Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Här badar dom hästar på den lokala badplatsen.

Dom djuren har avgasproblem.

Dom rider IOFS inte ut på sandstranden, utan från en udde som avgränsar stranden.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
..och i princip käkar o skiter dom bara ut gräs, ändå. Fast jag skulle inte heller vara så imponerad av hästpellets på stranden men men.

Nej, jag vet inte om jag tycker att hästskit är mindre motbjudande än hundskit.

Den lokala cykelbanan hade ett tag en handgjord skylt "Horseshit road" men akta dig om du inte tar upp efter hunden som skiter en meter utanför cyklbanan.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hur plockar du upp kisset? Ja, jag vet att både småbarn och fiskar redan kissar i vattnet men jag tycker det räcker med det.
De hundägare som är rimligt vettiga rastar inte hunden på badstranden eller i omedelbar närhet till den.

Nu ska det tilläggas att stranden i fråga inte är en stor sandstrand utan mer i form av terrängavsnitt vid sjö som lämpar sig för bad.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Folk som kör högtalare på telefånen och låter hela lokalen få vara med på deras, numera, gruppsamtal.
Sen detta, varför håller dessa människor telefånen som en bredd knäckemacka?
....oftast pratar de ett utrikiskt språk.
Man blir förbannad.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Folk som kör högtalare på telefånen och låter hela lokalen få vara med på deras, numera, gruppsamtal.
Sen detta, varför håller dessa människor telefånen som en bredd knäckemacka?
....oftast pratar de ett utrikiskt språk.
Man blir förbannad.

Kvinnor!
Kvinnor håller telefonen som en bredd knäckemacka framför sig även om dom har headset?

Fråga om dom har tänkt ta en tugga.

Men högtalartelefon är ett satans otyg, dels att folk använder den offentligt, men dels klipper det och låter jävligt illa när man pratar med någon som gör så.

Jag uppfostrade en bekant som alltid ringer via högtalartelefon genom att alltid säga "Vad sa du" och "det klipper, jag hör inte vad du säger" osv tills hon kopplar om och använder telefonen som en telefon.

Fast droppen var nog när jag sa "Har du blivit av med könsvårtorna än" när hon körde högtalartelefon på café och jag hörde alla andra gästers samtal.

Hon är dessutom en sån som ringer någon, vem som helst, så fort hon har en minut över, hon har inget att prata om utan vill bara fördriva tid.
I kön på ICA? Telefon (även medans hon betalar)
I bilen? Telefon
När hon lagar mat? Telefon
När hon tvättar hunden? Telefon

Jag undrar vem hon ringer när hon kn*llar? Lyckligtvis inte mig IAF
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Folk som kör högtalare på telefånen och låter hela lokalen få vara med på deras, numera, gruppsamtal.
Sen detta, varför håller dessa människor telefånen som en bredd knäckemacka?
....oftast pratar de ett utrikiskt språk.
Man blir förbannad.
De kanske har en likadan telefon som jag, aset är inte ett år gammalt.
Den har tydligen två mikrofoner.
Den som är för normalt samtal är redan trasig.
Högtalare fungerar dock.

Man skall tydligen ge fan i att köpa billigaste modellen. :mad:

Jag har iofs löst problemet genom att vägra prata i telefon över huvud taget. Rätt skönt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Alla de där personerna som vägrar prata i telefonen stör mig. Man ringer utan att få svar, ibland får man ett SMS sekunder efteråt.

Inga av mina bekanta gör så annat än om de skulle sitta i möte men bland mina kunder verkar det vara det normala att inte svara på telefonnummer man inte känner igen. Extra vanligt förekommande bland kärringar samt personer under 30.

Samma typ av personer kan skicka ett SMS "Jag passerar dig om 5 minuter kan jag hämta mina prylar?" Sen kan det ta några timmar innan jag ser meddelandet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Alla de där personerna som vägrar prata i telefonen stör mig. Man ringer utan att få svar, ibland får man ett SMS sekunder efteråt.
Jag svarar, men är det ett okänt nummer svarar jag med ett surt "Hallå"
I 9 fall av 10 är det en försäljarjävel som börjar med:
"Ja hej, är det förnamn efternamn jag pratar med?"
Då brukar jag fråga "Vad gäller det"
Om det mot förmodan är något jag är intresserad av så fortsätter konversationen, annars klickar jag bort det utan ett ord till.
Sedan blockar jag numret.

Det blir färre och färre om man sköter om sin blocklista.
Jag hoppas komma ner till att 5 av 10 är försäljarjävlar.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag svarar, men är det ett okänt nummer svarar jag med ett surt "Hallå"
I 9 fall av 10 är det en försäljarjävel som börjar med:
"Ja hej, är det förnamn efternamn jag pratar med?"
Då brukar jag fråga "Vad gäller det"
Om det mot förmodan är något jag är intresserad av så fortsätter konversationen, annars klickar jag bort det utan ett ord till.
Sedan blockar jag numret.

Det blir färre och färre om man sköter om sin blocklista.
Jag hoppas komma ner till att 5 av 10 är försäljarjävlar.
Jag har tröttnat på "engelska" scammers, kryptovalutakrängare etc så jag pratar bara svenska med okända telefonnummer........
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har tröttnat på "engelska" scammers, kryptovalutakrängare etc så jag pratar bara svenska med okända telefonnummer........

Jag spelade dum sist en det ringde en scammer med indisk brytning. Jag blev efter en stund vidarekopplad högre upp i hierarkin efter ytterligare en bra stund insåg han att jag drev med honom och la på luren.

Sedan tog det kanske 5 minuter så ringer han igen och skäller på mig, fuck you! Vasting My time! Etc...
Jag svarade honom asgarvande att hela syftet var just att slösa hans tid.

Just att reagerade så hårt att han ringde upp igen var ju för mig bara ännu roligare.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag spelade dum sist en det ringde en scammer med indisk brytning. Jag blev efter en stund vidarekopplad högre upp i hierarkin efter ytterligare en bra stund insåg han att jag drev med honom och la på luren.

Sedan tog det kanske 5 minuter så ringer han igen och skäller på mig, fuck you! Vasting My time! Etc...
Jag svarade honom asgarvande att hela syftet var just att slösa hans tid.

Just att reagerade så hårt att han ringde upp igen var ju för mig bara ännu roligare.
Svarade -112, vad är det som har hänt? på säljsamtal från Sverige i veckan. Det blev alldeles tyst i luren en stund, sen ursäktade han sig och lade på. Han tappade nog fattningen?
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Skulle balansera ett TZR hjul. Biltemas balanseringsapparat hade för fet axel. Tog 3 timmar i värmen att göra en klenare axel och konorna. Varför måste en tiondel va åt fel håll?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Och där stod jag som en idiot i kläm och hade väl noll bra planer på hur jag skulle rädda sågen. Trädhelvetet såg ut som ett S men hade klar lutning, tyckte jag, åt rätt håll men icke. Kil hade jag inte för det handla nog som mest om 30cm i stamtavla. Hade iofs knappas hjälpt i detta fall utan att mörda svärdet.

Ringde backup och sen fick jag ta lillturbo o knaka av det sista från fel håll, sambon rädda den gröna så gott det gick o skiten la sig i rak motsatt riktning mot vad jag hade siktat.. Victory! Rev ner delar av 2st elstängsel samt ett annat träd som vi tänkt spara som stolp. Nu var det det dock genomruttet och rasa i bitar jäms med marken så ingen förlust men alltid roligare när det går enligt plan =/

Av det jag mäkta med idag så föll i.a.f. 4/5 träd någorlunda dit jag sikta. Klämda sågen kunde arbeta vidare men svärdet kanske är lite obra komprimerat, kanske.

20220626-120711.jpg


Fin svärta från där trädet nöp kedjan.

20220626-162445.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Djupare rikt-kil och fällskäret ovanför botten på riktkilen.

Det har alltid funkat för mig.

Visst man får ta en skiva till om man vill lämna snygga stubbar, men du ser ju IOFS ut att kapa rätt högt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Helt korrekt, är 5st som man vill ha kvar som naturliga stolp att sätta elband på i en befintlig hage. Dessa står bra till men lämnar vi dom i fullhöjd kommer någon av dom blåsa omkull så därav. Precis som du är inne på har jag lämnat en del överskott för att kunna kapa fint sen. Den femte våga jag inte riktigt ta ensam, lutar i fel riktning så funderar på att locka den med spännband åt rätt håll.

Får se om jag orkar imorrn.

Före och efter dock inte i jämnhöjd ännu:

20220626-114919.jpg


20220626-122957.jpg
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Idag är jag skitförbannnad för att vara gammmal och kvinna.

Dels denna plågsamma värme. Frysit i hela mitt liv, sen börjar förklimakteriet och man tänker, yes, no more periods - great! Nä så blir jag överhettad dygnet runt så det går omöjligt att reglera. Fem till tio år verkar vara den vanligaste längden på eländet - men så kan problemen vara för life. Som om det inte var nog av att vänster arm fortfarande värker dygnet runt sen 5e september då de tryckte vaccinsprutan utanför muskeln (tydligen också risk för livslånga smärtor i nerverna).
Skit samma, det är ju liksom inget att göra åt det.

Inte kört hoj på länge av olika skäl. Så i fredags kväll tänkte jag att hej o hå, säkert inga män i det gemensamma hojgaraget så jag skämmer ut mig och säkert lugnt i trafiken. Först är det olja på hela sulan på stöveln, efter förra personen som haft min parkeringsplats. Håller på att välta mig och hoj när jag satte ner foten för att öppna dörren o larma. Blev supernojig att däcken var lika hala men de verkade ok. Sen så larmar jag på, får 60 sekunder att ta mig ut, öppnar porten och ska köra ut, en våning upp i backe och högersväng. Eftersom jag bytt hoj och inte än lärt mig att kopplingsspelet är annorlunda får jag några stopp eftersom jag både är rädd för oljan och hatar såna tajta garageutfarter i backe.
Precis mitt i backen får jag ett stopp till och porten åker ner. Så måste försöka parkera i 40 graders lutning uppåt, samt lutande åt höger. Kasta mig av, med oljig sula på ena skon för att larma av, fick 1 sekund tillgodo. Trycka på larmet igen, trycka på knappen för att få upp porten, springa upp i backen, åla över benet på en hoj som nästan tippar åt höger nerför backen. Kämpa på och få igång hojen o hitta ett dragläge för att ta mig uppför. Precis under porten börjar den gå ner för jag tabbade mig med dragläget flera ggr så motorn dog. Alltså fick sån träningsvärk efter i ben o rumpa av alla räddningar jag fick göra, och psyket var lite så där kvinnligt hysteriskt. Ny hoj är inte jättekul o dra i backen på typ 5e turen.

Så idag var jag på bauhaus för att köpa såna plugg som är flytande för att få upp en rätt tung hylla i köket. Till att börja med gick det inte förstå ett skit av instruktionens bilder. Fanns en minitext som inte ens gick att läsa med läsglasögon. Frågade en man där om han kunde förklara hur pluggen funkade. Han tittar 1 sekund på förpackningen o säger hur man gör. Inga problem. Nämen min överhettade hjärna fattar inte och klarar inte hålla alla steg i huvudet. Får be honom repetera (här är jag dessutom gråtfärdig av ångest, tydligen också ett klimakteriebesvär och så där onödigt kvinnligt hysterisk i panik). Han förklarar säkert tre ggr till.

Okej. Väl hemma mäter jag upp hålen på väggen, kollar av med en sån grej som mäter el - inget utslag alls. Kör 1 hål, kör 2 hål, tredje hålet kommer nån hård kant en bit in. Stoppar o mäter el igen. Får utslag på hela väggen. Syrran va här och sa att jag kunde ju dött. Jag bara utbrast i tårar att det faan hade varit en belöning.

För en hylla. Skulle aldrig fått för mig att jag skulle köpa en väggmonterad hylla. Eller tänk om jag fått vara man istället... då hade jag säkert klarat av att skruva upp en hylla med tre skruv.

//gnällig klimakteriehäxa (som faktiskt en 20 årig kille på en telebutik kallade mig förra veckan, fast lite så där skämtsamt...)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top