Husqvarna Norden 901

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag såg en kille på en 701 med packväskor mm som verkade köra mestadels grusväg i sin touring och för en gångs skulle tänkte jag att "det där ser lite kul ut" när det kommer till touring. Direkt efter tänkte jag just på den här hojen i den aspekten med det perfekta mötet mellan enduro och touring men efter att jag tittat på specs och videorna så känns det inte alls så längre.
Snygg ja, men det ser ut att vara en i mängden av alla äventyrstourers som finns där ute.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag menar inte en hoj som 890 rally utan som 890R. Det känns som om man inte fick till det sista lilla extra som gör att jag blev sugen på en.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Designen räcker som argument för att välja Husqvarnan istället för KTM...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Vilka ska man vända sig till i Stockholm med omnejd för bästa bemötandet gällande Huskiiivaarna då? Kan väldigt lite om märket
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vilka ska man vända sig till i Stockholm med omnejd för bästa bemötandet gällande Huskiiivaarna då? Kan väldigt lite om märket
Bästa bemötande jag fått av någon handlare oavsett kategori fick jag av Forsell Motor. De låg då i Sollentuna, men numera i Rosersberg. Jag såg att de annonserar om Norden på Blocket.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
MC-sport i Västberga (?) då, vet att de mest har enduro/cross men är de nåt att ha? Om man nu skulle bli med Husqvarna till 2022.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
MC-sport i Västberga (?) då, vet att de mest har enduro/cross men är de nåt att ha? Om man nu skulle bli med Husqvarna till 2022.
Inge illa om MC sport, men Forsellarna har klart mycke erfarenhet då.. Både Robban å Fredde är klart aktiva förare..
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skulle vara väldigt intressant att testa denna mot en Triumph Tiger 900 rally. Känns som den täcker de flesta saker.
 

JonnyBoj

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Cresent
Verkar finnas lite information om denna hoj. Någon här som äger en och kan lämna en lite längre recension? +/- så att säga.

Eller är det allmänt svalt intresse för denna hojen? Endast 890 adventure som gäller tro? Man är lite sugen på att testa Norden 901, det verkar stå en på EnduroKompaniet i Kållered, Mölndal utanför Göteborg.

Tacksam för svar.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tror det är relativt bra intresse för hojen men många här inne kör mer på pålitliga teneren över ktm/huskie. Verkar vara en fantastisk hoj när den funkar :D
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top