Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kom just på att jag har elverket på flaket, jag har haft det utlånat sedan förra gången men fick igen det nyss...

Skitsamma, jag hade nog inte brytt mig om att dra igång det för att micra middag ändå, det är mera tänkt för långa avbrott då det börjar tina i frysen och alla batterier börjar vara urladdade
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Vette fan vad jag skall lägga det här men circus 400 brudar har lagt till mig på fejsbook sen förra veckan :3freak - typ 100 om dan...

Det är ett jävla practical joke eller nått :rofl , hela jävla jordklotet - horor,vanliga brudar,gamla russin typ haha 12 åringar o gerillabrudar .

Mitt flöde är proppat med kex


Kommer ta veckor o rensa , dom flesta finns på riktigt med äkta profiler :hihi
 

Bifogat

  • 20201118_125549.jpg
    20201118_125549.jpg
    278.7 KB · Visningar: 64

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nej, jag har inte speciellt många avbrott per år, inte ens om man räknar med planerade avbrott.

Förra gången var det ju en storm som välte träd och spolade bort vägar i hela länet, då var jag utan i en dag, sonen som bor lite utanför stan var utan i två dagar, men han hade lämpligtvis mitt elverk som han lånade i somras.

Den här gången var det klibbig blötsnö, faktiskt den värsta snö jag varit med om, den fasnade på allt.

Jag var tvungen att gå ut och skrapa av antennen på bilen för att den böjdes 90 grader av tyngden, och det är en 1mm rostfri pinne som det aldrig brukar fästa på.

Så det är nog inte så konstigt om någon luftledning någonstans föll ner, eller att något träd föll över ledningen.

Snubben i din Artikel bor där kärnkraften gjorde nytta, nu vill han ta bort elområdena i Sverige för att vi som producerar el för köpa den för billigt...
Tuff luck, lobba för att det byggs kärnkraft där du bor istället, för även om det skulle bli billigare för dig och dyrare för mig att ta bort elområdena så skulle han ändå ha avbrotten kvar...
Det är brist på överföringskapacitet och produktion i södra landsändan som är problemet.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Grejer som fryspizza,piroger och annan micromat går att tillaga över friluftskök genom att ångkoka
det.

Vira in det rejält i folie o stapla upp ovanför vätskeytan o på med locket.- koka inte torrt bara för alukärlet kan...smälta - med gas händer det på 10 sekunder
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Grejer som fryspizza,piroger och annan micromat går att tillaga över friluftskök genom att ångkoka
det.

Vira in det rejält i folie o stapla upp ovanför vätskeytan o på med locket.- koka inte torrt bara för alukärlet kan...smälta - med gas händer det på 10 sekunder

Lilla kastrullen med vatten i, stekpannan uppepå och stora kastrullen som lock på på stekpannan, blir en hyfsad ugn.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I norr, ja.

Bodde inte du i Lund eller därikring tidigare? Då vet du vad han menar. Ingen riktig vinter, allt fryser fast och det är blixtehalt till ingen nytta.

Jo Lund stämmer och jag har bott i Stockholm också så jag vet varför ingen är glad när det snöar där nere. Men jag kunde ändå inte låta bli att skriva äntligen. :)
Sen gillar jag inte att skotta bort snön heller även om grannen brukar ta det värsta med traktorn.

Det värsta med snön där nere är ju att den är blöt, här uppe är det oftast så kallt att snön är torr, så man slipper bli blöt om fötterna osv.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jooooo, du måste ju bara köpa en snöskoter så är snö roligt.

Det är ju just det, här i söder får vi ingen riktig vinter och aldrig någon snö man kan ha kul med. Den är bara ivägen. Och eftersom ingen jävel förväntar sig snö över uvud taget så är det aldrig någon annan än en själv som monterar vinterhjulen på förhand, så när den patetiska lilla skitsnön vi över huvud taget kan få väl kommer så resulterar det i fullständigt trafikkaos och milslånga köer i flera veckor medan idioterna står i kö hos däckhotellen som går från ingen verksamhet till fullständigt fullbokat över en natt. Samma sak varje år. Hatar skiten :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har påbörjat mitt vinternöje, att köra sönder Biltema-snöslunga....

Jag var väl 80% klar när en sten gick in i snöfläkten och böjde den så det slog tvärstopp...

Jag har lyckats bryta till den någorlunda, men det gick ett gäng brytpinnar också och dom hade jag slut på, så det blir ett sedvanligt besök till bilbuttericks i morgon för att beställa en påse eller tre...

Ett nytt fläkthjul kostar förvisso 299:-, men man måste riva hela jävla slungan för att byta det, och det gjorde jag i fjol för att byta snäckväxeln, så jag är inte så sugen på att göra det...

Tänk om dom inte hade byggt hela slungan av mjukost, så bra den hade kunnat vara...
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Jag har påbörjat mitt vinternöje, att köra sönder Biltema-snöslunga....

Jag var väl 80% klar när en sten gick in i snöfläkten och böjde den så det slog tvärstopp...

Jag har lyckats bryta till den någorlunda, men det gick ett gäng brytpinnar också och dom hade jag slut på, så det blir ett sedvanligt besök till bilbuttericks i morgon för att beställa en påse eller tre...

Jag har en liten undran, kan någon förklara för en som inte rattar snöslungor till vardags.
Hur stora stenar behövs för att skiten skall gå sönder eller använder ni den som kombinerad jordfräs/snöslunga?
De gånger jag kört snöslunga har det bara varit att mata på förutom knytnävsstora isbitar som den kan mala en stund på.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I biltema fallet, allt större än en stenkula, I en riktig slunga vet jag inte, men jag körde aldrig sönder min gamla Stiga slunga i alla fall...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är ju just det, här i söder får vi ingen riktig vinter och aldrig någon snö man kan ha kul med. Den är bara ivägen. Och eftersom ingen jävel förväntar sig snö över uvud taget så är det aldrig någon annan än en själv som monterar vinterhjulen på förhand, så när den patetiska lilla skitsnön vi över huvud taget kan få väl kommer så resulterar det i fullständigt trafikkaos och milslånga köer i flera veckor medan idioterna står i kö hos däckhotellen som går från ingen verksamhet till fullständigt fullbokat över en natt. Samma sak varje år. Hatar skiten :mad:

Å dubbat är ingen vits. Dåligt fäste på barmark, ännu sämre i regn. När sen snön kommer ser de dubb som är kvar ut som nitskallar med grepp därefter.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top