Wish, detta satans påfund för att sprida onödig kinesisk plast-skit över världen.
Man klickar hem någon skitpryl som man inte behöver, mot en fraktkostnad på tjugo spänn och en beräknad leveranstid på 6 månader.
Den trillar ner i brevlådan på 14 dar.
Hittar man något man behöver, klickar man hem det, betalar för varan och fraktkostnaden, DÅ kommer inte skiten på mindre än 6 månader.
Deras "paketspårningssystem" visar att ordern är mottagen, den visar att ordern behandlas, den visar att ordern packas, den visar att ordern har skickats till "first mile sorting center", den visar att paketet har lastats på ett flygplan i kina, och sedan visar den................................. ingenting................................ ingenting....................... ingenting............................ ingenting......(paketet ligger i brevlådan hemma)...... ingenting..... Paketet levererat!
Jag beställde ett par grejor jag behövde, och lite skit, det händer inget med leveransen jag behöver, så jag beställde samma sak på ebay, dock inte komplett utan jag behövde beställa en Raspberry Pi Zero WH separat till den, går in hos min vanliga leverantör av Raspberry, dom har slut, letar runt på nätet efter andra försäljare av raspberry, slut överallt, lägger en beställning ändå hos en får ett beräknat leveransdatum som ser OK ut.
Får ett mail om att leveransen av Raspberryn blir försenad ytterligare
Nu kanske Wish blir snabbare ändå, då kommer jag att ha dubletter av det jag har köpt (vilket inte spelar någon roll, det kommer nog till nytta ändå så småning om) fast levererat i bitar, från olika håll, till högre pris, med flera fraktkostnader.