på dom, men dom nöttes ner som billiga suddgummin.

Hankook har jag aldrig kört på själv men jag jobbade på en däckverkstad som sålde dom, då var dom ett billigt alternativ, men kunderna gillade dom, många som hade kört hankook frågade efter dom när dom bytte

När jag jobbade på förra jobbet för ca 15 år sen och firmabilen jag hade satt det dubbade Hankook på den och det var i princip sommardäck med enstaka dubb i och totalt värdelösa. Jag vägrade köra med den bilen tills de lagt på nya bättre däck. De jag har nu är med den nya typen av dubb och många av den varan också.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har aldrig testat Hankook vinterdäck men sommardäck har suttit på några bilar jag haft och dom är nästan outslitliga. Antagligen inte världens bästa sommargrepp men det spelar ingen roll för jag äger ingen sportbil.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Vette fan vad jag skall lägga det här men circus 400 brudar har lagt till mig på fejsbook sen förra veckan :3freak - typ 100 om dan...

Det är ett jävla practical joke eller nått :rofl , hela jävla jordklotet - horor,vanliga brudar,gamla russin typ haha 12 åringar o gerillabrudar .

Mitt flöde är proppat med kex


Kommer ta veckor o rensa , dom flesta finns på riktigt med äkta profiler :hihi
Det är dags att du slutar med det här tramset nu, ser obehagligt ut på riktigt.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inne på tredje säsongen med mina Hankook nu och de har rullat 6000 mil plus och det saknas 1 dubb och den försvann i ett rejält potthål inga nedslitna dubb. Mönsterdjupet ligger på 6 - 7 mm och den rullar i Skåne

Kör du som en kvinna? jag klara 2 vintrar max på Nokian men då går ju bilen brett rätt ofta ioförsig
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Min hjärna kopplade snett ikväll. Jag behövde flytta runt saker i garaget och startade Hondan bara för att. Sen skulle fyrhjulingen igång för första gången sen i vintras så jag kopplade in batteriet, drog några gånger i snöret för att kladda runt olja. Sen tryckte jag på startknappen. Inte ens ett flimmer i panelen, lysena funkade.
Prova igen... Nä!
Kolla alla säkringar, ingen trasig. Slå av och på tändningen och likadant med larmet. Ska man försöka dra igång den med snöret? Några halvhjärtade försök utan resultat.

Sen föll blicken på bromshandtaget. Drog in bromsen och vips smattrade den igång.
Det hade nog inte hänt om jag inte hade pillat på det gamla skrället innan.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Inte idag, men jag såg den här bilden så jag kom ihåg det. De har totalt skakat om var fan allt är i min standard-butik igen, för femtioelfte gången. Precis när jag börjat lära mig var fan de flesta grejer är den här omgången.. :4skrika
Varför? Vad kan man rimligtvis uppnå med att flytta kaffet från en gång till en annan? Hade de minskat ner vissa produkter och ökat andra så kanske jag hade kunnat köpa det. Men såvitt jag kan se tar alla produkter upp exakt lika många hyllmeter nu, bara i en annan ände av lokalen.
43e415128d1bec518d1a37e9a3d3453a.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Inte idag, men jag såg den här bilden så jag kom ihåg det. De har totalt skakat om var fan allt är i min standard-butik igen, för femtioelfte gången. Precis när jag börjat lära mig var fan de flesta grejer är den här omgången.. :4skrika
Varför? Vad kan man rimligtvis uppnå med att flytta kaffet från en gång till en annan? Hade de minskat ner vissa produkter och ökat andra så kanske jag hade kunnat köpa det. Men såvitt jag kan se tar alla produkter upp exakt lika många hyllmeter nu, bara i en annan ände av lokalen.
43e415128d1bec518d1a37e9a3d3453a.jpg

Haha, det där är något jag får höra varje gång jag handlar med tjejen. Själv blir jag av någon anledning mindre irriterad över det ju argare hon blir.

Däremot kan jag bli förbannad över att jag aldrig hittar saker som jag handlar väldigt sällan. Var fan i affären står ströbröd till exempel? Eller sötmandel, som av någon anledning ibland brukar kunna finnas bland baktillbehören istället för på hyllan vid de andra nötterna?! :huvet
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Inte idag, men jag såg den här bilden så jag kom ihåg det. De har totalt skakat om var fan allt är i min standard-butik igen, för femtioelfte gången. Precis när jag börjat lära mig var fan de flesta grejer är den här omgången.. :4skrika
Varför? Vad kan man rimligtvis uppnå med att flytta kaffet från en gång till en annan? Hade de minskat ner vissa produkter och ökat andra så kanske jag hade kunnat köpa det. Men såvitt jag kan se tar alla produkter upp exakt lika många hyllmeter nu, bara i en annan ände av lokalen.
43e415128d1bec518d1a37e9a3d3453a.jpg

Håller med, skriver alltid i kundenkäter att det bästa de kan göra för att öka min "kundnöjdhet" är att inte möblera om hela tiden.
Och, med modärn teknik, så skulle man kunna göra som Feltema och Systemet där man kan söka och se saldo och hyllplats.
Vill man köpa fågelmatare i Gävle går man till FRITID 25
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/fagelmatare/

Skulle hjälpa under Sverigesemestern när man är på resande fot...
Nu får man tänka positivt och tänka att man är ute på resa och handlar i en okänd butik! :tummenupp:)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Håller med, skriver alltid i kundenkäter att det bästa de kan göra för att öka min "kundnöjdhet" är att inte möblera om hela tiden.
Och, med modärn teknik, så skulle man kunna göra som Feltema och Systemet där man kan söka och se saldo och hyllplats.
Vill man köpa fågelmatare i Gävle går man till FRITID 25
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/fagelmatare/

Skulle hjälpa under Sverigesemestern när man är på resande fot...
Nu får man tänka positivt och tänka att man är ute på resa och handlar i en okänd butik! :tummenupp:)

Bauhaus har ju tagit det där till nästa nivå, åtminstone här i stan. De har info om lagersaldo och hyllplats på webben, men infon stämmer aldrig med verkligheten då de ständigt flyttar runt alla saker lite slentrianmässigt och saldot verkar vara genererat av någon form av slumpgenerator.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Bauhaus har ju tagit det där till nästa nivå, åtminstone här i stan. De har info om lagersaldo och hyllplats på webben, men infon stämmer aldrig med verkligheten då de ständigt flyttar runt alla saker lite slentrianmässigt och saldot verkar vara genererat av någon form av slumpgenerator.

Jag tror att de har en chef utan branscherfarenhet vilket gör att denne "tänker utanför lådan" och lyssnar därmed inte på de som "inte är förändringsbenägna" i personalen! :crash
Om 3 - 5 år kommer denne att "gå vidare till nya, spännande utmaningar" med något som är nytt... :D
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Inne på tredje säsongen med mina Hankook nu och de har rullat 6000 mil plus och det saknas 1 dubb och den försvann i ett rejält potthål inga nedslitna dubb. Mönsterdjupet ligger på 6 - 7 mm och den rullar i Skåne

Citerar detta så jag inte glömmer när det är dax för nya vintersvålar.
Tack för tipset!
:tummenupp


Förresten - vad heter dina vinterdäck? Antar det finns ett gäng med Hankook att välja på...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Min hjärna kopplade snett ikväll. Jag behövde flytta runt saker i garaget och startade Hondan bara för att. Sen skulle fyrhjulingen igång för första gången sen i vintras så jag kopplade in batteriet, drog några gånger i snöret för att kladda runt olja. Sen tryckte jag på startknappen. Inte ens ett flimmer i panelen, lysena funkade.
Prova igen... Nä!
Kolla alla säkringar, ingen trasig. Slå av och på tändningen och likadant med larmet. Ska man försöka dra igång den med snöret? Några halvhjärtade försök utan resultat.

Sen föll blicken på bromshandtaget. Drog in bromsen och vips smattrade den igång.
Det hade nog inte hänt om jag inte hade pillat på det gamla skrället innan.
Påminner mej om när jag spenderade en heldag med att riva och mäta upp tändsystemet på en hoj som inte fick gnista.
Hittade inget som var trasigt, blev bara argare och mer frustrerad.
Råkar av en slump kasta en blick på det utfällda sidostödet, och då börjar någonting röra på sej långt där inne i hjärnan.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top