Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Flygresan Istanbul - Amsterdam gick smidigt och jag kom fram välbehållen.
Det gjorde inte mitt bagage, som nu är spårlöst försvunnet.
Fullt av viktiga och en del dyra grejer var det också.

Bajs.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
(Denna månadslön blev mindre då jag tidigare i år var två veckor i franska alperna och njöt, så lyckas man tajma ihop det med nedanstående)

Tandläkaren idag.
Röntgade, skrapade bort lite tandsten och "polerade", allt på under 25 minuter, men av okänd anledning hade de bokat mig för 50 minuter...

1030 kr :4skrika :crash
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min förbannade fiat, vars ac knapp inte gör något intressantare än att tända en lampjävel. :mad:
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Hittade en hoj på Blocket, tyvärr avreg..
Mailade ett par ggr och sen kom vi överens om att jag skulle få den billigare pga detta..
Erbjudandet/budet kom från HONOM, via mail..
Jag kunde inte få hämta på torsd, då var han upptagen så vi kom överens om att jag hämtar på fredag dvs idag..
Ringde för en stund sen fixat släp/spännband etc då hade puckot sålt den!.:gnissla

Nu sitter jag faktiskt på ett mail om att jag skulle få köpa den..:va
Förmodligen ingen ide att bråka nu, kan strö ut lite nubb på hans utfart istället..
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Hittade en hoj på Blocket, tyvärr avreg..
Mailade ett par ggr och sen kom vi överens om att jag skulle få den billigare pga detta..
Erbjudandet/budet kom från HONOM, via mail..
Jag kunde inte få hämta på torsd, då var han upptagen så vi kom överens om att jag hämtar på fredag dvs idag..
Ringde för en stund sen fixat släp/spännband etc då hade puckot sålt den!.:gnissla

Nu sitter jag faktiskt på ett mail om att jag skulle få köpa den..:va
Förmodligen ingen ide att bråka nu, kan strö ut lite nubb på hans utfart istället..

Det hände mig när jag skulle köpa en bil en gång. I Gbg... Skulle ta tåg från Sundsvall så åkte buss dit. Tänkte ringa och kolla med honom en extra gång, då hade hans "Mamma" sålt bilen redan. Jag ringde alltså honom, inte han som behagade ringa mig och berätta att han sålt bilen. Än fast han lovat att hålla den och vi var överens om ett pris.
Jävla norrmän.

Gjorde dock samma deal med en kille i Gbg när jag köpte BMWn jag har nu. Och det gick strålande, bilen var fasiken finare än jag kunde tänka mig också. =)
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Hittade en hoj på Blocket, tyvärr avreg..
Mailade ett par ggr och sen kom vi överens om att jag skulle få den billigare pga detta..
Erbjudandet/budet kom från HONOM, via mail..


Nu sitter jag faktiskt på ett mail om att jag skulle få köpa den..:va
Förmodligen ingen ide att bråka nu, kan strö ut lite nubb på hans utfart istället..

Det är väl bindande? Brutet avtal ju. Stäm!!
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det är väl bindande? Brutet avtal ju. Stäm!!
Förmodligen har du rätt..
Det får vara, jag har hojar så det räcker, två står i kö för reg bes och ska färdigställas för det.
Men, som gift med en finsk häxa så kan jag nog nu garantera att hans karma kommer att upplösas i tomma intet, han kommer att få punktering, fartböter etc...
Han har ingen aning om vilka krafter han satt i rörelse!
Åsså mina nubb tillkommer förstås..:D
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag måtte var en riktig surgubbe, andra inlägget på två dagar..

Men, jag blir så j-a förb-d på folk som inte kan hålla tider, dvs slösar med andras tid!
Eller helt enkelt stjäl andras tid..
Vi skulle ha EN person på middag idag,, först budet om ankomsttid var k l12 sen kl 13, sen kl 14..
NU är klockan nästan 15, ingen här, maten står på bordet...:huvet
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Jag måtte var en riktig surgubbe, andra inlägget på två dagar..

Men, jag blir så j-a förb-d på folk som inte kan hålla tider, dvs slösar med andras tid!
Eller helt enkelt stjäl andras tid..
Vi skulle ha EN person på middag idag,, först budet om ankomsttid var k l12 sen kl 13, sen kl 14..
NU är klockan nästan 15, ingen här, maten står på bordet...:huvet

Skulle ha ställt in för länge sen om jag vore dig.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag också fyfan sånt gör mig galen. Jag och min lillebror var kolleger en gång i tiden. Och eftersom min bror saknade körkort så var jag snäll och hämtade honom varje morgon så han slapp åka buss. Jag hade ett motkrav och det var att han skulle stå på busshållplatsen och vänta på mig inte tvärt om. Men den jäveln var aldrig i tid. Så efter nån vecka lessnade jag. Stod han inte på hållplatsen så lämnade jag fanskapet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag också fyfan sånt gör mig galen. Jag och min lillebror var kolleger en gång i tiden. Och eftersom min bror saknade körkort så var jag snäll och hämtade honom varje morgon så han slapp åka buss. Jag hade ett motkrav och det var att han skulle stå på busshållplatsen och vänta på mig inte tvärt om. Men den jäveln var aldrig i tid. Så efter nån vecka lessnade jag. Stod han inte på hållplatsen så lämnade jag fanskapet.

Hade samma upplägg med en kollega som saknade körkort. Lackade dock rätt ordentligt efter att han gav fan i att dyka upp helt och hållet en dag. Jag väntade så pass länge att jag kom för sent till jobbet och framåt frukost fick jag ett sms där han skrev att han var sjuk. Efter det fick han fixa skjuts på annat vis.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag måtte var en riktig surgubbe, andra inlägget på två dagar..

Men, jag blir så j-a förb-d på folk som inte kan hålla tider, dvs slösar med andras tid!
Eller helt enkelt stjäl andras tid..
Vi skulle ha EN person på middag idag,, först budet om ankomsttid var k l12 sen kl 13, sen kl 14..
NU är klockan nästan 15, ingen här, maten står på bordet...:huvet

Ät själv, lås dörren, stäng av telefonen, sätt på en film.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag också fyfan sånt gör mig galen. Jag och min lillebror var kolleger en gång i tiden. Och eftersom min bror saknade körkort så var jag snäll och hämtade honom varje morgon så han slapp åka buss. Jag hade ett motkrav och det var att han skulle stå på busshållplatsen och vänta på mig inte tvärt om. Men den jäveln var aldrig i tid. Så efter nån vecka lessnade jag. Stod han inte på hållplatsen så lämnade jag fanskapet.

Jobba aldrig med släktingar.
Aldrig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är det att flickorna kommer undan som gör dig arg? Eller att det ens finns kulturer som tillåter unga flickor att bli bortgifta?

Att någon ens har utvecklat ett sätt för småtjejer att slippa bli bortgifta, i England.

Det skall ju knappast behövas, det är ett problem som inte skall finnas.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Köpte "ny" bil för ett par månader sedan när dotterns bil gick sönder. Dotterns bil ska lagas, men till dess har vi i alla fall en ersättare. Har fungerat bra, AC har fungerat hela tiden ända tills idag när det är årets varmaste dag. Måste göra det här, men det är trångt och jävligt. Bläh :zpy

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=107678

Satan i gatan vad det var varmt att åka i bilen idag. Har förträngt hur det är att åka utan AC...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top