Idag är jag förbannad därför att...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Har lagt ut lite varor på Blocket som blev över efter badrumsrenoveringen. Sprillans nytt men vill bli av med skiten så har dumpat priserna rejält. Annonsjäveln gick på en hundring och folk ringer och mailar som idioter och köper skiten över telefon. Tror ni nån dyker upp? Till råga på allt är det alltid nån fan som ska pruta ytterligare av nån konstig anledning. Nää, nu har jag ruttnat på det här, jag kör över skiten med bilen och plattar till grejerna så dom får plats i soptunnan. Vad fan är det för fel på folk.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Har lagt ut lite varor på Blocket som blev över efter badrumsrenoveringen. Sprillans nytt men vill bli av med skiten så har dumpat priserna rejält. Annonsjäveln gick på en hundring och folk ringer och mailar som idioter och köper skiten över telefon. Tror ni nån dyker upp? Till råga på allt är det alltid nån fan som ska pruta ytterligare av nån konstig anledning. Nää, nu har jag ruttnat på det här, jag kör över skiten med bilen och plattar till grejerna så dom får plats i soptunnan. Vad fan är det för fel på folk.

Får mig att tänka på brorsan, han annonserade ut en fin garderob för en femhunka, nypris 4500:- Garderoben var nästan ny, och folk ringde och prutade. Bror avböjde vänligen men bestämt affär efter affär, tills en vettig ringde. De kom överens, och hon tjöpte den över telefon. Hon avslutade lite snyggt med, -"Tror du att du skulle kunna köra hem den till mig, det är bara 5 mil?"
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Får mig att tänka på brorsan, han annonserade ut en fin garderob för en femhunka, nypris 4500:- Garderoben var nästan ny, och folk ringde och prutade. Bror avböjde vänligen men bestämt affär efter affär, tills en vettig ringde. De kom överens, och hon tjöpte den över telefon. Hon avslutade lite snyggt med, -"Tror du att du skulle kunna köra hem den till mig, det är bara 5 mil?"

Det var nog inte garderoben hon var ute efter....
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
-"Tror du att du skulle kunna köra hem den till mig, det är bara 5 mil?"

Satan - vilken invit! Öppet mål ju....

Till mig mailade en dam från Göteborg (+50 mil) och frågade om jag kunde tänka mig "skicka diskbänken" utlagd för sketna 300 spänn till henne... Wtf?

"- Jajemensan, vänta lite så kvistar jag ner till postkontoret (eller Ica eller vars fan man nu går nånstans) och ber dem slå in den i presentpapper och limmar på ett par kilo frimärken, no problem!".. :huvet
Tror inte det var min kropp hon var ute efter -tyvärr..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Svensk adressändring, posten och kronkalle dont mix.
Har just flyttat och anmält det till adressändring, skatteverket har bekräftat. Posten tar tolvdagar på sig att skicka ett 10 dagars inkassokrav (p-bot där boten blivit snod av en lustigkurre)
när jag får den betalar jag men då har kronkalle redan skickat krav, till min gamla adress... Hade de inte varit för nya ägaren hade jag aldrig fått reda på det och jag hade fått en anmärkning, nu fick jag "bara" betala 860 kr för de och ett par hundra för tre andra räkningar som hunnit gå till inkasso...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Svensk adressändring, posten och kronkalle dont mix.
Har just flyttat och anmält det till adressändring, skatteverket har bekräftat. Posten tar tolvdagar på sig att skicka ett 10 dagars inkassokrav (p-bot där boten blivit snod av en lustigkurre)
när jag får den betalar jag men då har kronkalle redan skickat krav, till min gamla adress... Hade de inte varit för nya ägaren hade jag aldrig fått reda på det och jag hade fått en anmärkning, nu fick jag "bara" betala 860 kr för de och ett par hundra för tre andra räkningar som hunnit gå till inkasso...

Jag råkade ut för en liknande veva. Oerhört skoj för mig var att det var telenor, som skickar räkningarna för det andra numret till rätt adress... De kom aldrig ens på tanken att den här andra adressen som de skickar till inte blir betalda, så de kanske skulle kunna skicka till den där räkningarna blir betalda.. Näääh.. >.<
Var först när fogden fick ärendet som det var någon som hade hjärnceller nog att faktiskt skicka till min nuvarande adress. :huvet
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Satan - vilken invit! Öppet mål ju....

Till mig mailade en dam från Göteborg (+50 mil) och frågade om jag kunde tänka mig "skicka diskbänken" utlagd för sketna 300 spänn till henne... Wtf?

Sålde ett 250 liters akvarium med alla tillbehör en gång. En kille, typ 16 bast, vill köpa och tänkte ta det på pendeltåget till andra sidan stan. Han ville verkligen ha ett akvarium och var angelägen om just mitt. Historien slutade med att han fixade skjuts med bil...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Borde inte brev dyka upp efter max 2 arbetsdagar?
En datorbutik ska skicka mej en fraktsedel så jag kan skicka in datorn på reparation (reklameras). Det var torsdag förra veckan och det har fortfarande inte dykt upp nån fraktsedel.
Kunde de inte bara ha epostat en kopia så hade jag skrivit ut den och datorn hade varit hos dem nu?

Tills vidare måste jag använda min halvdöda reservdator vilket innebär surfande från TV-soffan.
Livet e hårt.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Borde inte brev dyka upp efter max 2 arbetsdagar?
En datorbutik ska skicka mej en fraktsedel så jag kan skicka in datorn på reparation (reklameras). Det var torsdag förra veckan och det har fortfarande inte dykt upp nån fraktsedel.
Kunde de inte bara ha epostat en kopia så hade jag skrivit ut den och datorn hade varit hos dem nu?

Tills vidare måste jag använda min halvdöda reservdator vilket innebär surfande från TV-soffan.
Livet e hårt.

Om de använder ups så emailas en elektronisk fraktsedel på studs till din email. De kan även välja stenåldersmetoden att skriva ut och skicka, a-post dagen efter B-post 2-5 arbetsdagar med postnord.

Man kan dock inte lita på det då jag o killen fick ett påskkort förra helgen från hans brorsdotter som skickades i påskas. :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mitt paket å andra sidan måste tullas in....
Jävla clowner, ni har fan fått tillräckligt! :mad:
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Helvete :mad:

I mitt garage har en äldre dam sin bil parkerad och jag har hjälpt henne nån gång med den, därför har vi varandras mobilnummer.
Hon heter Gun.

Jag har en kompis som också heter Gun och jag skickade följande sms till henne idag:
"Hej ditt gamla härke och grattis på namnsdagen"

Givetvis råkade jag skicka till fel Gun.
Vad gör jag nu, låtsas som om det regnar eller?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Helvete :mad:

I mitt garage har en äldre dam sin bil parkerad och jag har hjälpt henne nån gång med den, därför har vi varandras mobilnummer.
Hon heter Gun.

Jag har en kompis som också heter Gun och jag skickade följande sms till henne idag:
"Hej ditt gamla härke och grattis på namnsdagen"

Givetvis råkade jag skicka till fel Gun.
Vad gör jag nu, låtsas som om det regnar eller?

Hahahahahaha
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Helvete :mad:

I mitt garage har en äldre dam sin bil parkerad och jag har hjälpt henne nån gång med den, därför har vi varandras mobilnummer.
Hon heter Gun.

Jag har en kompis som också heter Gun och jag skickade följande sms till henne idag:
"Hej ditt gamla härke och grattis på namnsdagen"

Givetvis råkade jag skicka till fel Gun.
Vad gör jag nu, låtsas som om det regnar eller?

Du bemöter dina medmänniskor utan pejorativa tillmälen framgent?








Naah, bro. Du väntar på en inbjudan till "the Gun Show"
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top