HATAR butiker som kombinerar kassa och kundservicedisk
Kommer in I butiken med mitt garantiärende, går direkt fram till kassan som är tom. Väntar där tills en säljare uppmärksammar att där står någon. Säljaren kommer fram, jag lägger fram mitt ärende: "alldeles snart ska jag hjälpa dig, jag ska bara ta den här kunden först"
Karln har alltså inte rusat över för att hjälpa mig utan för att ta betalt av kunden bakom mig I kön. Nästa säljare ansluter till kassan bredvid, kön bakom mig har nämligen vuxit:
"Det går bra här också!"
-ehm, jag var här först...
"Jag hjälper dig alldeles snart, ska bara ta betalt av kunden här"
Dra helvet![]()
Jag hade ställt till med en scen!

Kanske är fel jobb för mig? Dock anser jag att jag tillför mycket mer i denna position än jag gjorde tidigare. Min chef, beställaren till mina projekt, byggledare ja alla är nöjda. Ska tilläggas till tidigare beklagning är att jag ej har yttersta personalansvaret men min chef är en sån f*tt* så han håller sig undan från dessa möten.

Den modärna chefen tycker inte så, det är gammaldags och det som är gammalt ska bort. Vi måste tänka nytt och då är 15 - 30 års erfarenhet inget värt. 

Istället för att bara "Jag öppnar denna kassan, välkomna att betala här också". Då hade jag nog som säljare hänvisat övriga enkla betalkunder till den redan öppna kassan och sen börjat agera kundtjänst när det nu finns ett sånt ärende. Envisas man med att kombinera kassa och kundtjänst så tycker jag nog att man faktiskt får ta och bemanna kundtjänsten vid behov också. Hade de funnits uppdelade så hade jag såklart gått direkt dit och sluppit vänta på övriga betalande kunder och bara deala med att vänta på eventuella övriga kundtjänstärenden som hunnit ställa sig i kö före mig.