Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blev blåst av en snubbe när jag ville köpa en babymonitor som aldrig skickades.
Inte mycket pengar visserligen, men jag polisanmälde ändå. Sånt ska inte gå ostraffat.
Polisen fick fullständigt namn, personnummer, adress, telefonnummer och kopior på alla konversationer samt en utförlig beskrivning av vad som hänt.
Så har jag fått beslutet. Förundersökningen läggs ner p.g.a. åtalsunderlåtelse.
Den enda lilla trösten är att idioten inte går fri från straff.

Högre instans har täppt till alla mina kryphål för att gå runt den statliga administrativa snurran
Det sitter åt helvete för mycket halvchefer som ingen riktigt vet vad de gör annat än att skapa problem för oss som försöker driva verksamheten framåt.
När jag bjöd in högre chefer på studiebesök så de kan förklara för dumma mig hur jag ska lösa deras jävla påhitt rent praktiskt så tog det fram till lunch att beställa delar för den hiskeliga summan 150:-(!) och de såg inte problemet.
Helvete vad less jag är på att jobba statligt.
Högre instans har täppt till alla mina kryphål för att gå runt den statliga administrativa snurran
Det sitter åt helvete för mycket halvchefer som ingen riktigt vet vad de gör annat än att skapa problem för oss som försöker driva verksamheten framåt.
När jag bjöd in högre chefer på studiebesök så de kan förklara för dumma mig hur jag ska lösa deras jävla påhitt rent praktiskt så tog det fram till lunch att beställa delar för den hiskeliga summan 150:-(!) och de såg inte problemet.
Helvete vad less jag är på att jobba statligt.
Själv är jag sugen på att prova jobba statligt, gärna som mellanchef som ingen vet vad dom gör, för att se om jag kan leva med mig själv om jag lökar bort arbetstid och pengar varenda dag och ändå får en klapp på axeln.
Jag har en bekant som gick raka vägen från skola in på ett statligt företags kontor (där hans pappa jobbar) till en tjänst som skulle kunna skötas med vänsterhanden av någon annan anställd som inte heller sliter ut sig.
När han har långtråkigt ringer han runt bland sina bekanta och stör dom så länge han kan, eller knappar ut sig på telefonen för "tjänsteärende" och åker och tittar på snöskotrar, tar en fika på stan, eller inte helt ovanligt åker hem.
Varje löneförhandling heter det att folk med motsvarande tjänst inom privat sektor tjänar mer, problemet är bara att dom arbetar heltid, på riktigt.
Han snittar nog under 30 timmar per vecka på arbetsplatsen, och dom timmarna stressar han inte ihjäl sig heller.
Kunde man leva med sig själv så verkar det vara en vagga fram till graven.

Så jäkla trött på bilar.. skulle byta kamkedja på bilen isär med skiten på några timmar inga bekymmer.
Bekymmren kom iomed att jag skulle låsa kamaxlar o vevaxel..
Inköpt en låda med atrialjer att låsa denna motor.
In med kamaxel låsarna sedan in under bilen o skulle dunka in sprinten som låser vevaxeln.
Va fan inget hål
Sm i googgle en stund.
Ahha det fin en version som låser veven genom ett hål på sidan av motorn.
Va fan inget hål där heller
Vm i Google.
Ahha det finns en tredje motortyp som låser veven genom ett hål i sprängkåpan mellan kyl o v-låda.
Efter lite rotande bland slangar o kablar ett gäng rör.
Helvetes jäkla skit. Inget hål
Hadde denna motorn varit på polisens prostitutions lista hade torskarna inte fått ett ligg någonsin.
En fiat motor i en opel o det finns tydligen minst 6 versioner av denna motor jävel.
Dock med skade gladje sitter denna motor i suzuki honda ford opel fiat o ett par fabrikat jag inte minns.

Du får la borra ett.![]()

Inte ett ljud från solenoiden.

Så trött jag blir på obildat folk som hånfullt avvisar andra personers genuina kunnande.
Denna "internet-generation" som anser sig ha svaret på allt "-för det har jag läst på nätet"
Verkar inte finnas nån källkritik alls!
Ju mer man lär sig om något, desto mer förstår man hur mycket mer det återstår att lära...
Den insikten har dom aldrig varit i närheten av.
Det går åt helvete med mänskligheten!
Jodå. Källkritik finns. Fast de är bara kritiska till källor som inte bekräftar deras för stunden korrekta uppfattning. Oavsett om källan är en äldre, kunnigare och mer erfaren person eller text (digital eller tryckt).
Möter dagligen ynglingar som förlitar sig på nån slumpvis vald kanal på Youtube mer än medföljande installationsanvisning till teknisk utrustning.
Då blir det ofta fel och ibland väldigt dyrt.
Jag ses som litet udda när jag lär min treåring hantera kniv i köket istället för att ge henne en padda. Det kan jag ta.

Sant, gamla människor har alltid oerhört bra koll.
På allt.
Yep, allt.
![]()

Postnord har påbörjat nått jointventure med........Samhall......så...det......är...illa...nu...men...kommer bli värre![]()

|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |