Husqvarna Norden 901

Det är garanterat Duke 890-motorn den får!

... Vilken är en vidareutveckling på 790, vilken är din poäng? :va

Jag sällar mig till skaran som gillar designen. Neo-retro utan att bli för mycket. :) Nya motorn är jag väldigt nyfiken på. En 890 som är vidareutvecklad från 790 kan kanske i bästa fall innebära en modern slitvarg à la 990. :)

Låt oss hoppas. :)

Kan bli förbeställning på en sån.

Hoppas på mer info om den och ett releasedatum snart! Vill lägga en beställning! ??

Kommer inte riktigt överens utseendet me Husqvarnas olika modeller, å även 901 hamnar dåligt till då.. Den är nog säkert bra för endamållet då... Jag skulle då inte köpa den iaf..

Jäkligt tuff tycker jag, tokdiggar utseendet. Men hur mycket är svenskt med dessa nuförtiden? Namnet och engelskan med svensk touch i produktfilmerna?

Inte ett dugg. Märket slutade vara svenskt 1987 då italienarna tog över. Och sen såldes bolaget som konkursfärdigt till KTM för något år sedan.

Det är fortfarande lika kul varje gång utländska kollegor ska uttala "Hask-que-warna" och Svartpilen eller Vitpilen ska vi inte ens nämna...De flesta vet att märket en gång var svenskt, men inte väldans många känner ju till var namnet kommer ifrån och de som av någon anledning kör E4:an upp genom Sverige brukar bli exalterade när de ser en by som heter likadant som ett motorcykelmärke...

Hörde av en handlare att priset kunde hamna runt 115.000:- men inget är officiellt eller klart. Däremot lät han säker den skulle vara redo för nästa säsong dvs 2020 vilket jag hoppades på.

Kul med lite rykten när det är så tyst kring den, men kom ihåg att det är just rykten.

Trevlig helg alla!

Hörde av en handlare att priset kunde hamna runt 115.000:- men inget är officiellt eller klart. Däremot lät han säker den skulle vara redo för nästa säsong dvs 2020 vilket jag hoppades på.

Kul med lite rykten när det är så tyst kring den, men kom ihåg att det är just rykten.

Trevlig helg alla!

Det lät billigt. 790 adv går ju på 140 ca.

Jag påpekade det men det lät som att den helt enkelt inte kommer vara lika dyr som 790n däremot kanske den landar på 125k. Det var endast vad han hade hört.

Jag påpekade det men det lät som att den helt enkelt inte kommer vara lika dyr som 790n däremot kanske den landar på 125k. Det var endast vad han hade hört.
Jag är skeptisk men hoppas att det stämmer. Är väldigt intresserad av den

Last edited:
Hoppas de sparar in på elektronik istället för fjädring.

Wp fjädring vad det ser ut, av logiska skäl pga ktm.

Håller med dig ang fjädring över elektroniken, kanske är det just så det blir.

Alltså... Den var ju inte helt dum.
Undrar om nån säljer dessa norr om Gävle? :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma