I brist på annat, pimpa din hjälm!

Den blev ordentligt snygg även fast du inte vill sälja den.Fixa fram nåra bilder på motivlackade hojar oxå.(Har själv airbrush och kan inte göra en bokstav med den,och det borde ju betyda nåt:rolleyes:

Den blev ordentligt snygg även fast du inte vill sälja den.Fixa fram nåra bilder på motivlackade hojar oxå.(Har själv airbrush och kan inte göra en bokstav med den,och det borde ju betyda nåt:rolleyes:

Gör ingen motivlack för närvarande, bara enklare två-tons lackjobb och liknande. :)

Angående inte lacka på hjälm är det mest något som ligger kvar från plasthjälmstiden om jag minns rätt. Mest för osäkerheten vad gäller hur vissa typer av lösningsmedel reagerar med plasten. Är det komposit så spelar det ingen roll. Rätta mig gärna om jag har fel.

Angående inte lacka på hjälm är det mest något som ligger kvar från plasthjälmstiden om jag minns rätt. Mest för osäkerheten vad gäller hur vissa typer av lösningsmedel reagerar med plasten. Är det komposit så spelar det ingen roll. Rätta mig gärna om jag har fel.

Helt korrekt. Och det är inte utifrån ett hjälmkännedoms-perspektiv utan ett plastkännedoms-perspektiv. Det är sällan plast reagerar med färger nuförtiden men däremot reagerar olika färger med varandra. Färg A går att lägga ovanpå Färg B, men inte tvärt om. Finns många sånna exempel.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back