Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Men varför betalade han om han inte fått bilen? :va
Förtydligande:
Min vän skulle sälja sin bil, en bilnasare erbjöd sig att sälja bilen för ett visst pris, säljaren fick 280:000 kronor för den.
Pengarna skulle min kompis få efter att bilen var såld.

Sammanfattning:
Inga pengar har anlänt.
Ingen försäljare går att få tag i.


Edit: det är skillnad på att sälja ÅT någon och att sälja TILL någon.
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Förtydligande:
Min vän skulle sälja sin bil, en bilnasare erbjöd sig att sälja bilen för ett visst pris, säljaren fick 280:000 kronor för den.
Pengarna skulle min kompis få efter att bilen var såld.

Sammanfattning:
Inga pengar har anlänt.
Ingen försäljare går att få tag i.


Edit: det är skillnad på att sälja ÅT någon och att sälja TILL någon.

Damn.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Varför blir det alltid tvärstopp i avloppshelvetet på helgen när jourbilar är dubbelt så dyra? Hände förvisso i lördags men jag är fortfarande förbannad.

Å andra sidan, hade det där spolföretag inte ryckt ut med så kort varsel (eller om jag varit för snål) hade jag inte kunnat skita på tre dagar vilket jag förmodligen hade varit ännu mer förbannad över.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
En liknande pump har jag i jobbet (fastighetsskötare) och med en sådan och lite envishet får jag loss 90 % av avloppsstoppen. Säkrast är att börja med handtaget nere, och dra upp först. Börjar man med att trycka ner så kan det hända att man skjuter isär rören om de är tvivelaktigt upphängda/skarvade. Ett vattenfyllt rör är tungt, och är det upphängt gäller det att hänglsa tätt, och man ser alltför ofta glesa hängslen.
uploadfromtaptalk1435749497037.jpg
Varför blir det alltid tvärstopp i avloppshelvetet på helgen när jourbilar är dubbelt så dyra? Hände förvisso i lördags men jag är fortfarande förbannad.

Å andra sidan, hade det där spolföretag inte ryckt ut med så kort varsel (eller om jag varit för snål) hade jag inte kunnat skita på tre dagar vilket jag förmodligen hade varit ännu mer förbannad över.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här med att börja jobba igen efter en längre tids sjukskrivning.
Och ha bytt jobb...
Och ha ett uppdrag.

Jag bad om en enda jävla sak för det där uppdraget, och det var att de skulle ha en färdig dator med allt nödvändigt installerat och redo för mig att bara börja jobba. Bad om det för jag vet hur det brukar vara.
Det jag får är en återanvänd dator som jag inte har adminrättigheter på. Jävligt lätt att installera allt skit man behöver för att faktiskt jobba då. Nåväl, börjar med det som funkar. Alla inställningar, rättigheter och så vidare för att jobba på distans är felaktiga. Börjar dra i det med.
Men jävlar i det, om datorn inte får tuppjuck och låser ner den krypterade disken.
Fuck this shit. Jaja, min första vecka tillbaka som sjukskrivning läggs på att få ordning på en datordjävul. Inte mitt problem, men förbannad blir man ju.

Och det andra problemet? Jooo, det nya företaget jag är anställd på har börjat tjata om att jag ska logga in på deras system och fixa tidsrapportering till konsultmäklaren. Loginuppgifterna till konsultmäkaren finns på den nya arbetsmailen. Som man måste logga in på ett VPN för att komma åt. OCh VPNet släpper inte in mig. Alls.
Och de tjatar vidare om att jag måste tidskriva. Jaja, hela jävla veckan går åt för att lösa andras problem. Fy fan vad jag hatar alla jävla IT-bolag och deras totalt jävla värdelösa ny-anställd-system.

På mitt första jobb raljerade och tjatade jag sönder alla chefer som kom inom hörhåll så att vi till slut fick ett standardsätt med datorer som var förinställda och allt bara funkade från första dagen. Så jävla svårt är det inte.
Men hur jävla svårt ska det vara att som IT-bolag ha en vettig IT? :mad::mad::mad::mad:
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det här med att börja jobba igen efter en längre tids sjukskrivning.
Och ha bytt jobb...
Och ha ett uppdrag.

Jag bad om en enda jävla sak för det där uppdraget, och det var att de skulle ha en färdig dator med allt nödvändigt installerat och redo för mig att bara börja jobba. Bad om det för jag vet hur det brukar vara.
Det jag får är en återanvänd dator som jag inte har adminrättigheter på. Jävligt lätt att installera allt skit man behöver för att faktiskt jobba då. Nåväl, börjar med det som funkar. Alla inställningar, rättigheter och så vidare för att jobba på distans är felaktiga. Börjar dra i det med.
Men jävlar i det, om datorn inte får tuppjuck och låser ner den krypterade disken.
Fuck this shit. Jaja, min första vecka tillbaka som sjukskrivning läggs på att få ordning på en datordjävul. Inte mitt problem, men förbannad blir man ju.

Och det andra problemet? Jooo, det nya företaget jag är anställd på har börjat tjata om att jag ska logga in på deras system och fixa tidsrapportering till konsultmäklaren. Loginuppgifterna till konsultmäkaren finns på den nya arbetsmailen. Som man måste logga in på ett VPN för att komma åt. OCh VPNet släpper inte in mig. Alls.
Och de tjatar vidare om att jag måste tidskriva. Jaja, hela jävla veckan går åt för att lösa andras problem. Fy fan vad jag hatar alla jävla IT-bolag och deras totalt jävla värdelösa ny-anställd-system.

På mitt första jobb raljerade och tjatade jag sönder alla chefer som kom inom hörhåll så att vi till slut fick ett standardsätt med datorer som var förinställda och allt bara funkade från första dagen. Så jävla svårt är det inte.
Men hur jävla svårt ska det vara att som IT-bolag ha en vettig IT? :mad::mad::mad::mad:

IT bolag överlag kan ingenting om IT.
Dom kan ta betalt för halvfärdiga produkter så att dom komma och laga det halvklart så dom kan komma igen.

Varje gång vår IT nisse kommer och ska fixa något så fungerar ingenting när han pillat klart.
Jag har lust att ge honom på trynet varje gång jag ser honom.:död
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
IT bolag överlag kan ingenting om IT.
Dom kan ta betalt för halvfärdiga produkter så att dom komma och laga det halvklart så dom kan komma igen.

Varje gång vår IT nisse kommer och ska fixa något så fungerar ingenting när han pillat klart.
Jag har lust att ge honom på trynet varje gång jag ser honom.:död

Det är inte så konstigt att skit inte funkar, egentligen... Jag har lite insiderkunskap på det området eftersom att jag är systemutvecklare, och jag är mer överraskad av att något funkar alls med tanke på hur koden som driver skiten oftast ser ut. :gnissla
Men, tycker ändå att de kan piska skiten till lydnad åt mig så att jag kan lägga min deltid på att faktiskt få jobb gjort istället för att göra sysad-jobb...
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Skit jävla spaghettiätande italienarjävlar .... hur jävla lång tid kan det ta att få hem en sketen reservdel till oss här i norr ... å hur fan kan man bygga en hojjävul som pajar efter 300 mil (fantastisk när den funkar dock...men nu e den värdelös) anno 2015

har vart utan nu i 3v ....sol å värme å hojväder .... skit :näsblod

JAG VILL HA TEBAX MIN HOJ !! :4skrika
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skit jävla spaghettiätande italienarjävlar .... hur jävla lång tid kan det ta att få hem en sketen reservdel till oss här i norr ... å hur fan kan man bygga en hojjävul som pajar efter 300 mil (fantastisk när den funkar dock...men nu e den värdelös) anno 2015

har vart utan nu i 3v ....sol å värme å hojväder .... skit :näsblod

JAG VILL HA TEBAX MIN HOJ !! :4skrika

Köp ett billigt lik att ha sålänge. :fakta
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
mjo , tanken har slagit mig

grabben ska iofs ha 125 såsmåningom ... kanske skulle köpa en å värma upp lite åt han
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
29.06.2015 8:23 Order behandlad: Redo för UPS

30.06.2015 11:22 Hämtningsskanning

30.06.2015 20:30 Avgångsskanning

30.06.2015 23:20 Ankomstskanning

01.07.2015 12:09 Avgångsskanning

02.07.2015 6:00 Ett nödfall eller svåra väderförhållanden har försenat leveransen. / Leveransen kommer att omplaneras.

.........:4skrika
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
mjo , tanken har slagit mig

grabben ska iofs ha 125 såsmåningom ... kanske skulle köpa en å värma upp lite åt han

29.06.2015 8:23 Order behandlad: Redo för UPS

30.06.2015 11:22 Hämtningsskanning

30.06.2015 20:30 Avgångsskanning

30.06.2015 23:20 Ankomstskanning

01.07.2015 12:09 Avgångsskanning

02.07.2015 6:00 Ett nödfall eller svåra väderförhållanden har försenat leveransen. / Leveransen kommer att omplaneras.

.........:4skrika

Logistik verkar vara en oerhört svår branch, riktigt rysligt, för där verkar ju inte finnas _någon_ aktör som verkligen behärskar det.
Logistik & HR. De måste va jäkligt komplicerade.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Logistik verkar vara en oerhört svår branch, riktigt rysligt, för där verkar ju inte finnas _någon_ aktör som verkligen behärskar det.
Logistik & HR. De måste va jäkligt komplicerade.

Logistik bygger ju på ett NP-komplett problem, men de misslyckas ju med allt annat också, så fan vet vad de sysslar med. De flesta andra branscher brukar iaf ge ett sken av att veta vad de håller på med. :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
IT bolag överlag kan ingenting om IT.
Dom kan ta betalt för halvfärdiga produkter så att dom komma och laga det halvklart så dom kan komma igen.
Det är min erfarenhet iaf av systemleverantörer.
De jobbar i huvudsak med säljsnack, och att lura upp folk som inte förstår bättre på att köpa deras produkt. Inte med att faktiskt utveckla & sälja ett bra system som faktiskt fungerar så bra som det kan.

Men förstås när man påpekar detta åt (föredetta) chefen och insinuerar att han inte ska köpa några IT-system om han inte vet hur skiten bör fungera, och exakt vad han köper, så törnar han ju totalt och gapar att det inte är systemets fel att vi (jag) inte kan använda det, för det har han minsann hört att det är bra grejer... Av vem? Jo, av de som sålde det åt honom förstås.... :huvet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Logistik bygger ju på ett NP-komplett problem, men de misslyckas ju med allt annat också, så fan vet vad de sysslar med. De flesta andra branscher brukar iaf ge ett sken av att veta vad de håller på med. :va

Ja, oftast brukar det ju åtminstone gå att köpa sig något som funkar bara man är beredd att betala lite mer för det. Men just inom logistik verkar ju alla pallra bort sig, varje gång. :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är min erfarenhet iaf av systemleverantörer.
De jobbar i huvudsak med säljsnack, och att lura upp folk som inte förstår bättre på att köpa deras produkt. Inte med att faktiskt utveckla & sälja ett bra system som faktiskt fungerar så bra som det kan.

Men förstås när man påpekar detta åt (föredetta) chefen och insinuerar att han inte ska köpa några IT-system om han inte vet hur skiten bör fungera, och exakt vad han köper, så törnar han ju totalt och gapar att det inte är systemets fel att vi (jag) inte kan använda det, för det har han minsann hört att det är bra grejer... Av vem? Jo, av de som sålde det åt honom förstås.... :huvet

Oh yes...
Alla som utvecklar system för en fast peng gör det enligt devisen "så lite vi kan komma undan med"...
Betalar man istället per timme får man "det är aldrig riktigt klart" vilket är lika illa.
Det enda sättet att få ett bra IT-system är att ha en egen stab av IT-folk som bygger och underhåller systemet, och då kan man inte snåla på den staben, utan får betala rätt saftigt för nöjet...

Så, damned if you do, damned if you dont. :D
Och, vi inom IT har kommit undan med bedrägeriet förvånansvärt länge nu. Det finns ju förvisso en del som faktiskt inte gillar det, och vi är i minoritet, och kostar mycket så... Ja... :3freak
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Oh yes...
Alla som utvecklar system för en fast peng gör det enligt devisen "så lite vi kan komma undan med"...
Betalar man istället per timme får man "det är aldrig riktigt klart" vilket är lika illa.
Det enda sättet att få ett bra IT-system är att ha en egen stab av IT-folk som bygger och underhåller systemet, och då kan man inte snåla på den staben, utan får betala rätt saftigt för nöjet...

Så, damned if you do, damned if you dont. :D
Och, vi inom IT har kommit undan med bedrägeriet förvånansvärt länge nu. Det finns ju förvisso en del som faktiskt inte gillar det, och vi är i minoritet, och kostar mycket så... Ja... :3freak

Det är ju konstigt ändå att det inte finns en konkurrens som sätter stopp för sånt där, folk som gör "så lite som möjligt" eller "aldrig får nått riktigt klart" borde ju helt enkelt inte få sälja något.
Men så länge kunden betalar så....

Att säga åt (föredetta) chefen att det är VÅRT fel som kund att det itne fungerar därför att vi trots allt fortsätter att BETALA för sånt skit utan att ställa KONKRETA motkrav var heller inte någon höjdare... :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju konstigt ändå att det inte finns en konkurrens som sätter stopp för sånt där, folk som gör "så lite som möjligt" eller "aldrig får nått riktigt klart" borde ju helt enkelt inte få sälja något.
Men så länge kunden betalar så....

Att säga åt (föredetta) chefen att det är VÅRT fel som kund att det itne fungerar därför att vi trots allt fortsätter att BETALA för sånt skit utan att ställa KONKRETA motkrav var heller inte någon höjdare... :hihi

Största felet är väl lite som du säger att de som beställer inte har en aning om hur man ska beställa, ställa krav och sånt. Det är lite som om någon blond kvinna kommer in på en ohederlig bilmek... Bara att räkna med att hon blir skinnad. :hihi
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top