Idag är jag förbannad därför att...

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Idag är jag sur för att min idiot till kollega, som visserligen har sagt upp sig, har en massa saker att göra men väljer att gå hem en timme tidigare.

Samtidigt har jag inget att göra men måste ändå stanna kvar för att kunna ta telefonen, packa ordrar och svara på frågor från kunderna. Något han borde kunna göra efter 6 månader på jobbet men mer eller mindre vägrar.

Tilläggas ska att mannen är 45 och ganska så väl meriterad.:huvet

Poängen med en ute-säljare är väll att de faktiskt ska vara ute och träffa sina kunder, eller?
Känner att det blir svårt för mig att sköt mitt jobb när jag inte kan lämna kontoret för att puckot behagar åka hem bara för att chefen inte är här.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag är jag sur för att min idiot till kollega, som visserligen har sagt upp sig, har en massa saker att göra men väljer att gå hem en timme tidigare.

Samtidigt har jag inget att göra men måste ändå stanna kvar för att kunna ta telefonen, packa ordrar och svara på frågor från kunderna. Något han borde kunna göra efter 6 månader på jobbet men mer eller mindre vägrar.

Tilläggas ska att mannen är 45 och ganska så väl meriterad.:huvet

Poängen med en ute-säljare är väll att de faktiskt ska vara ute och träffa sina kunder, eller?
Känner att det blir svårt för mig att sköt mitt jobb när jag inte kan lämna kontoret för att puckot behagar åka hem bara för att chefen inte är här.

Skvallra för chefen kanske? Ett enkelt litet telefonsamtal bara:

"Ja tjena du, karljan behagade dra hem en timme tidigare så nu sitter jag fast med de uppgifter han egentligen borde utföra och kan således inte sköta mina egna. Vad göra?"

Din chef måste väl ändå inse att karln är ett stolpskott?:va
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Skulle precis posta samma sak... Bind ihop fötterna på packet, släng repet runt dragkroken å släpa dom till längst bort belägna landsgräns å skrapa slamsorna över kanten... Ja blir sällan djupt förbannad men nu e ja ilsk :mad:

Det är en ganska hetsig diskusion på den sidan.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har varit en del i trakterna av Mariannelund.
Med den befolkningen så borde det vara svårt att hitta en riktig idiot, rent statistiskt.
Åtta stycken!
Fanimej otroligt.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

Antagligen vi själva med våra skitstraff.

Gratis boende och mat samt ett skadestånd som man aldrig kan betala eftersom man bara jobbar svart jämfört med sharia.

Äktenskapsbrott/sexuellt umgänge utanför äktenskap, zina, kan medföra stening till döds om man är gift (med vissa modifikationer vid äktenskapsproblem). Till detta kommer 100 piskrapp för ogifta, fria muslimer och 50 piskrapp för slavar, icke-muslimer, gifta eller ogifta. (Enligt Koranen 24:2 är straffet för äktenskapsbrott offentligt spöstraff med 100 piskrapp för såväl kvinnor som för män.)
Stöld kan medföra stympning/amputering av höger hand. (Enligt Koranen 5:38 är straffet för stöld att få handen avhuggen).
Rån (landsvägsröveri, väpnat överfall) som leder till död kan medföra korsfästning (om rånet inte lett till döden behandlas det som vanlig stöld).
Falsk anklagelse för äktenskapsbrott eller sexuellt umgänge utanför äktenskap kan medföra 80 piskrapp för fria män och 40 för slavar.
Berusning kan medföra 80 piskrapp.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Människor rent generellt idag. Otroligt att med tanke på att det bor 7 miljarder människor på denna jord att man lyckas trycka in ett så stort antal idiotiska människor på ett och samma ställe. Fy fan. Fy fan för människor. Jag önskar att jag hade en egen planet som jag kunde bo på.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Människor rent generellt idag. Otroligt att med tanke på att det bor 7 miljarder människor på denna jord att man lyckas trycka in ett så stort antal idiotiska människor på ett och samma ställe. Fy fan. Fy fan för människor. Jag önskar att jag hade en egen planet som jag kunde bo på.

Du jobbar ju på planet, skaru bo på jobbet? :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Människor rent generellt idag. Otroligt att med tanke på att det bor 7 miljarder människor på denna jord att man lyckas trycka in ett så stort antal idiotiska människor på ett och samma ställe. Fy fan. Fy fan för människor. Jag önskar att jag hade en egen planet som jag kunde bo på.

Du bor ju på ISS, där är det väl aldrig fler än 7 människor?.
 

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Mitt emot kyrkogården, framför djursjukhuset
Hoj
Kawasaki kdx 250
Idag är jag så förbannad att jag skulle kunna spricka!
Fick brev från transportstyrelsen där det står att tack vare att jag har ADHD och medicinerar för den så måste jag lämna läkarintyg typ en gång per år för att få behålla mina körkort! Jag körde både bil o mc i 6 år innan jag fick min diagnos och det gick bra. Sen körde jag bil, mc, lastbil OCH buss med diagnos och medicin i 5 år och det har oxå gått jävligt bra. Men nu när jag sökte lämp för CE så kom det fram att jag har ADHD och medicinerar vilket gör att jag helt plötsligt måste bevisa att jag är körduglig!!!!!! :mad: :va :huvet :dummer :gråta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idag är jag så förbannad att jag skulle kunna spricka!
Fick brev från transportstyrelsen där det står att tack vare att jag har ADHD och medicinerar för den så måste jag lämna läkarintyg typ en gång per år för att få behålla mina körkort! Jag körde både bil o mc i 6 år innan jag fick min diagnos och det gick bra. Sen körde jag bil, mc, lastbil OCH buss med diagnos och medicin i 5 år och det har oxå gått jävligt bra. Men nu när jag sökte lämp för CE så kom det fram att jag har ADHD och medicinerar vilket gör att jag helt plötsligt måste bevisa att jag är körduglig!!!!!! :mad: :va :huvet :dummer :gråta

Har du läkarens namn, jag tänker skicka en bukett blommor.

ADHD medicin kan göra folk sega i skallen och folk som är sega i skallen ska inte vara i trafiken.

Det är väl jättebra att dom följer upp hur du svarar på medicinerna, att dom inte har gjort det tidigare är dock skrämmande.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har du läkarens namn, jag tänker skicka en bukett blommor.

ADHD medicin kan göra folk sega i skallen och folk som är sega i skallen ska inte vara i trafiken.

Det är väl jättebra att dom följer upp hur du svarar på medicinerna, att dom inte har gjort det tidigare är dock skrämmande.

Kan inte göra annat än att hålla med. :tummenupp

Sen är det ju såklart trist för dig (Bruzda) som är den berörda i det hela...
 

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Mitt emot kyrkogården, framför djursjukhuset
Hoj
Kawasaki kdx 250
Har du läkarens namn, jag tänker skicka en bukett blommor.

ADHD medicin kan göra folk sega i skallen och folk som är sega i skallen ska inte vara i trafiken.

Det är väl jättebra att dom följer upp hur du svarar på medicinerna, att dom inte har gjort det tidigare är dock skrämmande.

Har man en gång redan fått läkarintyg på att man är körduglig på sin medicin så ska man väl inte behöva fixa nytt läkarutlåtande varje år. Jag äter fortf samma medicin nästa år så vad är skillnaden. Jag är dessutom yrkeschaufför och kör minst 40 timmar i veckan så då borde väl redan olyckan varit framme? Transportstyrelsen visste inget om min ADHD då jag fick diagnosen som vuxen när jag redan hade tagit ABCD. Men eftersom man lämnar urinprov när man fixar lämp (vilket jag gjorde i dec eftersom jag skulle ta mitt CE) så skrev jag snällt i papperna att jag har ADHD och tar medicin för detta. Jag träffar en läkare minst 2 ggr per år tack vare att jag medicinerar och om han skulle tycka att jag inte var körduglig så skulle han "tagit" mitt körkort. Och sen tycker jag att du ska hälsa dom du känner som blir sega i huvudet utav sin medicin att dom tar fel dos eller medicin för det är inte meningen att man ska bli seg utan tvärtom vi ska bli mer alerta och uppmärksamma.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top