Husaberg-tråden

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
MIIIIIIIIIIIIIIIJAIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!:yoparty:banana:Bugar:brinnerup:glömdet:tummenupp:
Kom precis hem efter en timmes körning med husan. Fan vilken sjuk hoj!

Synd bara att man inte kan filtrera bort motorljudet... Har ju bara kört japs symaskiner innan...
ilar i kroppen när det bonkar och slår:död

Men ändå... en sinnessjuk hoj! Jag vill ut igen:)
 

andreasale

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Älvängen
Hoj
Husaberg FE550 -04
Tjena!

Kan någon förklara hur jag på lättast sätt kan kontrollera skicket på kamkedjan Husaberg FE550 -04? ska väl finnas nått bra/lätt sätt har jag för mig.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tjena!

Kan någon förklara hur jag på lättast sätt kan kontrollera skicket på kamkedjan Husaberg FE550 -04? ska väl finnas nått bra/lätt sätt har jag för mig.

Skruva ur skruven i mitten av kedjesträckaren å plocka ur fjädern, losa sedan sträckaren å dra försiktigt ut sträckarpinnen medans du räknar hur många hack de e kvar...

E inte helt säker men vill minnas att om de e 4hack eller färre kvar så kan de börja bli dags å byta kedja...
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tycker min hoj har blivit känsligare för vobbel på sistone, har kollat efter glapp i däck och styre osv och det verkar shysst, vad kan man kolla mera?

Den börjar bli orolig runt 110 - 120 förut så börja den bli orolig runt 150.
 

andreasale

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Älvängen
Hoj
Husaberg FE550 -04
Skruva ur skruven i mitten av kedjesträckaren å plocka ur fjädern, losa sedan sträckaren å dra försiktigt ut sträckarpinnen medans du räknar hur många hack de e kvar...

E inte helt säker men vill minnas att om de e 4hack eller färre kvar så kan de börja bli dags å byta kedja...

Tackar så mycke!
Ska kolla detta
 

oppe88

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Västkusten
Hoj
Cb-500. Cafe proj
Klämde av ca 10 mil idag på husan, blir ta mej fan bara roligare för varje gång man kör!? :)
 

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
Klämde av ca 10 mil idag på husan, blir ta mej fan bara roligare för varje gång man kör!? :)

Sjukt roligt hoj!:tummenupp Men ingen långfärdsmaskin direkt.
Finns det nån anledning att köra på 98 eller klarar sig motorn bra på 95?
 

Isildur

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Husa 650 -08
Enligt husamekaniker jag konsulterat ska husan tankas med 95 oktan.

Ni har endast blivit upplyst, Husa 650 ÄR hårdrock. Galet när man tänker efter :rock
Har ni rätt skillz "pissar ni" på RS 4 eller M3 mellan rödljus, bra tillfredsställelse för själen :angel

БОБАН: Ta av däcken och få dem balanserade. Kolla även upp styrlager. Palla upp hojen, ta tag i nedre delen av gafflarna och "rucka" in och ut. Ska absolut inte finnas nått glapp
:mattias
 
Last edited:

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Tjenna!

Behöver jag ändra så mycket på min motard, om något alls, för besiktningen i år? Den är en 06a så det är första besiktningen och det sitter ett akrapovich fullsystem på. Det är monterat hos ÅF så jobbet ska vara "riktigt" gjort eller vad man ska säga, Vad kan jag behöva göra tro?
Fick med alla orginal delar när jag köpte räsern.
Ska jag plocka tillbaka bara röret, eller är det "ok" med det som är nu, kommer den klassas om till något tyngre pga effekt/kg osv.

Hur gjorde ni på eran första besiktning?

/Dz
 

Isildur

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Husa 650 -08
Dezeo: Fick du med Db killer till helsystemet? Isf montera det innan besiktningen. Om du inte har db killer montera tillbaka original systemet.
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Dezeo: Fick du med Db killer till helsystemet? Isf montera det innan besiktningen. Om du inte har db killer montera tillbaka original systemet.

Okej, det är insatsen till dämpen du menar antar jag, ska kolla det när jag kommer hem. Tack så mycket =)

Något annat jag ska tänka på när jag endå är på-G?
 

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
Okej, det är insatsen till dämpen du menar antar jag, ska kolla det när jag kommer hem. Tack så mycket =)

Något annat jag ska tänka på när jag endå är på-G?

Finns en strypning mellan luftburken och filtret. Ska också besikta min för första gången till hösten.
 

Isildur

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Husa 650 -08
Dezeo: Exakt, den fästs med en insexskruv underifrån när du monterar insatsen. Du måste pilla bort en mindre gummiplugg innnan. Du förstår när du har dämparen framför dig :)
Du behöver inte plocka tillbaka strypningen på utan besikta den som den är. Lycka till :tummenupp
 

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
har fått ett vinande ljud i min motor :/ låter från toppen tycker jag
 

andreasale

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Älvängen
Hoj
Husaberg FE550 -04
Är det någon som har lyckats få tag i Husaberg´s typsnitt?
Eller är det någon som har ritat upp texten i Cad,eller något annat ritprogram?


//Andreas
 

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
körde på en 10w40 olja i typ 1,5 timme när det dära ljudet kom. Är ganska säker att det låter från kopplingen. hojjen är riktigt tungstyrd när man håller in kopplingen och ska strya den med en växel i. bara beställa nya lameller nu? nått mer som kan ha farit?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top