OliverKmark
Rostfri
Sjuk och perfekt väder .. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns ett superenkelt sätt att undvika det på.
Finns ett superenkelt sätt att undvika det på.
Ge fan i att sätta låset precis framför oket!
Bekvämt, men fullkomligt dumt i hela huvudet.
Man får ju nästan 2 meter accelerationssträcka
innan det säger pang! Lågstadiefysik!
Tur för dig att de inte gav betyg i lågstadiet då, vare sig i matte eller fysik
Eller iofs, du kanske har ovanligt stora hjul, typ 80" eller nåt![]()
Helt utan att räkna på det skulle jag gissa att man har en rullomkrets på 180cm ungefär, jag har inga däck att mäta/räkna på här men i min värld är det nästan två meter...
Ok, jag räknade iofs inte med att man hade 17" stora skivbromsarHan kanske kör en sån där efterbliven Buell med fulbromsar.
Typ en meter skulle jag gissa på max men det är ju bara jag...
Öhm Gick inte så bra för dig på matten va?Ok, jag räknade iofs inte med att man hade 17" stora skivbromsarHan kanske kör en sån där efterbliven Buell med fulbromsar.
Typ en meter skulle jag gissa på max men det är ju bara jag...
Finns ett superenkelt sätt att undvika det på.
Ge fan i att sätta låset precis framför oket!
Bekvämt, men fullkomligt dumt i hela huvudet.
Man får ju nästan 2 meter accelerationssträcka
innan det säger pang! Lågstadiefysik!
Låset skall sitta kloss mot okets baksida!
Då är hjulet låst och det enda som händer är att
man går omkull om man framhärdar i att köra med lås.
Men bromsskivan är hel.
(Med brasklappen att har du 40" brett dragracingslicks med lim och
topfuelmotor med rätt utväxling så kan du nog pajja skivan.
Dock fortfarande alltid bättre med låset bakom oket.)
![]()
Mycke folk blire....
/e
Haha!
Räkna med bråk!
Anyway, det är som som GUW skrev.
Ett vanligt 120/70ZR17" sporthojsframdäck har en diameter på ca 60cm, vilket ger en rullomkrets på ca 188cm.
Men även om man sätter låset 'bara' en meter från oket så är det fortfarande
en oändligt skillnad i impact velocity eller vad det nu kan tänkas heta på schwänska.
Tänk att först hålla en slägga mot bromsskivan och trycka med några kilos kraft.
Tänk sedan att börja samma kraftansättning en meter innan du kommer fram till skivan.
Bonk! Skev!
Fast gummisnutten var ju också bra.
Själv kör jag med bygellås i bakhjulet.
Eller kör och kör, har i alla fall försökt ett par gånger.
Det är ingen som ser att ett par ekrar är lite sneda.
/e
anslagskraft stämmer väl bättre?Anslagshastighet kanske?![]()
Fast gummisnutten var ju också bra.
Andra dagen i rad som ungen vaknar 06.15![]()
Det är inte bara bra, det är idiotsäkert, det är provat på mig!!!!
(ehh, hur lät det där nu)
Ok, jag räknade iofs inte med att man hade 17" stora skivbromsarHan kanske kör en sån där efterbliven Buell med fulbromsar.
Typ en meter skulle jag gissa på max men det är ju bara jag...
Sovmorgon med andra ord?Andra dagen i rad som ungen vaknar 06.15![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |