Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är aldrig så illa att det inte kan bli sämre. :hihi

I fallet med Postnord är man nog väldigt nära i alla fall...

Det skulle vara oerhört kul att åka på studiebesök dit och se om det ser ut som den Zombie-film man tror att det gör.

För många år sedan hälsade jag på en person som jobbade på bussgods, sedan dess har jag undvikit deras tjänster.

Film för illustration:
https://www.youtube.com/watch?v=l884SfIjzTQ
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Fan, väntar också på 2 paket till hojen från Kina. Precis fått ett sånt sms med ca 100 kr i avgift samt moms på paket nr 1. Det andra har inte kommit. Är väl bara att pröjsa antar jag men fan om de inte får tummen ur och skickar det vidare sen.

Hatar Postnord. Sämsta skiten någonsin. Skitföretag nr 1. :zpy
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sant, gamla människor har alltid oerhört bra koll.
På allt.

Yep, allt.

:bow

Det var sant redan 1979 när Ebba Grön skanderade "..käfta aldrig med äldre folk, för du vet att de alltid har rätt...". :fakta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har inte min hoj hemma. Det är så mycket motvind i livet just nu så jag skulle må bra av att kela litet med den.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det kom nåt vitt kladd och la sig på min bil för nån timme sen. Usch och fy!
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Varför måste man alltid köra om bilister på insidan på motorvägen? Inser att det kanske inte är jättebra reklam att göra med firmabilen men det är fan ett statement!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fortfarande Postnord, och WRC.com vars streaming har legat nere hela dagen :huvet
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Byta lampa..

20200314-144343.jpg


Ja men den är nog trasig i.a.f..

20200314-150345.jpg


Inspektera mera för att lokalisera allt glassplitter

20200314-145559.jpg


20200314-145643.jpg


Hitta någon luftslang i lämplig storlek som jag adaptra ihop med eltejp till dammsugaren, rasslade fint i slangen o sen var det nog bra

20200314-145735.jpg


20200314-162704.jpg


Sen tog det nog fan timmar.. D3S som ska vridas på plats måste vara bland den sämre standarden på marknaden.

Jag:

  • Lusläste internet, D3S kan nog hållas på plats av lika många variationer som en H7
  • Dammsög i omgångar och quattrokolla att ingen glasflisa parkerat ivägen
  • Rensat den trasiga för att ha "basen" som försökskanin
  • Efter mycket letande hitta jag ett paket tuggummi, diskade bort xylitolen i varmvatten och använde resterande för att avgjuta från strålkastaren för att se vad som inte passa
  • D3S'n jag hade var modell billig med en platta av plast istället för metall som original Phillips, försökte se i plasten vad som tog emot och fila, lödkolva och kniva ner kanterna utan jävla resultat
  • Tillslut måla jag ner hela originalbasen med whiteboardpenna och vimsa in den i strålkastaren, saken var att jag inte ens fick tillbaka den mer än en gång många försök tidigare
  • Efter andra försöket med färg såg det ut som att den ena styrningen tog emot på insidan och den andra utsidan.. aha!
  • Dit med nya lampan för femtioelfte gången och ta damme fakking daa så vred den sig på plats

Ljusbild blev det också, lampjävel

20200314-234723.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det en fransk bil? Eller en VW?

Jag som blir arg för att jag måste ta bort spolarvätskebehållaren om det är höger lampa som ska bytas, den sitter med två muttrar som man kommer åt hur lätt som helst, just nu sitter dom bara med fingerkraft, så jag behöver inte ens verktyg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, farsan hade en Cheva Transporter med uruselt orginallyse, jag lånade den en gång och ena lampan pajjade, ringde till en kille som jobbade med märket och frågade, det var tydligen ett tvåtimmarsjobb att byta lampa på den på en verkstad, och jag stog på en mack.

En liten stund senare med ett söderbrutet plastfäste satt det en ny lampa i bilen.

När farsan lämnade in den en gång frågade dom om han hade haft den inne för att byta lampa tidigare, vilket han nekade till, varpå dom svarade "det ser ut som om vi har bytt lampa på den en gång"
Dom bröt också sönder det fästet för att spara 1½timmes jobb varje gång
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nån som har ledlampor i framljusena och har nått o säga om livslängden? Köpte en ny bil och var standard lixom o då är det det inte bara o ha några H7 i handskfacket
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ja, farsan hade en Cheva Transporter med uruselt orginallyse, jag lånade den en gång och ena lampan pajjade, ringde till en kille som jobbade med märket och frågade, det var tydligen ett tvåtimmarsjobb att byta lampa på den på en verkstad, och jag stog på en mack.

En liten stund senare med ett söderbrutet plastfäste satt det en ny lampa i bilen.

När farsan lämnade in den en gång frågade dom om han hade haft den inne för att byta lampa tidigare, vilket han nekade till, varpå dom svarade "det ser ut som om vi har bytt lampa på den en gång"
Dom bröt också sönder det fästet för att spara 1½timmes jobb varje gång

Hehe ja liknande operationer har kommit och gått genom åren =)

När jag satt som mest nöjd och inte fick ihop det läste jag följande för samma konstruktion:

"OK, dealer wanted $330 to replace one Xenon HID headlamp on the Jeep Cherokee Limited"

"My dealer wanted more than $600"


Grejjen är att så jefla svårt lär det inte ska vara men själva låsningsmekanismen lämnade annat att önska för mig. När jag från början demontera vare sig kändes eller hördes något konstigt men lampan var sprängd som synes. En bekant påstod att det inte var helt ovanligt på denna med halv/helljus i ett och att samma hänt på någon Bmw han haft, dock ingen vetenskapligare grund än så.

Om verkstan i grundbudet tar höjd för extra lampa eller att sanering av strålkastare krävs kan jag väl på något sätt förstå prissättningen ovan men inte om det, någonsin, fungerar som det var tänkt.

Nån som har ledlampor i framljusena och har nått o säga om livslängden? Köpte en ny bil och var standard lixom o då är det det inte bara o ha några H7 i handskfacket

Förmodligen duktigt dyrt den dagen men faktiskt inte stött på någon dålig konstruktion rent kvalitetsmässigt ännu. Prius edition välutrustad vad det nu heter kom rätt tidigt med led och där är det bra många taxi som passerat 30k utan mörker, även VW m.fl. och Volvo har rätt många yrkesbilar som rullat långt om än lite nyare men det verkar bra i.a.f..

Jag skulle dra öronen åt mig om kondensproblem och övriga lyktor med led verkar lite svajjigare i kvalitén.

Borde kunna vara en bra affär att reparera ledlyktor :smasha
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Inte förbannad men besviken. Liksom många andra är på Svedea.

Deltog i en tävling med chans att vinna en mc. Kryssade för gruspisken (en Honda) och besvarade frågorna. Fick senare ett mail där man sa att jag svarat rätt på alla frågorna och för att gå vidare ska jag bifoga en bild som visar passionen med mc. Reglerna var enkla: bilden måste vara tagen av en själv.

Så vinner nån en Kawa, där bilden visar att den som vann Kawan knappast har tagit bilden själv, för riktigt så långa armar har ingen. Svedea urskuldar sig med att de formulerat sig fel i tävlingen, att man menade man skulle ha rättigheterna till bilden säger de nu i efterhand.

Jag tycker kritiken är befogad i tråden på Facebook där vinnaren tillkännagavs, lite dåligt av Svedea att själva inte följa reglerna de satte upp.

Annars är det kul att nån vann en hoj, men reglerna skulle ha följts.

vinnaren.jpgsvedeas_tavling.jpgSvedeakritik.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top