Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Grejen är den att i Luleå får du ingenting under 2 miljoner. Jag köpte i en by 4 mil söder om Luleå. Men även här har priserna senaste år stigit ruskigt mycket. Vi köpte i rätt tid kan man säga.
Menar inte att förringa Luleå, men är verkligen fastighetspriserna så pass höga i Luleå?
Som sydlänning trodde jag att de nästan gav bort lägenheter och hus där.
Höga priser är naturligtvis negativt om man letar boende, men jag blir lite glad att det är efterfrågan även i norr.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Menar inte att förringa Luleå, men är verkligen fastighetspriserna så pass höga i Luleå?
Som sydlänning trodde jag att de nästan gav bort lägenheter och hus där.
Höga priser är naturligtvis negativt om man letar boende, men jag blir lite glad att det är efterfrågan även i norr.

Jo sanningen är tyvärr den att huspriserna i luleå är rent horribla.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-bensbyn-lulea-kommun-bensbyvagen-159-9186158

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hertson-lulea-kommun-fangststigen-4-9184805

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-bjorkskatan-lulea-kommun-stormvagen-321-9144595

3exempel. Bensbyn är en by cirka 1.5 mil från centrala luleå
Och björkskatan är typ 2-3 kilometer från centrum.

Kolla själv på hemnet så ser du att jag inte bara tog det dyraste jag kunde hitta utan bara 3 random av dom som kom upp.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Björkskatan är snarare på gränsen till cykelavstånd för de flesta.

Kolla Östermalm eller Bergnäset för stadsnära villor. Ingenting under 4 miljoner...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo sanningen är tyvärr den att huspriserna i luleå är rent horribla.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-bensbyn-lulea-kommun-bensbyvagen-159-9186158

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hertson-lulea-kommun-fangststigen-4-9184805

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-bjorkskatan-lulea-kommun-stormvagen-321-9144595

3exempel. Bensbyn är en by cirka 1.5 mil från centrala luleå
Och björkskatan är typ 2-3 kilometer från centrum.

Kolla själv på hemnet så ser du att jag inte bara tog det dyraste jag kunde hitta utan bara 3 random av dom som kom upp.

Av ren nyfikenhet:
Varför?
Det kan väl knappast vara stålindustrin som kräver mer folk än det finns bostäder till?
Automatiseringen borde innebära att det går åt mindre folk per producerat timton.
Det borde inte vara något problem att bygga nya bostäder med tanke på att både pengar, efterfrågan och mark finns.
Fast å andra sidan så kanske tre-fyra miljoner för en villa är "rätt" pris.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Många vill bo i Luleå, det finns få bostäder...

Markbrist är en del av problemet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Borde kanske vara under en tråd för (när jag senast var förbannad) eftersom det var någon dag sedan, men skit samma.På väg hem från jobbet en kväll efter 22:00 nere på österlen och valde de mindre genvägarna genom det Skånska lanskapet när jag vid ett parti kan se en servicebil av okänt ursprung stå vid vänsterkanten på mötande väghalva med vänster blinkers på för att markera att han står stilla vid kanten.Dundrar på och tro fan om inte en kärring i en silverfärgad Chrysler Voyager (tyckte jag det påminde om) som kommer bakom denna servicebil tycker att hon ska köra först och jag som redan befinner mig så gott som vid sidan av denna servicebil får väja och dundrar delvis ner i diket.Inga skador på varken mig eller hojen men aningen förvånad så vänder jag mig om för att se var kärringen tänkt stanna, vilket hon inte gör utan bara försvinner snabbt.

Bråttom hem till en hungrig jycke så lägger jag ner eftersökningarna för stunden men tror att jag ska studera närområdet på detta landsortsparti närmare om jag inte kan hitta denna Chrysler igen om jag har tur.Om jag hade blivit skadad så hade ju kärringen uppenbart inte brytt sig med att stanna.Hemska öde.

Så se upp därute alla hojåkare, en del är totalt galna i trafiken och skiter uppenbart i vilka som blir skadade.
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
För att jag alldeles nyss fick reda på att en av mina kollegor på jobbet plötsligt gått bort.
En riktigt trevlig prick dessutom och som till skillnad från andra, nåja många av oss, hade koll på sina grejor.

Om nu någon djävel skall dö så kunde det väl i alla fall vara någon som förtjänade det.
Jag har en lång lista med mer lämpliga kandidater om nu någon skulle känna ett behov av att vilja rätta till balansen s.a.s.

F-n också...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Sä du jämför avsaknad av armar och ben med nageltrång...

Hoppas du jobbar långt från mjuka ämnen.
Nej det gör jag inte.
Som vanligt misstolkar du avsiktligt.

Min poäng är att assistansen generellt är alldeles för generös i Sverige.

Och angående killen utan ben och armar. Om han nu tjänar så bra på sitt föreläsningsverksamhet så ser jag inte problemet att bidra lite själv för sin assistans.
Bidrag skall bara gå till dem som verkligen behöver.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Och här kommer nästa fall där en hederlig människa blir utvisad efter många år som laglydig svensk medborgare...

Farhad utvisas efter 17 år – på grund av jobbannons



Fast det där är ju ett solklart fall av utvisning. Den där liraren kommer ju försöka få det bättre och inte vara beroende av bidrag, då är han inte sosse längre och kommer rösta på annat parti. Ut med packet!!!
Endast bidrags beroende är välkomna och vi infödda som tror annat ska genast sålla oss till att vi inte vill ha det bättre utan med åtstramningar och försämringar så blir världen en bättre plats!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej det gör jag inte.
Som vanligt misstolkar du avsiktligt.

Min poäng är att assistansen generellt är alldeles för generös i Sverige.

Och angående killen utan ben och armar. Om han nu tjänar så bra på sitt föreläsningsverksamhet så ser jag inte problemet att bidra lite själv för sin assistans.
Bidrag skall bara gå till dem som verkligen behöver.

Nu var det inte jag som drog upp nageltrånget i jämförelsen.

Mycket är alldeles för generöst i det här landet, men att koncentrera sig på individer med behov av stöd för att bekosta de vi inte har något ansvar för över huvud taget, är fortfarande fel.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nu var det inte jag som drog upp nageltrånget i jämförelsen.

Mycket är alldeles för generöst i det här landet, men att koncentrera sig på individer med behov av stöd för att bekosta de vi inte har något ansvar för över huvud taget, är fortfarande fel.
Kan inte minnas att jag nånstans propagerat för att ta pengar från just denne kille för att "bekosta de vi inte har något ansvar för över huvud taget".
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fick inte ett jobb jag sökt och varit på intervju för.
Har ju alltid mitt gamla jobb men det känns ändå kasst att bli dissad, och det börjar ha blivit lite väl många gånger i rad nu.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Akuten och sys efter ett mitt i natten möte med grannen.
Valde det över slagsmål. Gubben greppade tag i mig, och självklart hade jag kunnat slagit honom sönder och samman, men det hade bara slutat i motattack mot hoj, bil, och allt möjligt.....

Fittan vad jag älskar att bo i lägenhet i ghettot... :gnissla
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Akuten och sys efter ett mitt i natten möte med grannen.
Valde det över slagsmål. Gubben greppade tag i mig, och självklart hade jag kunnat slagit honom sönder och samman, men det hade bara slutat i motattack mot hoj, bil, och allt möjligt.....

Fittan vad jag älskar att bo i lägenhet i ghettot... :gnissla
Finns det ghetton på Åland?
:va

Vilken typ av människor bor där?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Margot Wallström gjorde tydligen helt rätt, öppnar ju om inte annat upp för mutor till andra politiker.:huvet
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Margot Wallström gjorde tydligen helt rätt, öppnar ju om inte annat upp för mutor till andra politiker.:huvet

12243593_10153171166760686_2872985264568942741_n.jpg

Hanif Bali (M)
Hej, vill någon intresseorganisation ge mig en "icke-muta" i form av en paradvåning är jag öppen för förslag. Helst sekelskifte och med kakelugn. Jag kan ju såklart inte lova något i motgäld men ni vet hur det funkar, you scratch my back etc..
Hör gärna av er.



:rofl
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top