Idag är jag förbannad därför att...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det är jobbigt att bo i hus också, står yxor och machetes högt och lågt, gevalia funkar inte längre om man får oväntat besök har jag hört glynkas om..

Skickat från min Pixel via Tapatalk

- Jag har också haft inbrotts- och stöldförsök trots att jag bor i villa i villaområde. Första gången brytförsök på altanfönster och ytterdörr, andra gången försök att stjäla min motorcykel som stod parkerad på garageuppfarten 1 meter från ytterdörren.

MEN sedan jag skaffade två enkla garageuppfartslarm från Biltema som tjuter o blinkar så snart någon rör sig på baksidan eller framsidan av huset numer, har det helt upphört med dumheterna.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
...jag inte får lämna blod trots kanonvärden. Det gick bra att förlora ett par liter, köra omkring till stängda vårdcentraler för att någon timme senare sätta sig med handen insvept i genomblödd frottéhandduk, i blodfylld påse, i ett väntrum med chockade patienter och...vänta.

Men lämna en halvliter under ordnade former, det får jag inte.

Läste en tråd. Bland det tyngsta jag läst på forumet. Ofta tänkt på de berörda men inte vågat fråga.

Bytt känsla till sorgsen. Lämnar...
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
...jag inte får lämna blod trots kanonvärden.
Dom frågade mig om jag verkligen ville fortsätta lämna blod då jag gjorde det så sällan.

ÖH??.... Jag lämnar blod varje gång jag blir kallad, tänkte ni att jag skulle komma in spontant om jag har vägarna förbi? :dummer
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Blir man kallad till blodgivning? Har inget minne av det mer än när det var kaoz. Nu är det iofs 5 år sen jag blev utrangerad ur registret efter lungemboli och minnet är mest "och" :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det är jobbigt att bo i hus också, står yxor och machetes högt och lågt, gevalia funkar inte längre om man får oväntat besök har jag hört glynkas om..

Skickat från min Pixel via Tapatalk

- Jag har också haft inbrotts- och stöldförsök trots att jag bor i villa i villaområde. Första gången brytförsök på altanfönster och ytterdörr, andra gången försök att stjäla min motorcykel som stod parkerad på garageuppfarten 1 meter från ytterdörren.

MEN sedan jag skaffade två enkla garageuppfartslarm från Biltema som tjuter o blinkar så snart någon rör sig på baksidan eller framsidan av huset numer, har det helt upphört med dumheterna.

Bor man i hus är man så klart inte automatiskt mer skyddad mot inbrott, snarare tvärtom, ,men man har åtminstone möjlighet att själv välja vilka säkerhetslösningar man vill ha och har bättre förvaringsmöjligheter. I mitt fall blev jag av med alla verktyg bara några dagar efter att jag tillfälligt ställt dem i mitt källarförråd, därför att jag helt enkelt inte kunde ha dem någon annanstans.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blir man kallad till blodgivning? Har inget minne av det mer än när det var kaoz. Nu är det iofs 5 år sen jag blev utrangerad ur registret efter lungemboli och minnet är mest "och" :)

Jag blir kallad för de har mitt telefonnummer. Jag får ett mess när det är dags och ett till när mitt blod har används. Ring och kolla.
https://geblod.nu/bli-blodgivare/?c=7
https://geblod.nu/regionsvaljaren/

Jag har lämnat blod i annat landsting också. Gästblodgivare heter det...
https://geblod.nu/ge-blod-har/gastblodgivning/
:hjarta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Bli kallad rasist, Hitler och bli beskylld för att vara arg på SDs låga röstantal för att jag inte accepterar ett skambud på en annons och avslutar samtalet gjorde mig irriterad.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Finska mc-annonsörer som inte kan svara på förfrågningar. Om svaret är nej, kan man väl ge ett nej då, i alla fall? :mad:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
EASA kan dra helvet :mad:
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Veronica Palm är ju verkligen en imbecill. Debatterar med David Eberhard om löneskillnader mellan kvinnor & män i Opinion live.

Fan att jag blir så förbannad över att folk är som folk är mest.
 

Firestone

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2018
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ER6N
Att om man vill ladda bilen vid någon av alla laddstolpar som finns så använder alla olika kort, abonemang eller appar.
Blir ju förton olika kort osv att beställa, ladda ner och ordna.
Varför kan de inte bara enas om ett gemensamt sätt, typ som swish.
Man blir förbannad..

Jag hatar mig själv för att jag längtar tillbaka till sjuttiotalet när jag läser ditt inlägg - om elbilen introducerats då så hade det bara funnits ett enhetligt system och det hade varit fungerande och statsfinansierat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag hatar mig själv för att jag längtar tillbaka till sjuttiotalet när jag läser ditt inlägg - om elbilen introducerats då så hade det bara funnits ett enhetligt system och det hade varit fungerande och statsfinansierat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Funkar ju inte ens med parkeringsapp, varje liten skitort använder sin egen...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Säsongen lider mot sitt slut. Innan jag är färdig med den. I år med... :(
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Säsongen 2017 slutade 3 januari i år. Snön kom 4 januari.
21 mars tog jag ut TDMen igen.
Säsongen 2016 tog inte slut eftersom jag körde hela vintern med min z750 LTD.
Nu har jag min nypolerade DR600 igång och den har ju t.o.m eluppvärmda handtag. Skulle det bli isigt så ska jag testa skruvdubb. Jag har inga förhoppningar om is på sjöarna häromkring. Vill inte åka tio mil toss asfalt för att hitta tillräckligt tjock is. Skruvdubbarna håller visst inte så länge som "riktiga" dubb.
Skönt med gamla jävla japanska kvalitetshojar som går att använda. :tummenupp :tungan :yoparty
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hatar vår VW Polo. Med ojämna mellanrum kommer felkoderna 17912 + 17961. Har bytt map-sensor. Skaffat nytt spjäll på skroten, gjort rent det ordentligt. Bytt EGR-ventil. Felet var borta ett par veckor, trodde att jag fått ordning på skiten. Igår kväll när jag skulle hem så kommer felet igen. Höll på 45 minuter (mer än vanligt) innan den ville gå rätt igen. Starta, låta den gå på tomgång så den blir varm. Nolla felkoderna. Gör om igen om felkoderna kommer tillbaka. Det har normalt tagit mellan 5-10 minuter.

:gnissla :huvet :va :smasha :smasha
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hatar vår VW Polo. Med ojämna mellanrum kommer felkoderna 17912 + 17961. Har bytt map-sensor. Skaffat nytt spjäll på skroten, gjort rent det ordentligt. Bytt EGR-ventil. Felet var borta ett par veckor, trodde att jag fått ordning på skiten. Igår kväll när jag skulle hem så kommer felet igen. Höll på 45 minuter (mer än vanligt) innan den ville gå rätt igen. Starta, låta den gå på tomgång så den blir varm. Nolla felkoderna. Gör om igen om felkoderna kommer tillbaka. Det har normalt tagit mellan 5-10 minuter.

:gnissla :huvet :va :smasha :smasha

:mad:

Känner känslan.
Min jäkla fiant har också helt orimliga felkoder, på egr flöde.
Och snart måste skrotet besiktigas också. :gnissla

Tror ända långsiktiga lösningen är att skaffa en äldre bil, pre-egr. Satans sopor.
Tur att man har allt för mycket kapital uppbundet i en obesiktbar pandorralåda då. :banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Människan på jobbet som inte har vett att vara trevlig i en mailkonversation. Vi känner inte varandra och ett fel har uppstått. Vederbörande utgår från att felet är mitt och inleder inte ens mailet med ett enkelt hej innan avhyvlingen kommer.

Till saken hör att felet beror på att jag fått oriktiga uppgifter av tredje part. En part jag ställde mot- och kontrollfråga till för att riktighet skulle uppstå. Vilket jag upplyste om.

Hur jävla svårt ska det vara att ha hyfs och hövlighet samt vara en gnutta ödmjuk innan man får för sig vems felet är!?

Kollegan är nu på min shitlist, den har inte vett att be om ursäkt när frågetecken uträtas.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top