Idétorka vid bilval

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Jag vet, nu kommer jag nog bli bannad för jag pratar om två hjul mer än motorcykel, men så är det just nu :pannkyss

Jag är då på jakt efter förstabil, eller, det kan pappas vara, men en EGEN bil.

Vill ha en liten sportig sak, pålitlig och relativt billig (inte v8) men det enda jag kommer på är Nissan sx200S13/14 typ, så därför frågar jag här, världen av kunskap samlade på ett forum:D

Kreterier (stavas det så?)
*Bensindriven
*manuell låda
*Bakhjulsdrift (helst)
*Fyrhjulskrafs (funkar det med)
*Turbo (helst)
Maxpris är runt..... 55tusen, å det går inte att vricka på

Så, fram med idéer :D:)

Last edited:
Valfri BMW-3 serie. Missar på turbokriteriet och billig är den väl inte heller men har det viktigaste, bakhjulsdrift.

Jag instämmer med föregående talare! Du ska ha en e30!

Det kan dock vara lite arbete med att hitta någon som inte är helt slut :gnissla

Köp nåt du har råd att försäkra på dig själv, det är det enda tips jag tänker ge!

Köp den bil som din pappa har råd att försäkra. Köpa en sketen 200 är att bränna pengarna, köp dig en turbo matad BMW e30.

Köp för jösse namn inte någon 200sx!!! iaf inte s13 modellen.

Visst är det en rolig bil o köra men den kommer rasa om du inte lägger ner lite extra jobb på motorn.

Vad är relativt billig för dig?
Skriv vilken budget du har o röra dig på så kanske du får lite mer hjälp.

impreza och 200sx är bara skit så du vet.
Här är några "bättre" val.

http://www.blocket.se/li?ca=8_s&th=1&q=supra&cg=1020&w=3&ps=4&pe=7&rs=&re=&ms=&me=&gb=&fu=

Som föredetta imprezaägare så kan jag säga tta det är en viss skillnad mellan 200sx och impreza. Imprezan är en riktigt bra och stryktålig bil, om den körs rätt och inte trimmas. Roligaste bil jag haft !! Men du får ingen för din budget tyvärr. En hyffsad ligger runt hundringen....

Hur vore det om du började tjäna lite mer pengar så du har råd att köpa en riktigt bil.

Kanske tom från rätt årtusende?

köp en peugot 205 gti, mini cooper s (gamla modellen). Golf gti. någon gti överhuvudtaget. De hade i alla fall jag kollat på.

Vad alla är elaka mot 200sx!? :va

Hade lätt haft en igen om det inte vore för att man blir stämplad som en artonåring som precis fått lappen o tror att han tjör världens snabbaste bil..

Hitta en som är hel i motorn= värservad/nyligen renoverad och som inte säljs av nån moppemusche samt inte har 500kg plast hängd över den.

Sketakul bil! :yoparty

ÄDDÄT!: Såg att du inte har någon hoj.. Varför spekulerar man i busbil på ett motorcykelforum( oavsett om det är OT) när man "jobbar på saken" ang att skaffa motorcykel? :confused:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...