kära sporthoj
Ok, det är nu ni som kan ska kalla mig kass, dum, klantig och kanske något mer passande och förnedrande ord...
Problemet är detta: Jag tyckte tomgången var lite hög på min "hat-kärlek" så därför fick jag för mig att göra något åt det efter att ha tvättat den. Sagt å gjort, hoppar igång den utan problem. Tar en vända, dock inte särskilt lång men ett par minuter(ja, den han väl inte bli varm nog för att göra en korrekt inställning). Väl hemma vid garaget högg jag in på tomgångsskruven med mejseln, skruvade, gasade lite, skruvade, gasade lite... osv... När jag var hyffsat nöjd stängde jag av och tänkte ge mig på att se om den startade lätt efter min lilla finjustering. ICKE!! Har kickad mig förbi det gula och blåa stadiet, asförbannad och riktigt less, tankarna att skaffa radfyra med startmotor eller bil har t.o.m passerat genom huvudet.
alltså:
*tomgång hög
*kort varmkörning
*justering
*lagom tomgång (lägre iaf)
*vägrar starta
blandskruven är ute 2varv
Hjälp mig...
//@
Ok, det är nu ni som kan ska kalla mig kass, dum, klantig och kanske något mer passande och förnedrande ord...
Problemet är detta: Jag tyckte tomgången var lite hög på min "hat-kärlek" så därför fick jag för mig att göra något åt det efter att ha tvättat den. Sagt å gjort, hoppar igång den utan problem. Tar en vända, dock inte särskilt lång men ett par minuter(ja, den han väl inte bli varm nog för att göra en korrekt inställning). Väl hemma vid garaget högg jag in på tomgångsskruven med mejseln, skruvade, gasade lite, skruvade, gasade lite... osv... När jag var hyffsat nöjd stängde jag av och tänkte ge mig på att se om den startade lätt efter min lilla finjustering. ICKE!! Har kickad mig förbi det gula och blåa stadiet, asförbannad och riktigt less, tankarna att skaffa radfyra med startmotor eller bil har t.o.m passerat genom huvudet.
alltså:
*tomgång hög
*kort varmkörning
*justering
*lagom tomgång (lägre iaf)
*vägrar starta
blandskruven är ute 2varv
Hjälp mig...
//@
Last edited:
