Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Spraya skiten med t-doja - när fulbozet torkat så är detanueringsmedlet kvar och det smakar inte så jättegott.
Rikligt -.sitter kvar länge om det inte regnar på det som kablar,isolering och annat skyddat.
Funkar på allt möjligt som möss och annat tuggar på
Att det är helt jävla omöjligt att få en bildel som passar nuförtiden.
Spelar ingen roll om man matchar mot både chassinr, motornr, bilmodell och originalnummer på del så kan man ge sig fan på att det som kommer har ett fäste som inte passar eller liknande.
AAAAH.
Därför köper man originaldelar...
Merpriset är oftast betydligt mindre än skillnaden i kvalitet OCH det går mycket fortare att byta.
Fast jag har ingen lust att ge 16 000:- för några rörstumpar när det finns för 3500:- ....
Det är ganska bra timlön för att svetsa om ett fäste.
Men det är ändå pissjobbigt när det enligt utsago ska passa.
Biltillverkare förbättrar detaljer under hela årsmodellen så det ärinte bara o blueprinta
en detalj , det kanske bara är 10000 bilar som har just det avgasystemet.
De försämrar också.![]()
"Kostnadsoptimerar"
När jag jobbade på ett gjuteri såg vi en hel del sådana på motordelar från Volvo.
Ja aldrig gör man väl en ändring utan att ha tänkt sig att göra en förbättring (man kan ju misslyckas), men förbättringen man vill göra kan ju gott vara "om vi gör så här istället, så blir det billigare, och vi kan bredda marginalen" - och det behöver ju inte direkt betyda en bättre produkt åt konsumenten....
Ja, en kostnadsoptimering innebär ganska garanterat att en del oljetråg har lösa skvalpplåtar pga nitskallar som ramlat av, exempelvis. Tidigare var de skruvade istället för nitade.
Du provade att vrida lite lätt på ratten åt både det ena och det andra hållet medans du försöker starta? Ibland är de tjuriga, och ratten måste ligga i precis rätt läge..Racebussen. Gammal rostig Crafter. När den skulle till åsen, gick det inte att vrida nyckeln. Fick bli bil och släp i stället. Hur i helvete får man bort rattlåset så man kan bli av med eländet?
Racebussen. Gammal rostig Crafter. När den skulle till åsen, gick det inte att vrida nyckeln. Fick bli bil och släp i stället. Hur i helvete får man bort rattlåset så man kan bli av med eländet?
Borra!!!!!!dvs "skruvskallen" som är kvar efter knäckmuttern på rattlåset. Sen så sätter du vanliga skruvar där istället.
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot När Buell för... |
|
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats
Ända sedan INDIAN MOTORCYCL... |
![]() |
Nya Ducati Panigale V4 R
Ducati har nu lanserat nya ... |
Eldrivna Honda WN7
Honda WN7 Honda har pres... |
|
![]() |
Stark Varg EX, en smygande ninja!
Nu har jag och Varg EX hunn... |
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |