Spraya skiten med t-doja - när fulbozet torkat så är detanueringsmedlet kvar och det smakar inte så jättegott.
Rikligt -.sitter kvar länge om det inte regnar på det som kablar,isolering och annat skyddat.
Funkar på allt möjligt som möss och annat tuggar på
Att det är helt jävla omöjligt att få en bildel som passar nuförtiden.
Spelar ingen roll om man matchar mot både chassinr, motornr, bilmodell och originalnummer på del så kan man ge sig fan på att det som kommer har ett fäste som inte passar eller liknande.
AAAAH.
Därför köper man originaldelar...
Merpriset är oftast betydligt mindre än skillnaden i kvalitet OCH det går mycket fortare att byta.
Fast jag har ingen lust att ge 16 000:- för några rörstumpar när det finns för 3500:- ....
Det är ganska bra timlön för att svetsa om ett fäste.
Men det är ändå pissjobbigt när det enligt utsago ska passa.
Biltillverkare förbättrar detaljer under hela årsmodellen så det ärinte bara o blueprinta
en detalj , det kanske bara är 10000 bilar som har just det avgasystemet.
De försämrar också.
"Kostnadsoptimerar"
När jag jobbade på ett gjuteri såg vi en hel del sådana på motordelar från Volvo.
Ja aldrig gör man väl en ändring utan att ha tänkt sig att göra en förbättring (man kan ju misslyckas), men förbättringen man vill göra kan ju gott vara "om vi gör så här istället, så blir det billigare, och vi kan bredda marginalen" - och det behöver ju inte direkt betyda en bättre produkt åt konsumenten....
Ja, en kostnadsoptimering innebär ganska garanterat att en del oljetråg har lösa skvalpplåtar pga nitskallar som ramlat av, exempelvis. Tidigare var de skruvade istället för nitade.
Du provade att vrida lite lätt på ratten åt både det ena och det andra hållet medans du försöker starta? Ibland är de tjuriga, och ratten måste ligga i precis rätt läge..Racebussen. Gammal rostig Crafter. När den skulle till åsen, gick det inte att vrida nyckeln. Fick bli bil och släp i stället. Hur i helvete får man bort rattlåset så man kan bli av med eländet?
Racebussen. Gammal rostig Crafter. När den skulle till åsen, gick det inte att vrida nyckeln. Fick bli bil och släp i stället. Hur i helvete får man bort rattlåset så man kan bli av med eländet?
Borra!!!!!! dvs "skruvskallen" som är kvar efter knäckmuttern på rattlåset. Sen så sätter du vanliga skruvar där istället.
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |