Husaberg!

Han e bara kaxig för hans magnetplugg ser ut som en våt dröm, jävla fucking monkey!!! :gnissla :gnissla

Jo, han e klok, å snabb........ :yoparty

Marals76 skrev:
Helt oväntat glider Ebbe upp som klok man i mina ögon :Bugar :tungan

Tom Byron skrev:
Han e bara kaxig för hans magnetplugg ser ut som en våt dröm, jävla fucking monkey!!! :gnissla :gnissla

Jo, han e klok, å snabb........ :yoparty

He he... Den pluggen var fin för att vara första oljebytet! :yoparty Ändå är det ingen fisinkörning som gjorts. :) Mindre spån på den än vad det var på 660'n mest hela tiden.

Marals:
He he... Jag tycker iaf att du byter olja för sällan! :arsele :tungan

Det Ebbe säger är sanningen, köper man en race hoj får man behandla den efter det, ska man mest åka gata ska man välja en modell som är mer avseed för detta. Jag är övertygad om att det inte spelar någon roll vilket märke du jämför med husa,ktm,husq, vermati osv så är den ena inte bättre "hållbar" en den andra, sen att det uppstår vissa konstruktions fel som tex husa 04 är naturligtvis olyckligt men att det diskuteras så mycket här på forumet är pga det är en populär modell som många kör. Ingen ska försöka att inbilla mig att de andra märkena inte har sina "problem" .

Köp hoj efter hur du kör och hur mycket du vill serva för jag är övertygad att många som åker racemotard på gata varken har kunskapen eller ork att sköta den på ett "värdigt" sätt.

Mina erfarenheter av husaberg är att så länge man sköter å tar hand om dom så håller dom bra å går värst :hihi

Bergare skrev:
...så länge man sköter å tar hand om dom... :hihi

Kan man möjligen få det specat i kronor och ören? :7peta

Ungefär hur många mil per oljebyte? Liter olja att byta? Pris för vettig olja? Filter var 2:a eller 3:e gång? Pris på filter? Andra slitdelar som går åt på en månad(bortsett från däck)?

Jag har ny åkt 150mil med min eller 35 timmar, det innebär att jag skulle gjort 7 oljebyten +filter.....(räknat på 5timmars intervall)...... men jag har bytt olja över 20ggr. slår man ut det så blir det drygt 20mil per oljebyte :tungan om man byter enl. serviceboken

Filtren kostar mellan 50 å 80 spänn beroende på org. eller någe annat å oljan kostar väl mellan en hundring å 150 beroende på olja........ eller så gör du någon schysst deal med någon handlare på det :hihi annars blir det svindyrt

EDIT: jag har haft en snittfart på HELA nästan 43km/h, haha vilken fartdåre ;)

Goldwing_WannaB skrev:
Kan man möjligen få det specat i kronor och ören? :7peta

Ungefär hur många mil per oljebyte? Liter olja att byta? Pris för vettig olja? Filter var 2:a eller 3:e gång? Pris på filter? Andra slitdelar som går åt på en månad(bortsett från däck)?

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back