Idag är jag förbannad därför att...

Hmm.. Den där låter lite som sambons 855...

Skulle ja ta i en Saab går skräpet sönder:7peta (tidigare inlägg)
Hur lyckas man döda en 850? Ja hade en 855T5 med massa effekt, de enda som jag lyckades döda var kopplingen. Sen läckte styrväxel och generatorn rasade. Men som den motorn fick gå? Att den höll är fan ett under och bra gick den.. Drog en challenger 450hk, måttligt bitter frågade ja han hur det kändes att bli ifrån åkt av en Volvo för 25 000? :3freak
 
Låter som att du försökte pressa in ett skruvok?

Det var mycket riktigt ett skruvok, men jag har verktyg för skruvok. Man måste dock öppna luftnippeln för att skruva tillbaka kolven och om nippeln dragits åt för hårt av någon tidigare mekmupp så blir man ARJ! :4skrika

Och när jag försökte skruva tillbaka kolven utan att öppna nippeln när den gick av så krökte jag verktyget, trots att bromsröret var bortplockat från oket, så den där jävla nippeln måste verkligen öppnas för att pressa in kolven igen.
 
Skulle ja ta i en Saab går skräpet sönder:7peta (tidigare inlägg)
Hur lyckas man döda en 850? Ja hade en 855T5 med massa effekt, de enda som jag lyckades döda var kopplingen. Sen läckte styrväxel och generatorn rasade. Men som den motorn fick gå? Att den höll är fan ett under och bra gick den.. Drog en challenger 450hk, måttligt bitter frågade ja han hur det kändes att bli ifrån åkt av en Volvo för 25 000? :3freak

Motorn är inget problem med (förutom tempgivaren som är lite knepig) och att den är slö som ett jävla as, men handbroms, upphängning, baklucka och typ allt annat är allmänt slut och på gång att ge upp... Plus lite damasker och sånt, och lite onödigt spännande ljud från drivaxlar.
 
Annat är det att köra med jänkare.
Allt är byggt grovt och stadigt, i halvtums stålprofil. Och de är betydligt lättare att bygga med än en liten låda lego. :yoparty

Men rasar, ja det gör det ändå mirakulöst nog. Hur något så simpelt och så stadigt kan gå så fel så ofta, det är inte att begrip sig på, men det gör det, en gång var tionde mil, minst... :gnissla
 
Annat är det att köra med jänkare.
Allt är byggt grovt och stadigt, i halvtums stålprofil. Och de är betydligt lättare att bygga med än en liten låda lego. :yoparty

Men rasar, ja det gör det ändå mirakulöst nog. Hur något så simpelt och så stadigt kan gå så fel så ofta, det är inte att begrip sig på, men det gör det, en gång var tionde mil, minst... :gnissla
Det känner jag igen.
Jänkebilar har en tendens att ryka sönder på sätt som borde vara omöjliga.
Då byter man till robustare delar.
Men det hjälper inte.
Jag satte i växellåda och bakaxel som garanterades hålla för 750 hk bakom en motor som gav högst 400.
Automatlåda och ganska smala däck (215) belastar inte drivlinan så värst.
Varken lådan eller axeln höll mer än ett par år.

Jag saknar min gamla Belvedere 70a.
Men jag har inte råd att ösa pengar över en bil som inte är bra på någonting.
 
Det var mycket riktigt ett skruvok, men jag har verktyg för skruvok. Man måste dock öppna luftnippeln för att skruva tillbaka kolven och om nippeln dragits åt för hårt av någon tidigare mekmupp så blir man ARJ! :4skrika

Och när jag försökte skruva tillbaka kolven utan att öppna nippeln när den gick av så krökte jag verktyget, trots att bromsröret var bortplockat från oket, så den där jävla nippeln måste verkligen öppnas för att pressa in kolven igen.

Konstigt, brukar aldrig öppna nippeln. Låter som ett Ok som kärvat ganska fint. Haha men det är ju en fransos så..
 
Min chef har så dåligt med koll så han vågade inte låta mig ta semester denna veckan när jag frågade i våras.
Så nu sitter jag här på jobbet och har absolut inget att göra och företaget balanserar på kanten till ruinerna när jag istället kunde spenderat en vecka eller två med min kusin i Sakai-ku i Osaka Japan.

:huvet

Jag har förövrigt sagt upp mig och börjar nytt jobb efter semestern.

Jag är inte förbannad längre.
Jag köpte flygbiljett idag och reser nästa Torsdag.

:D
 
Idag är jag förbannad för att Nikel har biljett men inte jag...

Bara köpa.
Den gick på strax under 10 lakan.
Boendet kostar 70 kr däremot.


Ska man resa till Japan så ska man ju bo på ett Gaijin House.
Kusinen jag ska bo hos har hyrt en lägenhet på ett sådant i 30 dagar för strax under 4000kr.
Man delar kök och dusch men vad gör det.
:yoparty
 
Haha, jo, bilen får jag väl skylla mig själv för.
På en helt annan not, du är inte sugen på att köpa en bil? :hihi

Som jag förstår så har din sambo en traktor och den där bilen du pratar om, vad är det för en bil? (FRANSKA "FORDON" är inte BILAR bara för att de har fyra hjul) :fakta
 
Låter som att du försökte pressa in ett skruvok?
Den raden ger mig dåliga vibbar...:gnissla
Det försökte en "auktoriserad verkstad" göra på min Peugeot för många år sen...
Min hade komb broms och handbroms inkl automatjust av handbroms allt i samma ok.
Och ett pris därefter.
Sålde bilen..
Verkstadskillarna var alltid på lunch/fika när jag senare ville ha tag i dem..:huvet
 
Haha.
Jag får tillräckligt med Boobis hemma.

Jag var dock på ReperBahn när vi drog till ringen.
En upplevelse.
Det jag var mest glad över var att man kunde få öl i 2 liters glas :)

Det säger du bara för att hon också har sporthoj konto ;)

Åh... Öl... Mmm
 
Bara köpa.
Den gick på strax under 10 lakan.
Boendet kostar 70 kr däremot.


Ska man resa till Japan så ska man ju bo på ett Gaijin House.
Kusinen jag ska bo hos har hyrt en lägenhet på ett sådant i 30 dagar för strax under 4000kr.
Man delar kök och dusch men vad gör det.
:yoparty

I Osaka kunde du nog hittat en egen lägenhet för dom pengarna.
 
För att det är studenteni idag.. Jag skall skriva en ISO-certifiering åt ett företag. Varje gång de där jävla ekipagen åker förbi hoppar datorn!!!!:död:död:död:död:död:död

(jag vill också ta studenten)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top