Husqvarna Norden 901

Verkar som det blir nåt av den iallafall:
"Exakt lanseringsdatum för modellen är i skrivande stund okänt för oss, men det mesta pekar mot att den kommer att finnas ute på vägarna under våren 2022."
 
Nå, vad säger ni nu efter lanseringen? Ris eller ros? Jag är glad att jag köpte 890advr och inte väntade på denna.
 
Är det bara jag som tyckt att dom snott en Yamaha thenere från 80 talet o kopierat nästintill rakt av? Möjligen lite av första super thenere 750.
 
Nå, vad säger ni nu efter lanseringen? Ris eller ros? Jag är glad att jag köpte 890advr och inte väntade på denna.
Gillar den bättre än 790/890 men kommer nog inte fundera på nån förrän garantiärenden är borta och första reporna gjorda sen länge , får ser hur suget är i vårvinter men ska ha en större hoj till i vår så man vet aldrig
Man ser visserligen inte vad man kör bakom styret men nordens linjer är finare än fula ankungens .
framänden har inga fina linjer på 790/890 får inte ihop nåt mellan tankar/toppkåpa/framskärm
 
Last edited:
Man ser visserligen inte vad man kör bakom styret men nordens linjer är finare än fula ankungens .
framänden har inga fina linjer på 790/890 får inte ihop nåt mellan tankar/toppkåpa/framskärm
Det är nog rätt så omöjligt att göra en äventyrshoj ”fin”. Jag tycker alla ser ut som jäkla åbäken.
 
Det är nog rätt så omöjligt att göra en äventyrshoj ”fin”. Jag tycker alla ser ut som jäkla åbäken.
Ja det är kanske tuffare ,men linjerna som betraktare känns bättre på Norden än 790/890 för den gillar jag inte alls utseendet på sen har det inget med köregenskaper å göra men det är trevligare att köpa nåt som inte gör ont å se på när man stannar ?
 
Jag tycker att den är ful framifrån, men bakdelen ser ok ut.
Dubbla runda framlysen skulle jag ha föredragit.
Lite för tung för mig, men sitthöjden verkar inte alldeles för hög i alla fall.
Funderar på "sköldarna" på sidorna, nere vid motorn, vad är dom tillverkade av?
Är det riktigt stadig plåt kan det ju vara ett bra skydd.
Blir intressant i alla fall att följa upp vad ägarna tycker.
 
Jag tycker att den är ful framifrån, men bakdelen ser ok ut.
Dubbla runda framlysen skulle jag ha föredragit.
Lite för tung för mig, men sitthöjden verkar inte alldeles för hög i alla fall.
Funderar på "sköldarna" på sidorna, nere vid motorn, vad är dom tillverkade av?
Är det riktigt stadig plåt kan det ju vara ett bra skydd.
Blir intressant i alla fall att följa upp vad ägarna tycker.

Det är nog plast (sitter på sidorna av tanken)…

Det är alltså en 890 Adv i annan färgsättning med annan design - som 690/701.

Vad är själva anledningen till att köpa den?
 
Gillar designen på Norden mycket bättre än KTMén. Framförallt fronten.
 
Ja jo, men det känns märkligt att det dröjer flera år, prototyphoj osv och så kommer det… ett dekalkit och lite plast.

890 adv är ju en mycket trevlig hoj, så den här lär ju vara det också. Fast med ”rund” framlykta…
 
Ja jo, men det känns märkligt att det dröjer flera år, prototyphoj osv och så kommer det… ett dekalkit och lite plast.

890 adv är ju en mycket trevlig hoj, så den här lär ju vara det också. Fast med ”rund” framlykta…
Den frågan kan du ju förvisso ställa kring i princip hela Husqvarnas sortiment numera. Allt är ju KTM-hojar med annan plast, typ.

en möjlig anledning att köp Qvarnan är väl möjligen att den har färre problem då man hittat barnsjukdomarna under de första åren med KTM-modellen.
 
Tycker denna ser rätt mycket ut som den ursprungliga 990 Adventure, fast snyggare. Typ som en remix av 990n och Africa Twin 750. Vill inte ha en adventure-hoj men denna är nog den snyggaste hittills.
 
Det är nog plast (sitter på sidorna av tanken)…

Det är alltså en 890 Adv i annan färgsättning med annan design - som 690/701.

Vad är själva anledningen till att köpa den?
En anledning kan ju vara att det ser ut som att Tords Motor verkar vara ÅF här uppe i norr.
Dom är ju nya på hojar, men jag har hört att deras verkstad är lovordad när det gäller snöskoter.
Så här har dom ju en chans att ge Husqvarna en bra start.
KTM funkar ju inte här uppe enligt min mening.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top