I brist på annat, pimpa din hjälm!

Den blev ordentligt snygg även fast du inte vill sälja den.Fixa fram nåra bilder på motivlackade hojar oxå.(Har själv airbrush och kan inte göra en bokstav med den,och det borde ju betyda nåt:rolleyes:

Den blev ordentligt snygg även fast du inte vill sälja den.Fixa fram nåra bilder på motivlackade hojar oxå.(Har själv airbrush och kan inte göra en bokstav med den,och det borde ju betyda nåt:rolleyes:

Gör ingen motivlack för närvarande, bara enklare två-tons lackjobb och liknande. :)

Angående inte lacka på hjälm är det mest något som ligger kvar från plasthjälmstiden om jag minns rätt. Mest för osäkerheten vad gäller hur vissa typer av lösningsmedel reagerar med plasten. Är det komposit så spelar det ingen roll. Rätta mig gärna om jag har fel.

Angående inte lacka på hjälm är det mest något som ligger kvar från plasthjälmstiden om jag minns rätt. Mest för osäkerheten vad gäller hur vissa typer av lösningsmedel reagerar med plasten. Är det komposit så spelar det ingen roll. Rätta mig gärna om jag har fel.

Helt korrekt. Och det är inte utifrån ett hjälmkännedoms-perspektiv utan ett plastkännedoms-perspektiv. Det är sällan plast reagerar med färger nuförtiden men däremot reagerar olika färger med varandra. Färg A går att lägga ovanpå Färg B, men inte tvärt om. Finns många sånna exempel.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8