... jag lät mig övertalas att sälja hojdelar till nån i Ryssland. Inte för att jag blivit lurad utan för att givetvis kommer grejerna inte fram. Stoppade och returnerade så nu lär jag få betala tillbaka pengarna och står åter med grejer jag inte behöver. En jävligt dyr frakt senare...
...däcken på bilen är hala, trots fyrhjulsdrift. Antingen skitdäck eller sunkig fyrhjulsdrift.
Satan ta alla framhjulsdrivna bilar med tvärställda motorer. Har hållit på att ta loss generatorn på vår gammelvolvo, en V70 (typ 850). Trångt som SAAAATAN
Dessutom lyckades jag när jag var som mest less tappa in ett av de små spärrskaften ner bredvid motorhuvsfästet så det ligger inne i skärmen nu.
Du har inte meckat Simca 1100 hör jag...
Buy quality, cry once
Vadå, på dom plockade man ur växellådan på mindre än en timme utan att ta ur motorn. Problemet med Simca 1100 var väl att man behövde göra det innan skärmarna rostat igenom, typ innan 4000 mil.
Man får ju ha knogar med hud som oxnacke om man ska överleva ett oljebyte ens..Jag bestämde mig för några år sen för att aldrig skruva med bilar där motorn har satt sig på tvären.
Sånt kan sämre människor syssla med.
Nu blir jag faktiskt riktigt trött på elbolaget, och våra lokalpolitiker efter tre dygn mitt i vintern med större delen av befolkningen utan el, värme, ofta vatten, har inte mycket skett, annat än att prognosen för att få igång infrastrukturen växt från ett par dygn, till efter helgen, till minst ett par veckor. (och vad säger de imorgon, månaden?)
Nu skall det tas in ett tjog montörer över helgen utifrån, men det är väl fan allt för lite allt för sent. Stor eloge till de som jobbar, men någon måste ju se till att få in lite resurser att de får något att hända också. Och det borde skett för länge sen! Vad händer om det blir en någorlunda normal januari temperatur på 15-20 minus?
Behövs liksom stora mängder med både personal, men också maskiner och meterial.
Är ju medveten om att det finns att göra på båda sidorna i finland och sverige, men ta längre bort ifrån då, finns flygplan för helvete.
Lägg gärna samhällspengar på detta när det verkligen behövs, istf något jävla vanitets kulturprojekt.
Nu har jag lyckats skruva dit det mesta. Var iväg och köpte ny multirem då den gamla hade lite sprickor. Egentligen är det nog dags att byta kamrem också, men det får bli senare om den har hållit till dess, annars blir det skroten. Men jag glömde rita upp hur den satt och nu när jag sätter dit den är den för lång... Håller på att leta upp alternativa dragningar så att den ska bli lagom lång.
Kamrem fixar du på 45 minuter. Bort med framhjul och gräv dig in genom innerskärmen.
Kamrem fixar du på 45 minuter. Bort med framhjul och gräv dig in genom innerskärmen.
Får bli när det är bättre temp då jag mekar utomhus. Har alldeles för mycket saker för att kunna meka inne i garaget.
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |