Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idag är jag förbannad för den 18e kom det skyltar om att kommunen beslutat asfaltera om trottoar och gatstumpen på 300m där jag bor. Igår satte dom igång. Fräste upp asfalten i gatan på båda sidor men inte in mitten på halva sträckan. Den halva där jag har garaget och bor. Fräste upp trottoaren 50 meter. Från ena änden av gatstumpen. Både asfalten och ca 1dm bärlager.
Jysterade in kantstenarna som verkar vara ca 5 dm höga totalt. Så för de två garagen på den sträckan var det ca 15 cm upp följt av ca 20 cm ner på andra sidan kantstenen om någon där fått iden ta ut sin bil ur garaget.
Så vad gör jag nu ?
Tar Busan ur garaget medan trottoaren finns kvar utanför vårt garage
(tar dom 50 meter trottoar till nu på morgonen är det kört för vårt garage)
och kör upp för trottoaren 100 meter upp till huset jag bor i. Och parkerar på gården.
Köra ut på gatan där asfalten är bortfräst ca 2 meter brett och sedan upp på trottoaren och in på gården klarar jag inte. Så det blir den ännu existerande trottoaren och lite folk nu på morgonen vid 6-tiden.
Eller ska jag byta bakdäcket som bör bytas men klarar 50 mil till och upptäcka att nu finns ingen trottoar längre utanför garaget när jag är klar ?
Så jag är fast här över midsommar ?
Plinga särbon i Skåne jag inte kommer
utan kommer fira midsommar i garaget med Busan.
Och Busan måste ha nytt bakdäck till SMC-kurser 29 och 30 Juni.
PS. Arbetet med trottoarer och gatstumpen är klart 5 Juli. DS
Nu går jag ner och byter bakdäcket !
Jysterade in kantstenarna som verkar vara ca 5 dm höga totalt. Så för de två garagen på den sträckan var det ca 15 cm upp följt av ca 20 cm ner på andra sidan kantstenen om någon där fått iden ta ut sin bil ur garaget.
Så vad gör jag nu ?
Tar Busan ur garaget medan trottoaren finns kvar utanför vårt garage
(tar dom 50 meter trottoar till nu på morgonen är det kört för vårt garage)
och kör upp för trottoaren 100 meter upp till huset jag bor i. Och parkerar på gården.
Köra ut på gatan där asfalten är bortfräst ca 2 meter brett och sedan upp på trottoaren och in på gården klarar jag inte. Så det blir den ännu existerande trottoaren och lite folk nu på morgonen vid 6-tiden.
Eller ska jag byta bakdäcket som bör bytas men klarar 50 mil till och upptäcka att nu finns ingen trottoar längre utanför garaget när jag är klar ?
Så jag är fast här över midsommar ?
Plinga särbon i Skåne jag inte kommer
utan kommer fira midsommar i garaget med Busan.
Och Busan måste ha nytt bakdäck till SMC-kurser 29 och 30 Juni.
PS. Arbetet med trottoarer och gatstumpen är klart 5 Juli. DS
Nu går jag ner och byter bakdäcket !
Last edited: