L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Klåpare som ska "kolla en grej" och råkar radera en jävla massa jobb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag är medveten om det....
Jag pratade med en läkare om saken, han sa att försäkringskassans läkare består av antingen bottenskrapet från läkarutbildningen, eller gamla läkare som är less på att jobba för landstinget och inte är attraktiva som privatläkare (läs gamla sura gubbar/kärringar)
Läkaren jag pratade med sa att det tog enormt mycket tid för sjukvården att tjafsa med försäkringskassans läkare om patienter som dom klassade som friska utan att ha haft någon kontakt med patienten ifråga.
Han hade bland annat ett fall, där han kontaktade försäkringskassans läkare och efter samtalet ifrågasatte han om personen han hade pratat med ens hade en läkarutbildning...
Han sa att han hade fått förklara på minst lika lätt svenska som till en patient för att det skulle gå fram...

Åkte från Kalix till Avan 8 mil enkel resa och skulle köpa en uppsättning begagnade vinterdäck som skulle vara i bra skick enligt säljaren Alexander.
Dom två övre däcken i högen var slitna med ca 4 mm mönster kvar och hälften av dubbarna var borta,
jag påpekade det och han sa då att vissa sitter tydligen lite djupare in.
Ja men det är ju inte ens dubbar...Det du ser är aluminium! Carbiden har ju flugit ur dubben! jag kände att jag började bli irriterad för det där var han så jävla medveten om hörde jag på honom.
Dom två nedre i däckhögen var på gränsen att ens vara godkända pga för lite mönster.
Jag sa att du skrev ju att dom var i fint skick, varför skriver du det om man ställer dig frågan?
-Jo men vad ska du ha däcken till frågade han.
Vinterdäck till min VW Transporter sa jag.
-Ja men det duger dom inte till, men om du lägger på nya däck på dom fälgarna så har du bra däck sa han då.
Här brann det av för mig och jag fick hålla tillbaka ilskan då hans son hörde på.
Men han smet då snabbt in i huset när jag började säga vad jag tyckte om att han lurat dit mig att köra 16 mil för en hög med skit på plåtfälg.
Så jävla dåligt!![]()
Den var totalt urladdad, för den har någon korkad diod som lyser hela tiden.
Ett bempaaggregat är annars en bra uppfinning![]()
vindsnurra och 500kvm solceller ska re va juh.. 
Miljösvinvindsnurra och 500kvm solceller ska re va juh..
![]()

Ett bempaaggregat är annars en bra uppfinning![]()
En vindsnurra skulle nog ha gett bra med kWh.![]()

Två bempaaggregat är nog bra att ha![]()
En bekant till mig skulle åka och köpa en uppsättning dubbdäck, dom såg bra ut i annonsen, men i verkligheten var dom sopslut.
Han tyckte det var festligt, så han tog en bild på däcktraven och skickade till polaren (som hade tipsat honom om annonsen)
Han hade annonsen uppe i en flik på datorn, så han tänkte jämföra bilderna, då var det inte ens samma fälgar och däck på bilderna. (det syntes bara en aning av fälgarna, men tillräckligt för att se att det inte var samma)
På direkt fråga sa säljaren "Jag tog en bild från nätet, jag försökte fota mina, men mönstret syntes så dåligt"
Ja, är mönstret bortnött syns det dåligt....
Kanske kan göra som den där Indiern som målar på nytt mönster med tuschpenna på MC däcket

Den största anledningen till att inte vara synlig på sociala medier, missbruk.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.742108/folksam-personuppgifter-facebook-google
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |