Idag är jag förbannad därför att...

Det här är ju ett av få ställen på nätet med rejält högt i tak, så hoppas och tror att det inte påverkar särskilt mycket att du är admin.

Apropå hoj, vad är du sugen på för sort?
Vi får se vad jag har råd med. Köpt hus med direktverkande el... haha så eh, måste nog prioritera det. Men om hoj, så några tiotusenlappar. Bara något med 2 hjul :) Känna att man kan komma ut och köra en sväng liksom. Fikahoj alltså :)

Jag landade på 4,24 med allt. De har varit usla på att förvalta priset (semi-bundet). Jag vet några som kört rörligt, dock ej timpris och som kommit billigare undan. Får se om det ordnar upp sig framåt våren. Just nu suger det rejält efter smockorna med 15+13+11 tusen i följd. Det är mycket skatt och avgifter på det...
Vill du byta bolag? Aktuellt för min del. Då kan man begå ett planerat avtalsbrott. Det innebär, enligt den informative herrn på mitt mediokra bolag, att man får betala sig ur det genom att erlägga fasta avgifter samt en fastställd summa för själva avtalsbrottet om ca 500 spänn. För min del ca 1300 kr inalles. I ditt fall borde det betala sig. Tveksamt för mig pga ringa förbrukning. Snarare en principfråga för mig, men jag är inte klar med mina överläggningar med mig själv och nu har jag tydligen placerat mig i kö.

Last edited:
Jag landade på 4,24 med allt. De har varit usla på att förvalta priset (semi-bundet). Jag vet några som kört rörligt, dock ej timpris och som kommit billigare undan. Får se om det ordnar upp sig framåt våren. Just nu suger det rejält efter smockorna med 15+13+11 tusen i följd. Det är mycket skatt och avgifter på det...
Ja, vi kör timpris och landade totalt, med allt inräknat på 2,98 kr/kwh, sen sålde vi lite el med. Solcellerna som det investerades i för snart två år sen passar absolut inte in i den här tråden dock, för de gör mig inte alls förbannad. :crash

Vi får se vad jag har råd med. Köpt hus med direktverkande el... haha så eh, måste nog prioritera det. Men om hoj, så några tiotusenlappar. Bara något med 2 hjul :) Känna att man kan komma ut och köra en sväng liksom. Fikahoj alltså :)
En thunderace har du råd med, värdens bästa hoj enligt en massa personer på sporthoj??

Saknar ro att njuta av sånt jag njutit av tidigare.

Det gör mig förbannad. Och ledsen. Och litet sorgsen.

Har upplevt både kids och Virago, vet vad som dödar själen mest...:gnissla
Nåja, inte för att vara den som är den, men det är skillnad på om det är egna barn.
Åtminstone för de allra flesta.

Barn för ju någonting gott med sig iaf, även om det tar många timmar i anspråk.
Jobb och sambo däremot, fy satan.

Biltemas värdelösa jävla utomhustimer som inte klarar minusgrader.
Två dagar i rad nu med en bit under -20° på morgonen där man kommer ut till en kall bil för att inte motor/kupevärmaren startat.

Bilbutteriks tänker på din elförbrukning :tummenupp

Japp, automatisk elransonering när det blir kallt och folk behöver värma sina hus. :ROFLMAO:

En bekant har fjärrkontroll på sitt motorvärmruttag, men det är lite på gränsen räckviddsmässigt, så ibland när han nar tryckt igång har inte signalen kommit fram.

Han monterade ett grenuttag och en gammal sladdlampa med en röd diodlampa i, nu ser han från fönstret om lampan lyser, då har signalen gått fram och startat värmaren.

Det kan ju Wunder gör från sin timer också om han har möjlighet att se lampan, så kan han stega ut i pyjamasen och stoppa sladden direkt i uttaget.

Jag hade en bekant på 80 talet som bodde i en lägenhet där dom hade en strömbrytare i hallen på varje lägenhet som slog på motorvärmaruttaget, men tekniken har väl inte kommit så långt än...

I garaget har jag en 4G-router för larm och div fjärrstyrning då husets WiFi inte når dit.
Till den anslöt jag 2st https://www.kjell.com/se/produkter/...leverio-smart-fjarrstrombrytare-2300-w-p51701 som sitter i skyddade uttag och styr motro/kupevärmare. Fungerar utmärkt.

Jag har något gammalt telldus-system, men det är ett lotteri om den slår igång något

Jag har den kopplad till ett extra-element i en lokal som jag försöker hålla 10+, och en inne/ute sensor som känner av temperaturen, kryper inne tempen under +10, eller utetempen under -25 så slår det igång, just det uttaget brukar inte klicka, men sen har jag två uttag till som är mera opålitliga.

Hade det funkat mera pålitligt så hade jag absolut kört telldus på motorvärmaren också.
Vad jag har förstått så har dom moderna systemen tvåvägskommunikation så att man får kvittens på att det verkligen har slagit igång, och om något ska slå igång på timer inte går igång får man en notis, men jag har inga planer på att köpa nytt än

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D