Husaberg!

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hej.
Har nu suttit i ett par timmar och kollat runt på lite olika forum för mc-dårar efter åsikter/erfarenheter av Husaberg. Det verkar som om många tycker att Husa är skräp pga dålig kvalité. Varför? :confused: Är det verkligen så att en Husa håller sämre än andra märken? Eller är folk bara avundsjuka pga att de blir frånåkta? :hihi Jag har själv nyligen köpt mig en Husa 650 och jag tycker att det är den sjukaste hoj jag någonsin suttit på. Den går så in i he...te! :yoparty Blir nästan vit i ansiktet av skräck/förtjusning när jag kör. Visst den kräver en del service och så men vad spelar det för roll? Inte gör det mig något att byta olja och ställa ventiler. Gör det till och med oftare än vad det står i boken. (oljebyte var 5:e h istället för 15). Vill höra lite erfarenheter från folk som har ägt Husa. Inte från de som "känner en som hade en polare som..."
P.S
Om man talar till sin Husa och smeker den så fort man ser den, är man störd då?
D.S

henrikkrueger skrev:
Hej.
Har nu suttit i ett par timmar och kollat runt på lite olika forum för mc-dårar efter åsikter/erfarenheter av Husaberg. Det verkar som om många tycker att Husa är skräp pga dålig kvalité. Varför? :confused: Är det verkligen så att en Husa håller sämre än andra märken?
Det är bara ont förtal.KTM håller MYCKET sämre :hihi

henrikkrueger skrev:
Hej...

P.S
Om man talar till sin Husa och smeker den så fort man ser den, är man störd då?
D.S
:rofl

Det är fullt normalt beteende och de mår BRA av det, så också ägaren!!! :Bugar Välkommen in i Husasekten, den enda rätta vägen!!! :yoparty

Husa e skitbra, har inte fått mina balansaxellager än, å min har gått 30timmar å läcker olja på ett par ställen, men vad gör det, Jordens grej när man åker bana. :yoparty

Slöseri med pengar om man ska puttra på gatan tycker jag iaf

Så länge den håller medans man gör servicesen så tycker jag inte man kan kalla det dålig kvalité, och det tycker jag det verkar som om alla gör, förutom lite kickaxlar då :rolleyes:

Yasha skrev:
:rofl

Det är fullt normalt beteende och de mår BRA av det, så också ägaren!!! :Bugar Välkommen in i Husasekten, den enda rätta vägen!!! :yoparty

Tack... Trodde det var fel på mig. men då skall jag alltså se det som normalt för en husaägare :D

Tom Byron: Kör du bara bana med din? Tar du aldrig ut GURU-moppen på stadens vägar och avkrokar så att även dessa enkla kretiner som hasar sig fram där, med knogarna släpandes i backen, aldrig får skåda den rätta vägen?

Last edited:
Hehe, Skööna som fan att köra när dom går!! :yoparty
Men min läcker olja på konstiga ställen och nu har det brjat rassla från ventilkåpan, även att jag testat ställa ventilerna... Ska ut och riva det nu... :tomten

Twice skrev:
Hehe, Skööna som fan att köra när dom går!! :yoparty
Men min läcker olja på konstiga ställen och nu har det brjat rassla från ventilkåpan, även att jag testat ställa ventilerna... Ska ut och riva det nu... :tomten
Kolla kamkedjan, du vill inte ha kedjeras. Misstänker jag i alla fall.

Jo, ibland. eller på helgerna, du vet.............. :tuttar
Fast då blir det 2km 90väg in till stan, sedan 2hetsiga varv påstan, sedan är det dags att åka hem :rofl

henrikkrueger skrev:
Tack... Trodde det var fel på mig. men då skall jag alltså se det som normalt för en husaägare :D

Tom Byron: Kör du bara bana med din? Tar du aldrig ut GURU-moppen på stadens vägar och avkrokar så att även dessa enkla kretiner som hasar sig fram där, med knogarna släpandes i backen, aldrig får skåda den rätta vägen?

henrikkrueger skrev:
Hej.
Har nu suttit i ett par timmar och kollat runt på lite olika forum för mc-dårar efter åsikter/erfarenheter av Husaberg. Det verkar som om många tycker att Husa är skräp pga dålig kvalité. Varför? :confused: P.S
D.S

För det ÄR dålig kvalite.
Dom kan ju inte ens få blockhalvorna att hålla tätt från oljeläckage.. +
miljoner andra amatörmässiga felkonstruktioner. :7peta

SM 570 RR skrev:
Kan du aldrig nånsin hålla käften :va :confused: :)

SM 570 RR skrev:
berätta för mig vilka miljoner andra amatörmässiga felkonstruktioner det är, jag som nybliven husaägare kan kanske lära mig något av det.

blom skrev:
berätta för mig vilka miljoner andra amatörmässiga felkonstruktioner det är, jag som nybliven husaägare kan kanske lära mig något av det.
Att det var Husqvarnakonstruktörer som ritade den från början :va Nä nu ska jag också skaffa mig en stor Husqvarna Nox plansch och sätta upp på väggen.Garanterat fri från oljeläckage :rolleyes:

blom skrev:

Ventilsäten som sjunker. (Dåligt material)
Vipparmslager ( Icke anpassat lager/dålig kvalite)
Dåligt gjutna blockdelar = pissar olja. Transkåpor dålig passform. Sprickor.
Elproblematik -Stator, tändspolar ,tändboxar. Startmotorer.
Ramlager rasar. (felaktigt axialspel)
Kickaxlar går av (förhoppningsvis och oftast förarfel)
Dekomp som måste svetsas pga förslitning (dåligt material)
Balansaxellager.
Svingar som gått av (!) (Felgjutning/dåligt material)

Fel som borde ha åtgärdats redan under mitten på 90-talet..
Men dom är på bättringsvägen.
Kanske kör en själv om några år. :tummenupp

SM 570 RR skrev:
Balansaxellager.

Kanske kör en själv om några år. :tummenupp
kör du hoj överhuvud taget :va
var bor du nu? tänkte att man kanske kan få komma och koll apå en riktig hoj, ja en sådan som du äger.

oasta puck har ju en 99a husa och satan vad problem han har haft med den under sin tid.. han har bytt ett bromshandtag och ett hjullager och................................. ja det var visst det han bytt :D

Min månadskostnad ligger på 3k just nu, men det handlar endast om handhavarfel än så länge.

Säg att man byter olja varje helg, isåfall ligger kostnaden på 40x4+70= 230kr månaden, exklusive bensin då. Timmar per månad med skruvande hamnar väl runt 4-5 timmar. Har väl kanske en 20 timmar ;> Som en försäljare sa "en husaberg säljer man inte till vem som helst", tydligen är jag vem som helst... :(

Nä, man lär sig av misstagen, ler fortfarande när jag går ut me res ur alla kurvor så värd det är den.

Citat:
Inskickat av SM 570 RR
Balansaxellager.

Kanske kör en själv om några år.

blom skrev:
kör du hoj överhuvud taget :va
var bor du nu? tänkte att man kanske kan få komma och koll apå en riktig hoj, ja en sådan som du äger.

MEN HAR FEL I NÅGOT AV DET HAN SÄGER......... :7peta :rofl

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...