Idag är jag förbannad därför att...

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag förstår inte hur lokaltrafiken kan fortsätta att misskötas som den gör.
Skulle aldrig accepteras i andra länder att tåg efter tåg utgår, information ljugs ihop eller alla förseningar som är dag ut och dag in.
Nu hoppar man på ett tåg vid södra station som ska gå mot Bålstad, halvvägs till centralen kommer info om att tåget ska tas ur trafik o alla ska byta till tåget mitt emot på samma plattform. När vi kommer fram finns inget tåg där och helt plötsligt informeras om att tåget mot Bålstad avgår nu från en annan plattform.
Jag avskyr SL!!! Avskyr!!!

Sur då förstås!

They Call you SL, they Call you SL.. It's not your name, its not your name! :mattias
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag förstår inte hur lokaltrafiken kan fortsätta att misskötas som den gör.
Skulle aldrig accepteras i andra länder att tåg efter tåg utgår, information ljugs ihop eller alla förseningar som är dag ut och dag in.
Nu hoppar man på ett tåg vid södra station som ska gå mot Bålstad, halvvägs till centralen kommer info om att tåget ska tas ur trafik o alla ska byta till tåget mitt emot på samma plattform. När vi kommer fram finns inget tåg där och helt plötsligt informeras om att tåget mot Bålstad avgår nu från en annan plattform.
Jag avskyr SL!!! Avskyr!!!
Det är massinvandringens fel, hade sd skött lokaltrafiken istället för sl hade allt funkat smärtfritt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag förstår inte hur lokaltrafiken kan fortsätta att misskötas som den gör.
Skulle aldrig accepteras i andra länder att tåg efter tåg utgår, information ljugs ihop eller alla förseningar som är dag ut och dag in.
Nu hoppar man på ett tåg vid södra station som ska gå mot Bålstad, halvvägs till centralen kommer info om att tåget ska tas ur trafik o alla ska byta till tåget mitt emot på samma plattform. När vi kommer fram finns inget tåg där och helt plötsligt informeras om att tåget mot Bålstad avgår nu från en annan plattform.
Jag avskyr SL!!! Avskyr!!!

Min fråga är: hur många andra länders kollektivtrafik har du provat?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jävla oflyt man har då :brinnerup Va brukar ett OW-cert ligga på där uppe ungefär?

Runt 600 dollar ligger billigaste paketen på och <1000 med mer tid på revet

De blir mindre om du gör teorin på nättet innan, vilket jag skulle rekomendera istället för att sitta i ett klassrum och kolla tråkiga videos och dras med tyskar/japaner som inte riktigt förstår engelska och sinkar alla när läraren får förklara allt.. (där har vi mitt bidrag till att va förbanad:brinnerup)

Skulle jag va du skulle jag satsa på att göra teorin innan (120ish aud) Sen prata med dykcenter om att du vill ha en dag i pool, 2 dagar på dagsbåten (åker till övernattningsbåten på andra dagen) och sen 1 dygn på övernattnings båten.

Det borde bli runt 800 så lite mer men tidseffektivt och du får ditt cert på em dag tre vilket innebär att du kan utnyttja kvällsdyket och morgondyket på övernattningsbåten vilket du inte kan med paketen dem säljer.

vill du snåla riktigt kan du skippa övernattningsbåten helt (då blir de kanske 500) men va e poängen då? Då får du högst ett fritt dyk istället för 4-5 och tro mig nattdyk och morgondyk på berriärrevet är bland de bästa dyk du kan ha så varför inte njuta när du ändå e här?

Om du känner för att ta det mellan juni och mitten av juli pma mig så försöker jag prata ihop paketet åt dig och ser till att jag jobbar då så kan jag guida dig till de bästa ställena på sista dyken gratis iaf. Vilket är typ 50 dollar per dyk annars, de och bistå med soffa är nog de bästa jag kan göra åt dig :)

Eller om du tar certet i brisbane så är du vällkomen att komma upp så kan du få guidade dyk och en soffa att slagga på ändå! :banana
 
Last edited:

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Ort
Söder om ekvatorn
Hoj
Honda CBR600RR -06
Runt 600 dollar ligger billigaste paketen på och <1000 med mer tid på revet

De blir mindre om du gör teorin på nättet innan, vilket jag skulle rekomendera istället för att sitta i ett klassrum och kolla tråkiga videos och dras med tyskar/japaner som inte riktigt förstår engelska och sinkar alla när läraren får förklara allt.. (där har vi mitt bidrag till att va förbanad:brinnerup)

Skulle jag va du skulle jag satsa på att göra teorin innan (120ish aud) Sen prata med dykcenter om att du vill ha en dag i pool, 2 dagar på dagsbåten (åker till övernattningsbåten på andra dagen) och sen 1 dygn på övernattnings båten.

Det borde bli runt 800 så lite mer men tidseffektivt och du får ditt cert på em dag tre vilket innebär att du kan utnyttja kvällsdyket och morgondyket på övernattningsbåten vilket du inte kan med paketen dem säljer.

vill du snåla riktigt kan du skippa övernattningsbåten helt (då blir de kanske 500) men va e poängen då? Då får du högst ett fritt dyk istället för 4-5 och tro mig nattdyk och morgondyk på berriärrevet är bland de bästa dyk du kan ha så varför inte njuta när du ändå e här?

Om du känner för att ta det mellan juni och mitten av juli pma mig så försöker jag prata ihop paketet åt dig och ser till att jag jobbar då så kan jag guida dig till de bästa ställena på sista dyken gratis iaf. Vilket är typ 50 dollar per dyk annars, de och bistå med soffa är nog de bästa jag kan göra åt dig :)

Eller om du tar certet i brisbane så är du vällkomen att komma upp så kan du få guidade dyk och en soffa att slagga på ändå! :banana
Grymt! Och tack för all info! :banana Du har PM
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
För att det fortfarande är kallt och jävligt och chefen gav mig ledigt resten av veckan. vad fan tänkte han jag skulle göra nu då ? gaaah vill ha sommar och varmt nu.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Man kollar SMHI på morgonen, det ska vara sol hela dagen. När man ska hem från jobbet så bara öser det ner, så där jävla mycket så man vet att man är sjöblöt bara man går över parkeringen till hojen. Väntade en halvtimme, regnade lite mindre då i alla fall. Fast det blev nog den vackraste regnbåge jag någonsin sett.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Just monterat i SMH10Ren i hjälmen, ska till att testa att koppla ihop den med mobilen, och se på fan, den trasiga systemuppdateringen dödade blåtanden i mobilen. :huvet:huvet:huvet Köper nog fan en billig skitmobil att köra spotify och sånt på när jag kör hoj. Den här mobilen är ju helt jävla fantastiskt enerverande. Inte finns någon cyanogenmod för den heller. :gnissla
Och supporten var helt värdelös.
HAde det inte varit för den trasiga uppdateringen hade jag varit förbannat nöjd med den, förutom den exceptionellt värdelösa kameran, men nu vetefan.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Glömde lösen till iTunes, iCloud och skulle bara köpa lite musik.
Efter att ha svarat på kuggfrågor och lyckas komma på ett nytt lösen som måste innehålla minst åtta siffror, minst en liten bokstav, minst en stor bokstav och inte ha använts det senaste året, så köpte jag givetvis musik jag redan hade på cd.... :brynad
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle på släktmiddag idag på finare restaurang på landsbyggden. Perfekt läge att vira ut kawan på lite slingriga vägar!:yoparty
Först kom regnet...
Sen vid en växling under en omkörning brast gaswiren...
Bah. :huvet

Edit: Sen måste jag dras med släkten också. :huvet
 
Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Glömde lösen till iTunes, iCloud och skulle bara köpa lite musik.
Efter att ha svarat på kuggfrågor och lyckas komma på ett nytt lösen som måste innehålla minst åtta siffror, minst en liten bokstav, minst en stor bokstav och inte ha använts det senaste året, så köpte jag givetvis musik jag redan hade på cd.... :brynad

Tror du inte att du skulle komma bättre överens med Google Play? :brynad
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle på släktmiddag idag på finare restaurang på landsbyggden. Perfekt läge att vira ut kawan på lite slingriga vägar!:yoparty
Först kom regnet...
Sen vid en växling under en omkörning brast gaswiren...
Bah. :huvet

Edit: Sen måste jag dras med släkten också. :huvet

Kommer att bli ytterst svårt att inte impulsköpa en mille factory nu. :gnissla
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Glömde lösen till iTunes, iCloud och skulle bara köpa lite musik.
Efter att ha svarat på kuggfrågor och lyckas komma på ett nytt lösen som måste innehålla minst åtta siffror, minst en liten bokstav, minst en stor bokstav och inte ha använts det senaste året, så köpte jag givetvis musik jag redan hade på cd.... :brynad

Det där känner jag igen. Brukar köpa ett album vartannat år på itunes ungefär.
Blir så trött på att behöva installera om och byta lösenord och hela köret varje jevla gång.

Varför går det inte söka i store direkt på webben?

Arrrrg blir man.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top