ypvs skrev:Du har t'ndningen på high när du ställer tändningen och sen ska starta hojen va?
Har du det så är det blandskruven du ska gå på. Starta den och vänta till du har en stabil tomgång på ca 1500rpm. Leta upp läget med blandskruven som ger högst tomgång samt jämnast gång. Sen justerar du tomgången till lagom nivå. Nu ska den starta om ventilerna står bra och tändstiftet är ok.
Gör den inte det så testa ett halvt varv fram och tillbaka på blandskruven.
Daniel
www.supermotard-racing.com
Vad spelar det för roll om tändningen står på hög eller låg? Det står "hög" i manualen ja, men ingen kan förklara varför. Jag kör min cykel 99% med lågtändning och har aldrig haft problem att starta den med kick.